LeeDroid 2.4

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av wigge70, 28 apr 2011.

  1. wigge70

    wigge70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej jag försöker lägga in leedroid2.4 i min desire men det verkar inte funka,har 2.2d sen tidigare och när jag ska flascha via rom manager så funkar allt fram till den ska starta upp igen....vad gör jag för fel?? lr måste jag ta bort gamla romen först?
    Den stannar med vit skärm där det står htc ...har väntat i ca 25 min men inget händer:-S
    Hjälp!!
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag sa ju åt dig att bocka i USB-felsökning innan du flashade in 2.4 annars fastnar du vid htcloggan. Du kan flasha in 2.2 igen om du har den filen på sdkortet och bocka i USB-felsökningsläget och flasha in 2.4 igen. Annars tror jag den buggen ska va löst med 2.4.1
     
  3. wigge70

    wigge70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har bockat för usb-felsökningsläget men det går inte ändå så nu är jag tillbaka till 2.2 igen :( version 2.4. 1 hittar ej den att ladda ner?
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Skumt, då vet jag tyvärr inte vad som är fel. Trodde 2.4.1 fanns å ladda ner, gjorde det för några veckor sen när jag körde Leedroid senast. Lycka till iaf. :)
     
  5. wigge70

    wigge70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hm nä inte jag heller.. ska kolla vidare.. tack i alla fall :-)
     
  6. skaft

    skaft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Testa att ta ur minnneskortet efter du har lagt in rommen och starta om. Funkar det då får du formatera om monneskortat. Min Desire gjorde så och jag va tvungen att formatera om minnerkortet för att det skulle funka.
     
  7. Droid113

    Droid113 Guest

    Finns ens Android 2.4 ute? o_0
     
  8. wigge70

    wigge70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det känns lite jobbigt om man måste formatera om sdkort, då försvinner väl allt igen även backupen :-S men ska prova plocka ut det och se om det funkar.. jag hittade Leedroid 2.4. 1 men torrent så det går inte att ta ner direkt till telefonen, men ska testa den via datorn..
     
  9. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Det är en Froyo ROM som han kallar för 2.4.
     
  10. Birdii

    Birdii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det finns en enkel lösning för att kunna flasha in LD 2.4.1 rommen. Öppna LeeDrOiD_V2.4.1_A2SD med winrar, UTAN att packa upp filen. Gå sen till "/system/etc/init.d" Där i finns en fil som heter "98SetInstall", den ska tas bort winrar kommer då att göra lite uträkningar sen så är det bara att stänga ner winrar och välja att spara förändringarna. Sen så ska det gå utmärkt att flasha filen. Men som sagt den ska tas bort UTAN att filen packas upp.
     
    wigge70 gillar detta.
  11. wigge70

    wigge70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för den birdii:-) ska testa....men jag såg på nå mer forum bla på leedroid att det är många som har bekymmer med 2.4 leedroid...
    Är den stabil att köra med? nån som vet....
     
  12. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag körde 2.4 i nån vecka och jag hade nog inga problem med den alls tror jag. Funkar bra. Bytte sen till Leedroids gingerbread Rom vilket var ett riktigt nerköp. Kör nu CM7 vilket är den bästa ROM jag testat, rekommenderas varmt om du kan leva utan Sense.
     
  13. wigge70

    wigge70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    hm nu tror jag att jag ger mig med denna det funkar inte , har gjort som birdii tipsade om men det går ändå inte..ja man får kanske prova nå annat:-) CM7 som du rickards tipsa om kanske...men utan sense hur blir den då?