Game dev story, resultat

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av listagangstern, 29 apr 2011.

  1. listagangstern

    listagangstern Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle vara intressant att se hur mina försäljningssiffror står sig jämfört med andra. Hur många exemplar har ni sålt av ert bäst säljande spel?
    Mitt bästa spel är för närvarande en shooter som har sålt i 22,910,229 exemplar.
    Och är det någon som har fått 40 poäng i betyg på ett spel? Jag har lyckats att få 39.
     
  2. HockeyPowwa

    HockeyPowwa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    29,893,620 på ett online sim game co spel, på egen konsol, maxad på allt (lanserat y31 m7 w2) :D

    fick 40 poäng på ett online rpg dungeon spel på Jupiter 512 lanserat y38 m11 w3

    Vann Grand Price på ett life animal y36 och på ett online rpg dungeon y37, båda på egen maxad konsol

    Men då måste jag tillägga att jag drogat det spelet ;) men alla simulation + game co går hur bra som helst!
     
    Last edited: 30 apr 2011
  3. listagangstern

    listagangstern Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter mycket spelande har jag lyckats krossa mitt gamla rekord. Jag lyckades sälja ett spel i hela 49,111,308 exemplar. Det var ett online rpg/historical spel som släpptes på min egen konsol år 26.
     
  4. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Hur gör man en egen konsol?
     
  5. HockeyPowwa

    HockeyPowwa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du behöver en hardware engineer, som du får genom att levla en gubbe till lvl 5, sen byta jobb, levla till 5 byta å hålla på så tills du kan välja att byts till hsrd eng. Det är då du har han i lvl 5 på writer coder graphics sound producer och en till som jag inte minns. Så du ca 7 st career change manual och sjukt mycket research data. Sen kostar han också ca 8 mil i lön... och bästa konsolen kostar 91.000.000 att göra, men man tjänar in det fort...
     
  6. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Ligger på 20 just nu :)
    Har nyligen börjat spela detta (tidskrävande) spel :D
     
  7. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    skulle någon kunna förklara vad approachability och niche appeal betyder?
     
  8. listagangstern

    listagangstern Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Approachability är spelets spelbarhet. Niche appeal är spelets attraktionskraft. Har du mycket "nice appeal" på ditt spel är det attraktivt för kunden.
     
    kent_ gillar detta.
  9. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Eh, va? Approachability är snarare lättillgänglighet, det vill säga motsatsen till ett hardcore-spel. Tänk World of Warcraft eller Guitar Hero.

    Niche appeal är hur attraktivt spelet är för vissa grupper, "nischer". Ett väldigt djupt och invecklat RPG har nisch appeal, det tilltalar nischen rollspelsnördar. Då lär spelet inte ha så mycket approachability dock, då det inte tilltalar alla andra grupper.

    Approachability säljer till de stora massorna medan niche appeal ger trogna kunder och hardcorefans. :)
     
    kent_ gillar detta.
  10. listagangstern

    listagangstern Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aha, då har jag missuppfattat det totalto_O. Tack för att du rättade en vilsen själ...
     
  11. Credz

    Credz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har lyckats få 33 miljoner sålda som va en sim airplane på Jupiter 512. Fan va jag har lirat detta spelet >.<
     
  12. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    har lyckats få 33,557,302 miljoner på ett action rpg cowboy spel på egenutvecklad konsol som hade det bästa på allt:) tack raketostkostym:)
     
  13. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nu,efter 45 år,3 månader och 1 vecka har jag lyckats sälja ett spel i 65,770,633 miljoner exemplar! ett simulation cowboy spel.känns som jag kör lite för mycket........
     
  14. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Sålde 53.8 miljoner på 19Y och då var det en sequel.
     
  15. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    det var inte dåligt efter bara 19 år!
     
  16. GuldPungen

    GuldPungen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Sålde før 34.530.688
    RPG Dungeon 39pts

    year 17
    Namn: Obsidia 3.

    Har inte spelat mer efter de allt är ju samma och inget nytt händer.. drygt spel
     
  17. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    jag har rätt tur och timeade det bra.

    Egen konsol och släppte den precis vid gameaward så det blev extra mycket försäljning. Hade typ maxat advertisement till 999 på alla åldrar så det gjorde stor skillnad :). Dock var mina workers halvtaskiga.
     
  18. listagangstern

    listagangstern Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt rekord är nu 63,814,118. Det var en shooter/war. Vet inte riktigt vilket år det var, men har kämpat länge.
     
  19. Kedarik

    Kedarik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur får man Hardware Engineers? Är det bara att söka efter personal och hoppas på att hitta en sån?
     
  20. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    det är ett sätt. det andra är att man levlar en person till 5 i varje yrke och sedan byter man jobb med career changer som man köper av salesman som kommer då och då. efter hardware engineer får man en hacker:)
     
    Kedarik gillar detta.