Funderingar på gmail-konto och google-konto

Diskussion i 'Allmänt' startad av itomg, 3 maj 2011.

  1. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!
    Det jag undrar är om man kan använda sig av ett vanligt google-konto när man reggar telefonen. Detta är inget jag vill göra eftersom jag trivs med gmail. Men jag vet andra som inte vill ha android för de vill inte ha gmail.

    När man startar telefonen för första gången så kommer det upp att man ska logga in med ett google-konto, inte gmail-konto. Vad händer om man skriver in ett google-konto som inte är gmail? Kommer det fungera som vanligt? Detta hade vart ett bra sätt att få ut android hos kompisarna, även om man tycker de kunde byta upp sig från hotmail.
     
  2. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Med ett Google konto så kan dom inte ladda ner apps, gtalk är knutet med market och då måste man ha gmail.

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  3. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kanske en dum fråga men kan man ha ett googlekonto utan att få gmail på köpet?

    Vill man inte använda gmail är det väl bara att låta bli. Går ju att vidarebefodra all e-post från gmail till hotmail.
     
  4. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja detta går. De så kallade youtube-kontonen som man fick för 4 år sen är nu google-konton. Min kompis undrar om han kan använda detta, men fick svaret att market bara fungerar om man har gmail här ovan. Synd faktiskt, alla vill inte ha massa adresser och jag förstår dem.
     
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Ser ärligt talat inte problemet. Nog för att du måste ha ett gmail knutet men du behöver ju inte använda det som mailprogram om du inte vill. Det kan ju bara ligga i bakgrunden för att kunna använda de olika andra kontotyperna som är knutna.
    Lämnar man inte ut gmailadressen så är det ju som om man bara har googlekontot. Du kan ju logga in med googlekonto användarnamn och lösen om du vill och helt glömma att du har ett gmail i bakgrunden.
     
  6. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Håller med föregående talare. Det finns ingen nackdel att ha ett gmail konto. Använd gmail om du vill. Du kan tillexempel välja att inte synca mejl från gmail.

    Kan du förklara problemet med att ha ett gmail konto?
     
  7. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Såklart inte jag kan, det är inte jag som vill ha det. Men man kan koppla ett gmail konto till sitt nuvarande konto isf? Så slipper man ha två google-konton iaf. Men ska säga till dem att göra det. Tack för infon!
     
  8. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Fråga dina kompisar varför de inte vill ha gmail. Kan förstå att man inte vill ha två google konton men annars ser jag inga problem.

    Hoppas du kan övertala dem :D.