Ljudlös men med ljud i headset?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av C. Boddicker, 29 apr 2010.

  1. C. Boddicker

    C. Boddicker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är nybliven ägare av en Nexus One (underbar) och har för första gången börjat bekanta mig med Android (oxå underbart).

    Som gammal Sony Ericsson-användare saknar jag dock en liten ljudinställning som jag tyckte var rätt så smidig på min W902. I ljudlöst läge släpper den nämligen igenom till hörlurarna, om man har dem anslutna. Dvs folk runt omkring hör inte att det ringer, men i mina lurar avbryts musiken och jag hör ringsignalen.

    I min N1 kan jag välja tre lägen; ljudlös, vibration, och ljud. Endast den sistnämnda släpper igenom ljud i lurarna vid inkommande samtal eller sms. Idag satt jag på bussen och lyssnade på musik när en kompis ringde. Musiken plöjde vidare (eftersom jag hade telefonen på "vibration"), medan telefonen vibrerade för att göra mig uppmärksam på samtalet.

    Finns det någon inställning/app som kan göra det möjligt att få till en "ljudlöst-men-ändå-ljud-i-hörlurarna"-inställning? :)
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Men fasen så märkligt. Min Liquid har ju ljud i mitt BT-headset (ringsignal) då telefonen är på ljudlös.
     
  3. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    flyttar tråden till nexus one där du borde få lite mer hjälp
     
  4. C. Boddicker

    C. Boddicker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry about that... Tänkte att det var en mer Android-specifik fråga, så det var därför jag la den här. Men så här i efterhand är det nog klokare att främst rådfråga andra N1-ägare.

    Tack för flytten och överseendet med en nykomling! :innocent:
     
  5. C. Boddicker

    C. Boddicker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett litet tillägg, även om jag tror att det spelar mindre roll... Jag använder mig än så länge av det medföljande handsfree-setet från HTC.

    Funderar dock på att byta till ett som har stöd för egna lurar (dvs med 3,5-kontakt), antingen BT eller med sladd.
     
  6. NiM

    NiM Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm, när jag har headset anslutet i 'ljud' läge så går allt ljud genom headset, är det inte så du menar att det ska vara?
     
  7. C. Boddicker

    C. Boddicker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nja, när jag har headset ikopplat och kör med ljud så kommer musik och sånt bara i hörlurarna (såklart), men ringsignaler och andra ljud går ut i både hörlurar och högtalare...
     
  8. Sayurii

    Sayurii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta vill jag också ha hjälp med!
    (Fast jag har en SE Arc)

    Jag vill alltså att när jag har på ljudlöst och headset i så ska smssignal och ringsignal gå i headsetet.. Som det är nu märker jag ingenting om jag får sms. Om det ringer och jag har musik på så stängs musiken av iaf, så jag förstår att nånting är på gång..
     
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tror det ska vara så enligt google, dvs working as intended.
    Lägg ett case hos dom om ni inte gillar det.
     
  10. Sayurii

    Sayurii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok! Tack!
    Lite underligt tycker jag allt att det är dock :)
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Vill inte reta upp Barilla, men för de som letar efter specifika funktioner till sin Nexus One, och är öppen för att root:a och lägga in custom ROM's, så kan jag tipsa om CyanogenMod, där det just finns flera inställningar för hur man vill ha inställningarna för ljudet.

    /Söder
     
  12. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    När jag har mitt headset inkopplat (a-JAYS four) så kommer ringsignal och notification ringtone i lurarna, inte ur högtalaren i telefonen, om jag har musik eller inte på spelar ingen roll.. Kör stock N1 och såhär har det varit alla gånger jag provat.. Är det så ni vill ha det?
     
  13. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Finns säkert massor av inställningar, men du får en lur som knappt går att använda ibland samt att man helst ska "flasha" om den varannan dag för att hänga med i alla buggfixar.
     
  14. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Så du tycker det är bättre att inget görs åt fixarna men än en gång i halvåret, som med Stock-romen? :)

    Du kanske ska sikta in dig på en iPhone som "bara funkar" som alla användare TROR?

    /Söder