Vi som fått våra Samsung Galaxy S2or

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av muSPK, 2 maj 2011.

  1. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Gingerbread har stöd för flera kärnor. Det implementerades redan i Eclair om jag inte missminner mig.
     
  2. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Efter jag vet inte hur många telefoner och pda:er så kan man nog konstatera att snabbladdning med mer ström inte alls är bra för batterier. De laddar ur fortare och försämrar laddningskapacitet över tid fortare än de skulle annars.

    Tillverkare testar sina system hur mycket som helst med medföljande tillbehör och det är bara då som garantin gäller - och det finns en anledning till det. Jag förlitar mig helst på laddare med åtminstone ungefär samma spec som original eller kör något med mindre ström för laddning på natten.
     
  3. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack för bilderna Creeper, vore kul om alla som fått sina S2or kunde posta här i tråden med lite bilder!
     
  4. jlinxx

    jlinxx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    kom idag

    Beställde kl 15.08 igår från gummobile.com och idag kl 9.24 ringer ups o säger att den är här. Klart godkänd leverans ;-D

    Några bilder kommer.. kalllt dock att man inte kan ladda upp större bilder som görs om av servern.. jaja håll till godo.. idag är en bra dag!!

    Någon som vet hur man editerar film enklast.. gjorde en liten unboxin men har inget videoprog att klippa den i..

    Hur som helst telefonen är precis allt man hade hoppats på!!
     

    Bifogade filer:

    Galaxy S, NITRO och muSPK gillar detta.
  5. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Riktigt trevliga bilder :D, mera sånt här! Just det grattis till telefonen!
    Vore kul om någon kunde spela in en unboxing video :).

    Edit: jlinxx, prova windows movie maker om du har windows eller varför inte Sony vegas? Dock kostar det sistnämnda en slant^^.
     
    Last edited: 5 maj 2011
  6. Swesent

    Swesent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Som jlinxx skrev så har unboxing-video spelats in, behöver bara editeras. Mycket trevligt med bilder som skrivet! Sedan saknar jag fortfarande en riktigt utförlig genomgång av själva upplevelsen från första sekunden man blir varse beställningens ankomst fram till avslutad uppackning + uppstart av telefonen. :)

    Får jag fråga; hur är instruktionsboken? Jag tillhör instruktionsboksnördarna som helst läser manualer från pärm till pärm innan jag ens börjar titta på produkten/spelen i fråga. Skriven på svenska/engelska? Hur många sidor? Ordentligt innehåll eller skapad av ett klipp o klister från Google translate?

    (Helt off topic men jag bara älskar doften av nya instruktionsböcker - finns inget go'are!)

    Tack för bilderna och rapporteringen jlinxx!
     
  7. toneby

    toneby Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Prova filmredigeraren på din nya fina telefon, vettja! Och berätta sedan hurdan den var att använda.
     
  8. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa från England men har en fråga:

    För er som har köpt från England, hur fungerar det med garantin eller om något blir fel med telefonen sedan?

    Har själv beställt varor från England förrut men garanti- och reparationsåtgärder hanteras alltid olilka.

    1. Om telefonen kommer fram och har fabrikationsfel från dag ett som du uppmärksammar på en gång - går det lätt att lämna tillbaks?

    2. Om du efter tre månader upptäcker plötsligt att t.ex. högtalaren har fel - går det att få det lagad på garanti här i Sverige eller måste man skicka den tillbaka till försäljaren/till en reparatör i England?
     
  9. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag formulerade mig dåligt. Du har rätt i att gingerbread stödjer flera kärnor. Tror att det var i 1.6 som det implementerades dock är det inga appar vad jag vet förutom möjligtvis browsern och vissa benchmarks såsom smartbench som stödjer multithreading. Vad jag vet kommer alla processer köras på samma kärna även om android upptäcker den andra.
     
  10. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nej, processerna kommer fördelas mha schemaläggaren i android.
     
  11. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Är du säker på det?
     
  12. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

  13. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Intressant. Vissa saker går stick i stäv mot vad jag tidigare läst men det verkar som du har rätt.
     
  14. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Stöd för Multicore och stöd för Multi-threading är inte samma sak!

    Officell info from google: "Android 3.0 is the first version of the platform designed to run on either single or multicore processor architectures."

    http://developer.android.com/sdk/android-3.0-highlights.html#multicore

    Ska man tro M3:
    "Enligt Samsung har man plockat en del av kommande Androidversioner för att kunna utnyttja båda kärnorna även i vanligt användande och inte bara spel."

    Låter som att Samsung plockat in en del från Honeycomb/Ice Cream Sandwich för att få till flytet..
     
  15. triDave

    triDave Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Försökte överföra lite mkv:er då hängde sig hela windows explorer. Detta fungerade ju bra med min SGS1:a. Några som har några idéer. Jag kör win7 32bitars. Dessutom så frågade den när jag överförde en avi att jag var tvungen att konvertera den. Det gjorde jag inte och den gick och spela ändå. Hoppas verkligen att media-spelaren är lika bra som i SGS1:an annars är det ju en nergradring. Hela idén med SGS1:an var ju att slippa konvertera filer som iOS tvingar en till. Hoppas verkligen den klarar alla avi:er som det gjorde nu och att man slipper konvertera.

    Sjukt rapp är den ju annars.
     
    Last edited: 5 maj 2011
  16. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nyare versioner av android har optimeringar för cpuer medfler kärnor, men iaf 2.3 och vad jag tror 2.2 ser fler kärnor, alltså kommer alla fler trådade program att nyttja dual och quadcore cpuer.
     
  17. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Trevlig lur, bloatad som fan dock. Ska testa min egna superslimma rom strax :)
     
  18. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Snälla ni som har fått era lurar uppdatera gärna med ert initiala intryck. Flyter allt på som det skall? Inget lagg hoppas jag verkligen? Hur som helst så tror jag att den är million times better than LG O2x crap som ständigt bootar om sig.

    LG måste fan ha världens sämsta software.
     
  19. mickegillarcyklar

    mickegillarcyklar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sweet!

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  20. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Betydligt bättre än LG 2x, inget som helst lagg. Lite egenheter dock: kan inte lägga till fler mail konton i mailprogrammet... AOSP mms och email funkar dock.
    Rullar på Fiiint med launcher pro och zeam.