2.2 vs. 2.1...

Diskussion i 'ZTE' startad av ezgenesis, 5 maj 2011.

  1. ezgenesis

    ezgenesis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej hallå på er alla!

    Nu var det ett bra tag sedan jag var här och slet mig från XDA, men på lighten verkar det ju vara lite mer aktivitet här än där... :)

    Jag har inhandlat 2 V9:or till ungarna, fint incitament till åksjuka i sommar, men nu blev det så. :)

    Jag har under mina första 3 timmar fixat till 2.1 så de flyter hyfsat med root och allt, men jag är lite nyfiken på 2.2... Jag undrar om någon som har laddat 2.2 kan köra en "Smartbench 2010", finns på market, så man får lite känsla för om det är värt besväret?

    Tack på förhand!

    P.S. Med 2.1. får jag 370/660 just nu...
     
  2. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Är prestanda siffror allt?

    Tycker det räcker med att kolla vad alla skrivit i uppdateringstrådarna som finns här på forumet för att få en bra bild på om man bör uppdatera eller ej.

    Jag som är väldigt ointresserad av flasha och roota men gjorde uppdatering till 2.2. Och det är helt klart värt att uppdatera. Jag vet inte med prestanda om man fick mer eller mindre men användarmässigt var det guld värt.

    Jag ska vara snäll om ingen annan har testat "Smartbench 2010" på sin tablet innan jag kommer hem från jobbet så ska jag göra testet åt dig på en orootad 2.2 light.
     
  3. ezgenesis

    ezgenesis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, siffror är absolut inte allt?

    Har varit med i Android-matchen i 2 år nu och är ganska medveten om de olika versionerna sedan 1.6... Och nu är det ju så att en av de största skillnaderna mellan 2.1 och 2.2 var just kring JIT och ”siffror”?

    Jag tycker inte att jag får en klar bild av hur folk upplever 2.2 i det trådar som finns. Dessutom är det vanligt att folk som inte är van vid Android upplever placeboeffekter, som många gånger beror på att man kanske gjorde en data-wipe när man uppdaterade eller rent av p.g.a. att man startade om enheten.

    Jag skulle kunna chansa, men nu är det mina barn som ska få en var och då vill jag inte riskera att någon av dem blir utan för att jag hade oturen att bricka en.

    Jag är tacksam om du skulle få fram siffror, men hör gärna om den upplevda förändringen också.
     
  4. Impaled

    Impaled Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får 362/556 med root och 2.2....
     
  5. mok

    mok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Största anledningen jag lade in 2.2 var att programen skall kunna installeras på SD kortet. 512Mb internminne där dtrax över 100 är ledigt med en ren platta så är ju detta bra
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    373/563, root på 2.2.
     
  7. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    2.2 orootad 338/816
     
  8. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    421/402 med kallt_kaffe 2.2
     
  9. tonyex

    tonyex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    297/561 med orootad ZTE 2.2. Häls /T
     
  10. tonyex

    tonyex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    366/558 med kallt_kaffe Light_Roast_RLS1. Tack kallt_kaffe! Häls /T