Galaxy S eller Galaxy S II?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av .enpartner, 5 maj 2011.

  1. .enpartner

    .enpartner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena! Har ingen android öht nu och har en über gammal och kassa liten sketen Sony Ericsson. Har länge kikat på olika mobiltelefoner och de jag funderat på är Xperia Arc, ZTE Blade, Galaxy S II och Galaxy S.

    ZTE Blade verkar vara lite sämre än det jag vill ha, Xperia Arc 600kr dyrare än Galaxy S känns ovärt och Galaxy S II 1600kr dyrare än Galaxy S.

    Så vad hade ni tagit? Jag vill helst spendera så lite som möjligt men ändå ha en mobiltelefon jag kan ta lite bilder med, kika på lite film, lyssna på musik, spela lite spel osv och då känns Galaxy S eller ZTE Blade mest prisvärd medan Galaxy S II kanske håller längre?

    Aja, Galaxy S eller Galaxy S II?
     
  2. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag hade köpt en SGS2 hos den operatören som du tänkte använda och binda mig en 18 månader så får man ofta bra rabatt på telefonen. Om du ändå ska ringa med den operatöre så kan man lika bra passa på att få lite rabatt.

    Jag betalade 3449 Kr för min SGS2a, tack vare att jag ringer för ca 200-300 kr i månaden via tele2 och band mig i 18 månader nu.

    Alla operatörer har liknande erbjudanden.
     
  3. .enpartner

    .enpartner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja ... jag måste ha Telia pga familj, vänner osv ... och skickar mest SMS / surf.
    Så när tror ni Telia får in något erbjudande? Kommer jag få vänta många veckor innan jag får en Galaxy S II? Verkar ju vara tomt i lagret hos alla nu.
     
  4. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Till viss del skulle jag säga att svaret beror lite på hur ofta du brukar vilja byta telefon. Se'n är frågan vad du dels använder telefonen till idag, dels vad du vill använda telefonen till.

    Galaxy S är ju en suveränt fin telefon, och den har nyligen fått uppdatering till Gingerbread, vilket gör den relativt aktuell just nu, medan dess uppföljare Galaxy S II förbättrar så gott som allting från gamla SGS (skärm, processor, grafik, batteri, minne, lagringsutrymme, osv, osv). SGS II är allmänt betydligt mycket mer framtidssäker med funktioner som HDMI (MHL), Bluetooth 3.0+HS, toksnabbt 3G (21Mbps) och så vidare.


    Men det är ju en prisfråga också, så det kan vara svårt att säga om det är värt det för just dig.
     
  5. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kan ju säga att ZTE blade är en "dålig" telefon..

    Galaxy S klarar av mycket roliga spel.. Har en själva och jag tycker den är en super bra telefon..
    Galaxy s2 kommer ju helt klart vara mycket bättre får vänta med att säga förmycket innan jag får den i handen. Men vad man hört och läst ska den vara GRYMT mycket bättre än galaxy s..

    Jag skulle köpt S2 om jag va du.. Men jag är en prestanda nörd!
     
  6. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Anledningen till att det är tomt i lagret är för att den inte släppts ännu. Annars duger ju till exempel Galaxy S eller Nexus S åt det du vill ha den till. Nexus S kommer få uppdateringar längre då den har ren android och tycker själv att den har lite snyggare design men är dock lite dyrare än Galaxy S, dock är dom båda samma telefon i grund och botten förutom design och att Galaxy har Amoled skärm och Nexus har LCD.
     
  7. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Verkar som andra leveransen kommer v.21. Telia kommer säkert med något bra erbjudande 12e maj. VÄnta tills dess och se om de har något bra rebjudande.
     
  8. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    En Samsung Galaxy S räcker väldigt långt och Mediamarkt säljer den just nu för 2990:-

    Jag hade en SGS innan, har en blade just nu och har precis beställt en Galaxy SII. ZTE är en mycket prisvärd telefon, men den är inte så kul att surfa/spela med som en Galaxy. Ska du kolla lite mail och sånt funkar den dock utmärkt.
     
  9. .enpartner

    .enpartner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket!

    Jag kommer antagligen inte att byta telefon förrän den jag nu väljer att köpa går sönder/blir stulen.

    Jag vill som sagt se på film, lyssna på musik, "spring"-apps (och lyssna på musik när jag motionerar), spela någon gång, ringa med ... ja, allt man kan tänka sig göra med en androidtelefon. Är inte så sjukt inne på att filma och ta bilder men det är ju helt klart en välkommen funktion med bra kamera ... men den funktionen ska inte avgöra köpet. Det viktigaste är att jag kan hålla på med almanacka, importera scheman, kika mailen, facebook, wimp och sådant jag får nytta av den under studietiden (ska börja plugga civing. till hösten inom datateknik). Känns som om skärmen kommer att vara väldigt viktig för mig.

    Är helt ställd fortfarande på vilken jag ska köpa ... men Blade:n börjar falla bort. Så antingen SGS eller SGS 2. Ni alla verkar ju ha skilda uppfattningar om vad som är mest prisvärt! :D
     
    Last edited: 5 maj 2011
  10. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    SGS II har ju i alla fått bedömningen att om man ska se på film, finns det ingen bättre mobil på marknaden. Nu kanske inte det är det som avgör vilken telefon du väljer, men Samsung använder teknologi från sina TV-apparater vilket gör att bilden blir suverän vid film, och det finns även lite olika inställningar såsom "Movie" för att få mer naturliga färger. (Svärtan är dock ingen skillnad mellan SGS och SGS II - när det är svart, så är det svart!)

    När det gäller spel, klarar sig nog SGS skapligt bra, men frågan är hur länge den hänger med i spelutveckligen...
     
  11. Volatyle

    Volatyle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Att fråga andra personer vad som är mest prisvärt är svårt. Prisvärdheten i något är ju individuell och står ju allt som oftast i relation till vad personen i fråga tjänar och hur denne värdesätter prisskillnaden mellan två produkter.

    Många här på forumen inkl mig själv jobbar kanske som relativt högt uppsatta tjänstemän med en lön på 35-60k i månaden. Frågar du oss så säger vi att SGS2 såklart är värt sitt pris, även om den kostar 1600 extra. Många av oss skulle säkert lätt punga ut ~10k för en telefon, om det var top-of-the-line med extra allt och perfekt design.

    Kontentan av det hela är alltså, det är ju du - och bara du, som avgör om prisskillnaden är värt sitt pris. Om 1600 tar dig ett halvår att skrapa ihop så kanske inte SGS2 är "värd sitt pris". Om du inte är genuint intresserad av telefoner utan hellre lägger dina pengar på studier, sprit & horor and whatnot - ja då är den kanske inte heller värd sitt pris.

    Helt ärligt, du står dig själv närmast i denna frågan, och svaret har egentligen bara du.

    /Vol
     
  12. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    tja, sgs2 är ju enligt alla som testat den den bästa droidluren ever så om du köper den så är du framtidssäkrad, annars om du inte vill lägga allt för mycket cash är huawei ideos x5 att rekommendera
     
  13. BoZo_

    BoZo_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör på SGS2 för att den helt enkelt kommer att hänga med mycket längre och har bättre batteritid än de andra så att du faktiskt kan använda den fullt ut också.
     
  14. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Säger man alltid om en ny produkt mer eller mindre
     
  15. sorensen_robin

    sorensen_robin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Himlen är blå. :D
     
  16. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Köper du telefonen kontant går SGS just nu att få för 3000 kr på mediamarkt. Har haft den i ett år och det är helt klart ett bra pris, men om man vill ha det senaste är det enbart SGS2 som gäller :-)
     
  17. .enpartner

    .enpartner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men då måste man väl vara "på affären" så att säga? Dom har väl ingen internetshop?

    Priset känns lockande! Tror ni Galaxy S eller Galaxy S II kommer få en prissänkning? Vill gärna köpa telefonen inom 2 veckor ...
     
  18. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    svårt o säga, tror SGS II kommer ligga ganska högt pris precis som sgs..tog flera månader tills den steg ner i pris

    Frågan är dock: Om jag åker och köper den från MM, vad kan jag förvänta mig av GPS:en? vad jag förståt så är senare batch har mkt bättre GPS än release?
     
    Last edited: 5 maj 2011
  19. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Med tanke på hur omåttligt populär SGS2an är, det är ju trots allt den bästa telefonen på marknaden just nu och kommer vara till SGS3an kommer ut, kommer priset att ligga relativt högt.
     
  20. Vimes

    Vimes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Då jag befinner mig i Thailand och kan forvänta mig en release av SGSII inom 1-2 månader så var jag inne i Samsung butiken och kollade på en Samsung Galaxy Cooper, c.a 2000 kr.

    Men visst vill jag ha SGSII men faan har väntat sen årskiftet på att kopa en ny telefon och vet inte hur länge jag pallar.

    LG optimus 2x finns tillgänglig i butik här men har blivit helt avtänd på den eftersom både forumet här på Swedroid och XDA ser ut som LGs Support forum.