Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Borde egentligen strunta i det men blir bara så less ibland på alla dessa Iphonefan som finns. Så fort man tar upp sin androidmobil börjar kommentarerna hagla.

    Varje gång någon argumenterar med mig om varför Iphone är bättre än alla Android-mobiler är det endast en sak som dom har att komma med. Flytet är bättre i alla Iphone. Alla Iphonemodeller slår tydligen ut alla nya som kommer på marknaden. Det spelar ingen roll hur mycket specifikationer eller mjukvara en mobil har, Iphone är alltid bättre.

    Några vanliga kommentarer:

    "Iphone har mycket bättre flyt"

    "App Store har mycket högre kvalitet på alla appar, alla appar på android market är helt värdelösa"

    "Iphones modeller är så sjukt mycket snyggare"

    "Iphones skärmar är mycket bättre"

    "Operativsystemet Android är otroligt invecklat och visar inte saker på ett enkelt sätt"

    "Alla HTC:s, Samsungs osv. har dålig byggkvalité. Det är bara en massa plastiga mobiler som härmar Apple och misslyckas med allt"

    Så, vad brukar ni få höra vad andra tycker om Androidmobiler?
     
    mrpg gillar detta.
  2. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Fått höra av en som har en 3gs att han vill ha android istället för iOS;)
     
  3. SamDroid

    SamDroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag använde Iphone förut och gillar verkligen enkelheten. Har flera vänner som har android men inte förstår eller har orkat lära sig knapparnas olika funktioner eller varför man bör köra longpress ibland. För. Dem tror jag Iphone är bättre. Men en annan anledning är också att - i min begränsade erfarenhet att tillverkarna bakom de flesta android telefoner struntar i att utbilda sina köpare om hur otroligt mycket de verkligen kan göra med sina telefoner.

    Den tycker jag att folk som är helt äpple frälsta är lika dåliga som de som bara älskar android. Bägge systemen har sina fördelar
    Sent from my LG-P990
     
    Last edited: 5 maj 2011
    samster93 gillar detta.
  4. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    "Vad är android?" :P

    Däremot hör jag inte så mycket mer nu, men det kan bero på att jag inte går i skolan och springer på massa prylnördar mer ;D.

    Och please, låt detta vara en tråd som HÅLLER TOPIC, dvs, kom inte på massa repliker man kan kasta tillbaka på iPhone-fanboys

    Utan skriv bara vad ni hört andra säga om Android, kthxbai
     
  5. SamDroid

    SamDroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ooops ;)

    Sent from my LG-P990
     
  6. JafoO

    JafoO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    "Är det iphone i din mobil?"
    Dem flesta jag har stött på vet inte vad dem pratar om, kom in på det här med iphone och android för ett tag sedan med en person som inte kunde komma med nån vettig anledning om varför iphone är bättre och att android suger.
    Tycker båda är bra helt enkelt, men samtidigt känns det som att android har övertaget i dags läget med tanke på att android växer så fort. Inget illa menat men dem flesta med iphones nu för tiden vet inte ens vad en smartphone är bara att iphone är lika med mode.
     
    Över och CookieMastah gillar detta.
  7. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    "Android kraschar mycket oftare än iphone"
    "Android är jättesvårt att använda"
    "Kan man surfa på din telefon?"

    p.s
    4.3" tum kommer vara alldeles för stort tills den dagen då apple släpper en ;)
     
    CookieMastah gillar detta.
  8. Djoa

    Djoa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy S8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Moto G5
    Telefon 3:
    Miezu m2 Note
    Platta:
    Galaxy tab A
    Lite OT kanske men jag har precis beställt min första Android efter att ha haft iPhone länge. Det är PRECIS samma sak åt båda håll. De flesta är helt enkelt anhängare av antingen Android eller iOS och väldigt enkelspåriga... Inte mycket att bry sig om. Kanske är för gammal för att ta illa upp om nån snackar skit om min telefon.
     
    samster93 gillar detta.
  9. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Jag tycker dock att Iphone-fansen finns det betydligt fler av. Har aldrig träffat på någon som har något gott att säga om Androids. Vanligen brukar jag inte heller reta upp mig på sådant här, men många går även till attack personligt.

    "Vad korkad du är som köper en Android, Iphone 4 etc. är mycket mer prisvärd. En himla dålig deal du har gjort"

    eller

    "Iphone är för rika och Android för fattiga/Htc, Samsung är för dom som inte har råd med en Iphone". Hur dumt låter inte det? Jaså, så man kan alltså bedöma en persons ekonomi genom titta på vilken på mobilen personen har.
     
  10. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har hört allt du har skrivit hittills många, många gånger.
     
    twisted1 gillar detta.
  11. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    På jobbet har vi ett litet "krig" med glimten i ögat. En på mekverkstaden är ett stort Iphone-fan och på elverkstaden där jag jobbar finns det tre med SE. En dag skulle vi tre prata med hans bas om något varvid han utbrister ungefär när vi går in på verkstaden: "NEJ, NEJ, inte tre Ericssonare på en gång i verkstaden!" När vi gått in till basen så tejpar han ett kors på fönstret till dörren och sedan när vi går så beskyddar han sig med att göra korstecken.

    Funderade på ett mottdrag och senare på dagen när vi tre igen gjorde ett jobb så låg en Iphone på ett bord i ett manöverrum. Jag la upp min Arc bredvid iphonen och bad den andre att ta ett kort. Väl hemma letade jag upp en löpsedel på nätet och gjorde en egen version av typen: N.N berättar: Jag har aldrig gillat Iphone - Sony Ericsson är bäst. La in bilden med som vi tog under dagen. Dan efter skrev jag ut den på jobbet och satte upp på några anslagstavlor :-) Ska nog köpa han en vitlök och fixa vigt vatten så han kan skydda sig bättre från oss hehe. Kul med lite ge och ta med glimten i ögat.

    En annan kortare historia lyder som sådan:
    Hade nyss köpt SE X10 varvid en mektekniker som har Iphone säger:
    - Du köpte väl en Iphone nu?
    - Nä, det är en Se X10 med Android.
    - Det är ju Iphone du ska ha, alla har ju den. Den är ju bäst.
    - Jo, men jag vill inte vara som alla andra...
    Slut :-D
     
  12. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Haha, en skön historia :)

    Precis så tänker jag med. Jag vill gå lite mot strömmen och välja det som jag sjäv gillar, jag gillar Android men gillar inte iOS.

    Jag säger inte att jag sågar Apple. Jag tycker Iphone är en schysst telefon men föredrar den inte eftersom att den inte har det jag vill.
     
  13. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Tycker jag mäker allt mindre av denna typen av diskutioner. Allt fler väljer android helt enkelt och de som har iPhone håller mer tyst om det. Det är lixom inget speciellt längre med en iPhone.

    Där emot får jag ibland kommenteren "Är det där en Nexus One?" (På ett positivt sätt)

    Vet inte om det är så att bland de personer jag träffar har blivit mer accepterat att ha en Android telefonen.
     
    miii gillar detta.
  14. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Där ser man. Kanske beror på var man bor i landet. Kul att se att det inte är likadant överallt. Här i norr är det som jag beskrivit i de fall jag hamnat i diskussioner.
     
  15. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Känner igen exakt allt det där!
     
  16. Revolution

    Revolution Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft Iphone 3G i snart 2 år, ärvde den av farsan. Iphone är skit tråkig om man inte jailbreakar, den har grymt mycket potential om man jailbreakar om inte inser jag idag är den värdelös. Att punga ut 7 lök för en sådan telefon, ALDRIG. Väntar nu på SGS2, min första Android.
    Kunnig inom Iphone och så var jag också ett fan, men nej den ska alltid hänga sig och så nu när 3G är kefft.. Kanske blir en Iphone 5 om den är grymt snygg o så senare men atm så blire SGS2 :))
    Välkomna mig gärna! :D
     
  17. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Beror nog mer på med vilka man umgås. I min klass så har runt 20 pers iphones av 26, men i en annan klass på en annan skola där jag har vissa ämnen så har bara 2 personer iphones och alla andra androider. Blev riktigt förvånad första gången jag märkte det; trodde att min klass var ett typexempel på hur det ser ut på svenska gymnasier men tydligen inte.
     
  18. Anders_L

    Anders_L Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ligger väldigt mycket i människans natur att ta till sig vad andra har eller gör, utan den egenskapen skulle vi människor inte ha kommit någon vart. Att nu det gäller även prylar är det ingen tvekan om, vi inhandlar det människor i vår omgivning har för det är det som fungerar bra, vi baserar vårt omdöme genom andras omdöme och förlitar oss på att de i vår omgivning har ett bra omdöme.

    Vilket ger i effekt att människor som försöker försvara sitt val inte har så mycket att försvara sig med. Vilket kanske inte har med trångsynthet att göra, för det är väldigt pinsamt om man har valt en produkt som inte håller.

    Jag har aldrig själv hamnat i en diskussion om vad som är bäst även om de flesta i min omgivning bär på en iPhone, utan människor med iPhone accepterar att någon annan har något annat som de inte själv har. Däremot så visar "Androidmänniskor" mer intresse för ens telefon då det är en Androidtelefon.

    Om jag väl skulle hamna i en argumentation om att någon anser att jag har valt fel skulle jag kunna försvara det genom att jag själv grundligt har valt plattform.
     
  19. se33

    se33 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Själv har man ju fått höra

    iphone har bäst skärm av alla mobiler. (1. subjektivt 2. den är absolut inte bäst på alla sätt)
    jag sa bara att jag aldrig skulle byta tillbaka till lcd som är en gammal teknik även om den var kallad RETINA eller något annat. jag älskar verkligen min amoled!

    iphone kan man jailbreaka så man kan ladda ner alla appar gratis.
    jaha, själv har jag inte blivit lurad på så mycket pengar för min mobil så jag har råd att köpa mina appar.

    iphone är den absolut bästa mobilen som finns idag och jag ska köpa iphone 5 när den kommer. (har sagts minst 1 gång om dan sedan januari i min klass.... börjar tröttna)(finns det ens några rykten om vad eller hur iphone 5 kommer bli eller när den kommer?)

    iphone 5 kommer bli grym för den kommer ha dual-core processor! (källa? vet ej om det stämmer..) jag visste inte vad jag skulle säga när jag hörde detta, men jag tycker synd om människan som sa det...
     
  20. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att dom som har Iphone. de är dom som inte är så kunnig i elektronik. Eller är "rädda" för att något ska gå snett med mobilen och den kan gå sönder.

    Min slutsats bland mina kompisar är dom som har Iphone är inte så himla smart , om man ska dra en slutsats.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.