Hur nöjda är ni med eran Huawie 8300 ?

Diskussion i 'U8300' startad av Pata, 30 mar 2011.

  1. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tänkte kolla hur nöjda ni är med denna lilla telfon?
    själv är jag mycket imponerad för vad man kan få för 500kr :-)

    jag har använt min i ett dygn nu och tycker att den prenterar minst lika bra som Se X10 mini/pro som jag tidigare använt mig av.

    Det jag mest uppskattar är tangentbordet :-) fungerar riktigt bra med den tillhörande ordlistan som är med.

    blev förvånad hur snabbt Gps:en fick en bra fix.
    Den fungerar även i lgh, som är i ett hyreshus på 3 våningar. Jag bor på botten våning så det är mycket betong i vägen ;-)

    kom med era synpunkter om denna telefon. Kan ju alltid upplysa någon som går i tankarna att skaffa sig en billig telefon .

    Sent from my U8300 using Tapatalk
     
  2. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    tycker den är riktigt bra faktiskt hade en LG 2x en hel vecka innan den åkte tebax på DOA garanti , så jag promenixade å köpte mig en u8300 igår låste upp rootade och rös lite TRE grejer allt inom loppet av 20 minuter. kan säga att jag är riktigt nöjd förutom att jag installerade swiftkey och kan nu inte göra åäö på det fysiska tangentbordet vilket jag tycker är lite halvirriterande, kameran SKRÄP! men inget jag tänkte använda mig av.
    ficklampa, gps,wifi, bt, osv osv allt för ynka 500kr kan med gott samvete rekommendera u8300 till alla som behöver en billig slit och släng mobil eller bara en extra lur.
     
  3. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Man får mycket för pengarna det e klart. Instämer i att det kameran e bland det samsta jag någonsin haft i en mobil. Allt annat e nog ganska bra, använder helix launcher nu med och tycker det här snabbtat up telefonen lite med :-)
    denna var tänkte som en tillfällig mobil då min motorola defy här dött två gånger och åkt tbx för garanti ärende men tror att denna faktiskt kommer fungera som huvudtelefon tills jag hittar något liknande till defyn så helt klart värt ett köp!
     
    Last edited: 30 mar 2011
  4. skeda

    skeda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft mobilen ett par dygn nu och är väldigt nöjd.Charmig liten mobil!Uruselt batteri drar ned betyget något annars känns steget inte så långt för den som haft en Nokia E71-dock mer premiumkänsla i Nokian.
     
  5. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Funkar perfekt till warwalking vilket är det enda jag använder den till för tillfället
     
  6. zowix

    zowix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det enda problem jag stött på med den är att jag får klagomål från den i andra änden att de hör ett störande ljud.

    Jag hör inget själv, låter som det ska, men tydligen inte i andra änden. Vilket är synd.
    Frågan är om det är hårdvara eller mjukvara.
     
  7. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Jag måste uppdatera min åsikt för min u8300, har faktiskt stött på ett stort problem, det är så att jag lagt in alarm mån-fre 05.00 men nu två dagar i rad har alarmet inte gått av. det skumma är att när jag väl vaknar kollar på telefonen så har klockan frusit på olika tidpunkter under natten för att sen när jag låser upp den hoppar den fram till den korrekta tidpunkt.
    har avinstallerat allt jag inte behöver eller använder och inget nytt har tillkommit sen jag skrev mitt första inlägg här i tråden. så nåt skumt är det. vet faktiskt inte om jag orkar återställa den för att sen lägga tebax allt.
    kan te tänkas att någon annan här har stött på samma problem?
     
  8. Rami

    Rami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    ^^ Har stött på samma problem med alla Android-mobiler jag haft. Lite genant att komma sent till skolan utan att någon tror på ens ursäkt... Kanske nåt fel i OSet? Att klockan också försätts i viloläge?

    Men om jag ska besvara frågan om jag är nöjd med min så var jag extremt nöjd med den (den bytte ägare inom familjen, hence the "var"). Helt underbar var den för emulatorer och perfekt liten mobil att surfa och kolla Facebook med. Det enda felen med den var kanske den resistiva skärmen som man fick vara lite väl hård mot och videoinspelningen som var urkass.
     
  9. perco

    perco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För priset är den helt okej, men är det bara jag som tycker att touchen på skärmen är så sjukt seg? Jag måste trycka riktigt hårt för att den ska reagera. Har en Samsung Galaxy Spica och trots att den är riktigt gammal slår den U8300 med hästlängder.
     
  10. braco70

    braco70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är hos alla andra bateri så dålig ? jag använder mobil inte så mycket, men bateri klarar inte en dag ???o_O:cry:
     
  11. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    En dag klarar den lätt, oftast två. Kolla att du inte har igång gpsen eller något sådant.
     
    Last edited: 1 maj 2011
  12. skeda

    skeda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt batteri klarar knappt en dag-får nog rota efter strömtjuvar.Ingen som hittat större batteri?
     
  13. skeda

    skeda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Perco-Min skärm ordentligt bättre då jag tog av skyddsplasten...suck!
     
  14. braco70

    braco70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min bateri klarar en dag om jag använder inte mobil.
     
  15. IphoneKiller

    IphoneKiller Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är jäkligt nöjd! gps:en äter upp batteriet rätt så mycket stäng av den.. pekskärmen funkar hur bra som helst va mest orolig att den skulle vara grinig och kameran va ju inte så dålig om man tar bilder ute. betyg +++++ av +++++ med tanke på priset

    Skål !
     
  16. pet2001

    pet2001 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Trots problem med batteri tid. Förlorad kontakt med sdkort från och till, så är det här den första androidluren som jag har provat som har nagot så underligt som en " charmig" skev " personlighet. Lite som androids budget variant av sony clie.
     
  17. pet2001

    pet2001 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har andrat mig. gillar 8300 men är trött på android <-> google sync:en. Problemen med forsvunna möten som lagts in tidigare på dator, och ej synliga äldre möten är. som ett dåligt skämt. Lägg till plötsligt. Totalt rensad kalender i telefonen. Hjälp. välkommen tillbaka palm pilot från 1998- allt är förlåtet. samarbetar de olika google avdelningarna?
     
  18. IphoneKiller

    IphoneKiller Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ändrat mig också är det inte dags för en uppdatering från huawei snart den är ju så buggig så det inte är sant tänk om det fans en auto update till android ? det vore grejer det. skulle aldrig lägga in viktiga möten på den ialafall då blir det min gamla palm pilot som får göra det jobbet åt mig,sen batteri tiden är ett skämt man får ha med sig usb laddarn med sig ifall att.. men 500 kr? ångrar mig inte att jag köpte den kul leksak för dom vuxna :P

    Skaul !!
     
  19. zetrri

    zetrri Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    skulle någon kunna lägga upp en testbild tagen av telefonen?
    nyfiken hur kameran är :)
     
  20. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER