TW4 och tema till SGS

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av noname.olsson, 6 maj 2011.

  1. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hittade två intressanta trådar på XDA:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1058221
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1042395

    Kör nu Darkys v10.0 RC6 och installerade det som jag hittade i den första tråden. Det är väldigt intressant att testa det. Helt klart ett lyft mot TW3. Tänkte bara tipsa om det är någon som vill fråga.

    Men min egentliga fråga är gällande den andra tråden. Det står där följande:Q:
    Är det någon här som har testat denna på Darky's 10.0? Hur gick det i såfall?

    Om jag vill testa installera den, och det inte fungerar, går det att ta bort det som den installerade och på så sätt "återställa" telefonen till som den är nu? Eller blir jag tvungen att flasha om igen för att ordna problemet? Har testat lite med teman och sånt förut, men det har fungerat varje gång så jag har inte hamnat i en sådan situation.

    Tacksam för svar :)

    /andreas
     
  2. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Gör en nandroid backup innan du installerar temat så kan du gå tillbaka om det inte skulle fungera. Akilles har redan tipsat om detta tidigare i nån tråd så det är möjligt att nån redan svarat på din fråga där.
    edit: nu minns jag att han bara tipsade om launchern och inte om temat så ignorera min förra mening.
     
  3. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Fungerar TW4 på 2.3.3 JVH? Står ju att det fungerar på alla Gingerbread, men JVH kom via KIES idag och den kanske inte fungerar? Hittar ju ingen JVH fil...
     
    Last edited: 6 maj 2011
  4. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kör darkys v10 rc6 med tw4, inga problem alls. Några widgets fungerar inte dock men läckert är det och flyter på riktigt bra.
     
  5. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    JAG tänkte vänta tills det kommer en stabilare release av 10an. Inga spekulationer om när den kan tänkas släppas?

    Sedan saknar jag usb kabeln numera, katt skrället bet av den :o Så det gör det jobbigare att flasha utan cwm
     
  6. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Uppdatering: http://www.darkyrom.com/community/i...-by-crysis♥♥♥-touchwiz-4-3-announcement.2683/

    Han skrev igår att han började att fixa så de ska fungera på Darky's. Spännande! Följer tråden fanatiskt. Måste vara ett av de snyggare teman jag sett hittills.

    För mig fungerar Darky's v10 RC6 bra, har bara krånglat lite med att e-mailen har fc:at lite. Och den TW4 jag kör med nu startar om ibland. Hoppas på förändring inom ett par dagar! :)
     
  7. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    eller så gör man en likadan zip fil innehållande den rom eller det tema man har just nu, bara att ta en kopia på zip filen (tema) öppna zip filen med winrar och kolla vad temat innehåller och sen så letar du upp dom appar/framework mm från romen eller temat du har nu och klistrar in det i den nykopierade zip filen så har du en "revert" fil att kunna återställa med
     
  8. Pentav

    Pentav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon som skulle kunna förklara från början hur man gör för att få http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1058221 på sin Galaxy S ?

    Har stock 2.3.3 från KIES, har treknappskombo men vet inte någon om recovery 2e eller liknande.

    Gör inget om ni länkar till hur man ska göra men helst vill jag ha länkar till allt, så jag kan följa en lista :)
    Första gången jag tänker försöka mig på något sånt här.
     
  9. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    någon som vet hur jag kan lägga till så jag har alla 4 (5) ikoner längst ner? som det är nu har jag bara en knapp för appdrawern. och försöker jag dra dit nått annat kommer bara papperskorgen upp och "blockerar" hela raden längst ner
     
  10. Pentav

    Pentav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du går in i appdrawern. Där trycker du meny och väljer 'redigera', sedan kan du flytta ner de appar du vill ha i dockan :)
     
    weede gillar detta.
  11. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Aaaa, smart! :)
     
  12. Zethor

    Zethor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    I Juwe's Tråden finns en TW4 launcher som CWM zip med 5 ikoner i botten!
    Jag kör den nu till min Doc's JVH 2.3.3, den är SWEET!!
     
  13. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Funkar det att hålla två fingrar på skärmen och sedan dra mobilen framåt för att zooma?^^