Vad tycker alla Desire Z ägare om denna telefon??

Diskussion i 'Desire Z' startad av Emptydroid, 3 maj 2011.

  1. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Men för gudskull använd telefonen rätt så funkar den mycket bättre. Det är inte så konstigt att det tar tid för den att bli klar med tanke på att den först startar i verticaltläge för att sedan byta till horisontelltläge. Så om du låser upp den som vanligt folk så kommer du märka att den går snabbare. Det är så den är konstruerad.

    har skrivit det förut skriver det igen. Telefonen är inte byggd att man fäller ut tangetbordet för att starta den ur sömnläge. Tangetbordet är till för att skriva med inte någonting annat.

    Testa med en iphone att starta ett program som tiltar t.ex musikspelare när du håller telefonen i horisontelltläge så kan vi se hur snabbt den byter. Så kan vi se hur snabbt du tycker iphonen är. Jag gjorde det precis på min Ipod touch 4G så jag vet hur lång tid det tar.

    ----------------------------------------

    För att ge mitt intryck på telefonen. Är nöjd med den funkar kanon dock så blir det ju nackdelar med att telefonen är 2delad med allt vad det innebär. Har inte rootat den kommer nog inte göra det heller ser inte behovet av att fippla med den.
     
    gripen gillar detta.
  2. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    orka roota... gillar faktiskt sense och min telefon är inte ett dugg trög, då startar jag om den (vilket man ska göra minst en gång i veckan, då telefonen är som en dator och de brukar man stänga av varje dag, så de inte blir tröga)

    och den där buggen som olsson nämnde hade jag bara i handcent, så jag skaffade gosms pro istället
     
  3. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Har inte heller rootat min Z och tror jag låter bli också. Till skillnad mot min förra telefon Hero (vilken iofs var väldigt lätt att roota) så är faktiskt Z helt och fullt användbar as is... ;)
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 044
    Mottagna gillanden:
    8 476
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    svår är den inte att roota. Z är min första android (bara haft den i någon månad). Så jag har aldrig rootat någon annan lur eller ens hade erfarenhet av android lurar. När jag väl skulle roota den gick det ganska smärtfritt. Definitivt inte svårt. Bara att läsa steg för steg hur man ska göra.
     
  5. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd men kommer byta eftersom fördelarna med ett tangentbord inte vägs mot att telefonen är tjock och tung. Galaxy s2 eller ngt nytt från htc blir det.
     
  6. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    O-rootad, ingen task-killer, ingen launcher, mycket nöjd.
     
  7. sme

    sme Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är jätte nöjd med min, är inte helt tekniskt lagd, men det funkar bra ändå.
    1 fråga som jag inte är riktigt med på vad är ROOTA och klockning? Varför ska man göra det?
     
  8. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    roota har förklarats många gånger. Uttrycket kommer från Linux, där huvudadministratören på en dator har användarnamnet root, och har full frihet att förändra (och med okunskap förstöra) systemet. Att roota innebär att kringgå de begränsningar i vad du som användare kan göra med telefonen, och därmed göra saker så som att ta bort "bloatware", byta ROM, köra program som kräver root (Titanium Backup t.ex) eller göra din telefon helt oanvändbar.
    Klockning betyder att (i de flesta fall) öka processorns hastighet. I Desire Z-fallet är processorn rejält underklockad, och kan faktiskt klockas upp till över dubbla klockfrekvensen. Anledningen till att göra detta, är så klart att man vill ha en snabbare och rappare telefon.
     
    sme gillar detta.
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 044
    Mottagna gillanden:
    8 476
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    När man rootar så "hackar" man telefonen. Stänger av all säkerhet/spärrar som finns sen kan man flasha in egna rom's som blir ungefär som ett nytt alternativt operativsystem skulle man kunna säga. På så sätt kan man få bort all bloatware som finns i telefonen som inte går att avinstallera annars. Typ youtube, twitter, flikr m.m...

    När man överklockar luren så snabbar man upp den. Som standard körs Z's processor i 800mhz men den går stabilt att överklocka till 1500mhz vilket gör telefonen mycket snabbare vilket är grymt användbart speciellt till spelande.

    Sen kan man göra en himla massa annat om man har rootat som inte går att göra annars. Telefonen blir mycket mer flexibel helt enkelt.
     
    sme gillar detta.
  10. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Länk till den guiden? Jag har letat på både hemsidan och i forumet men inte får jag fram nåt :( Skulle uppskattas!
     
  11. johanb2b

    johanb2b Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är sjukt nöjd med min. Tangentbordet är guld värt när man som mig är ute på fält hela dagarna i jobbet och mailar mycket.

    Jag har inte rootat för den funkar kanon som den är.

    Tidigare hade jag en Hero som inte funkade bra med standard rom, inte ens efter HTCs egna 2.1.

    Jag hittade på jobbet min gamla gamla HTC Tytn 2 som ju faktiskt också hade tangentbord men windows mobile 6... shit vilken klumpig, ful och dålig lur haha! Det har hänt en del de senaste åren. Minns inte när jag hade tytn2 men den var sjukt cool o bra då. Om något år hittar jag nog Zan i samma skrotlåda ;) sjukt vad fort det går.

    Sent from my Motorla Flare using Tapatalk
     
  12. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 000
    Mottagna gillanden:
    339

    MINA ENHETER

    http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=HTC_Desire_Z:_Rooting

    och det enda jag gjorde var att slå in "Desire Z cyanogen" i google och vips kom den länken upp. Konstigt det här med att söka på google ;-)

    Länken finns dessutom i Rootnings tråden här i Desire Z forumet:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=447307&postcount=17
     
  13. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Googlade på samma sak jag med. Men det stod ju att guiden skulle finnas på cyanogenmod.com så jag besvärade mig inte med att leta på andra sidor.
    Förresten fungerar inte länken, kan iofs vara tillfälligt. Tack ändå dock!
     
  14. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Visst är den på Cyanogenmod.com - inte www. men väl wiki.
    http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=HTC_Desire_Z:_Rooting
    Testade länken i skrivande stund, och sidan är uppe. Har dock också märkt att den då och då inte gått att nå, ja.
     
  15. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 000
    Mottagna gillanden:
    339

    MINA ENHETER

    Bör ha varit tillfälligt att länken inte funkade eller så är det något strul med din browser. Nu kl 08.30 funkar den i alla fall.
     
  16. MANSMASHER

    MANSMASHER Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skitbra, bästa handdatorn som finns.

    Nu tycker jag inte den här är alls smidig som telefon. Stor och klumpig och samtal görs via en app. Men det är ju hela grejjen med android/smartphone/PDA. Det är inte en telefon - det är en dator.
    Tack vare det tjusiga tangentbordet, trots lite buggar med åäö, så är det här en lysande pryl som bara gör det den ska utan att vara ivägen.

    Jag hade tidigare en Hero och har provat både Iphone och Desire och tyvärr är jag inte duktig nog med tangentbordet på touchscreen. Och telefon har jag inte haft sen min fina fina SE w610.

    Jag kör min just nu med orginalrom och ADW launcher samt dialerOne och skype.
     
    Last edited: 14 maj 2011
  17. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Tjena! Du vet väl om att om man har skype i telefon så kan någon annan hacka sig in och t.ex ringa dina kontakter och ta reda på personlig fakta:eek:...... Ville bara informera dig om detta.
     
  18. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 000
    Mottagna gillanden:
    339

    MINA ENHETER

  19. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Det var kul att höra hur nöjda ni är med eran Desire Z fortsätt gärna att dela med era av era tycken :)
     
  20. Koxen

    Koxen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Anovo må va det värsta och mest hatade företaget i telekomsverige (även av mig), men dom får inte betalt för att neka en reparation. Dom får ju betalt per utförd reparation men är en telefon fuktskadad så uteblir ersättningen från resp fabrikat, plus att dom inte kan lämna några garantier när något vart vått.

    Fråga din återförsäljare så får du säkert en scannad bild på fukstadan tillsammans med din telefon IMEI som bevis.

    Jag jobbar inte där men jag skickar lurar dit varje dag och ni ska bara veta hur många kunder som AAALDRIG haft den i närheten av fukt men luren är full av korrosion. o_O