Diskussion om Nexus One-ordrar

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PeterSthlm, 19 jan 2010.

  1. Mute

    Mute Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men posten kör iaf ut det? Hoppas man kan lite på att de är lika snabba som FedEx då så att jag får den idag som de beräknat. :)
     
  2. njb

    njb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jo dom kör ut paketet, men beroende på var du bor kan det eventuellt ta en dag extra... :(
     
  3. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här fast jag beställde den 18:e. Jag har ringt dem tre gånger nu och fått beskedet att den kommer att skickas ikväll varenda gång men de ljuger en rakt upp i ansiktet. Igår när jag ringde och lyckades få tag på en av de kunniga i supporten (det är en extremt stor skillnad vem man får prata med) så sa han att mitt paket redan hade lämnat deras byggnad men att han också såg att det inte hade hänt något med min order hos Fedex. Han skulle då kontakta Fedex och dubbelkolla och sen ringa tillbaka till mig inom 15 minuter. Tre timmar senare hade de fortfarande inte ringt så jag bestämde mig för att ta saken i egna händer. Nu fick jag prata med en praktikant eller något som inte förstod vad jag pratade om, frågade om jag ville ha mitt trackingnummer och sen sa att mitt paket skulle skickas ikväll och sen hejdå på det. Jag fick alltså aldrig reda på hur det gick med Fedex och mitt paket skickades inte inatt heller som praktikanten hade lovat. Börjar bli riktigt orolig för vad som händer med mitt paket. Jag ska göra ett nytt försök idag men mitt tålamod är totalt slut finito och I-O kan inte räkna med mig som kund i framtiden :mad:

    Ledsen för gnälligt inlägg men kände att jag behövde få det ur mig.
     
  4. Seaweed

    Seaweed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Känns som att det var skönt att jag inte beställde från I-O... Lider med er som får vänta!!!
     
  5. skoog

    skoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ofattbart!
    Jag beställde min 25:e och en kompis ca 12 timmar efter mig.

    Hans order är nu på väg, men inte min.
    Skickar I-O ut order helt random eller ?
     
  6. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppenbarligen! Det närmar sig 9 dygn sedan jag beställde och på den tiden är det MÅNGA som både har beställt och fått telefonen.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ser inga fördelar med att beställa via I-O. Det blir bra precis samma pris via Borderlinx US, ännu billigare via Borderlinx UK och då får man dessutom kvittot på telefonen via google i sitt eget namn.
     
  8. tozmas

    tozmas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan väl flika in och säga att jag fick min idag 6h innan utsatt beräknad leveranstid. Beställde via I-O den 20:e. Grymt nöjd med telefonen hittills. :)
     
  9. Mute

    Mute Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jan 27, 2010 1:17 PM Shipment exception STOCKHOLM-ARLANDA SE
    Held, cleared regulatory agency(s) after aircraft/truck departed.

    Där slutade min dag. Nåja, får den väll imorn. :)
     
  10. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick precis tag på I-O och nu erkände de att de hade slarvat bort paketet. Det tog "bara" 4 samtal att knysta fram det. Nu skickar de ett nytt paket som de LOVADE skulle skickas idag och jag skulle få lite gratis tillbehör som plåster på såren. Jag gissar att det rör sig om billaddare. Kan det vara något annat?
     
  11. eminos

    eminos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag mailade tidigare idag (mailade igår också), och fick nu svar att det hade "slarvats bort", att de skulle göra ett nytt försök och skicka den idag (ska komma fram fredag morgon), o jag skulle få med billaddare och "a free SD card" som plåster på såren.
    Vi får väl se hur det blir, men skönt att jag fick ett svar iaf, och blir det som dom säger att det kommer på fredag, och om jag får ett 16 GB class 6 microSD, så kan jag inte bli för sur :D
     
  12. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blir det ett 16GB kort ska jag inte heller klaga så mycket. Då är det nästan värt 9 dagars extra väntan.
     
  13. magsto

    magsto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varning för I-O

    Vilka otroliga klantskallar! Jag lider med dig också och även ditt utbrott några inlägg upp ;) ville skriva samma sak själv, håller helt med dig!

    Jag beställde själv den 19:e men de har nu äntligen (imorse) fått iväg paketet med FedEx så nu är det iaf i deras händer. Jag har också men både oro, ilska och lite avundsjuka :o sett hur folk som beställt den 20, 21, 22 och t.o.m. i måndags den 25 fått sina paket "Picked Up" utan att min status röra sig.

    Jag förstår att de har mycket att göra och säkert ett stort tryck, jag jobbar själv i en bransch där det levereras saker och det blir förseningar förr eller senare - men då INFORMERAR man kunden löpande och ljuger inte! Hade I-O mailat mig med en ursäkt förra vecka och sagt att "shit vi klarar inte det här, vi jobbar på så gott det går och du får 16 GB minneskort gratis som plåster på såren..." då hade jag varit bra mycket lugnare och kanske t.o.m. rekommenderat någon att handla hos dem. Men nu kommer mitt livsmål (nåja...) bli att sprida budskapet:

    HANDLA FÖR ER EGEN SKULL INTE PÅ International-orders.com! Ni blir bara grymt besvikna. Läs istället trådarna om folk som handlat via en proxy och Borderlinx, det tänker jag testa nästa gång en cool lur dyker upp :cool:

    (ok...nu fick jag också ur mig lite agressioner...sorry för det :P )
     
  14. julian

    julian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okey! Jag Beställde en Nexus one på International-orders idag med alla extra sladdar och det stora minneskortet. Nu uppger Fedex att paketet väger 0,5kg. Tycker inte riktigt det låter rimligt med tanke på allt jag beställde. Är det många som fått felbeställningar?
     
  15. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för omtanken ;) Håller med dig till hundra procent. Hade de skickat mail om försening så hade det inte varit några problem. Nu har jag försökt få svar många gånger utan resultat och det är verkligen inte ok. Det är illa nog att jag ska behöva leta efter den informationen. Bara en sådan sak att det står shipped på deras hemsida innan de ens har telefoner på lager att skicka ut är riktigt missvisande.
     
  16. Bananjan

    Bananjan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mitt paket väger 8 kg enligt Fedex, så dem har nog lite otur när dem väger paketen!!
     
  17. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Mitt väger 7kg, inga extragrejor.
     
  18. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    8 och 7 kg måste vara volymvikt eller vad det nu heter. Vad jag har läst ska den faktiska vikten ligga på knappt 1 kg.
     
  19. julian

    julian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Service type Priority Pak
    Weight 1.0 lbs/.5 kg

    dom har säkert bara slarvat. En annan sak, om ni fått en beräknad ankomst av paketet, har ni fått det på det datumet eller kan det hända att det dyker upp tidigare? Nu är det beräknat ankomst 2/2 och det är ju gräsligt länge! :D
     
  20. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också beräknad leveranstid den 2/2 på mitt nya paket trots att de sa att de hade beställt priority mail och helgleverans och allt sånt. Får se om leveranstiden uppdateras så småningom men jag orkar inte klydda mer nu. Just nu räcker det att jag verkligen får ett paket med det jag beställt samt lite tillbehör.