Samsung Galaxy S II recensioner

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av sorensen_robin, 22 apr 2011.

  1. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Sgs 2 är perfekt att köpa för den är så pass snabb att den kommer räcka länge.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  2. hermaniii

    hermaniii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Han har redan hunnit ändra sig igen tror jag.
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=573296&postcount=196

    Så lite velig är han och har för mig att han hittat en hel del med denna telen som är nogo men ändå är han kvar och försöker hitta nya anledningar för att inte köpa den?

    Tror också den kommer kunna hänga med länge.
     
  3. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det är lite som dagens datorer de billiga cpuerna är lika bra som de dyra, om man inte ska köra de tyngsta spelen. Quad core duger bra, man behöver inte sex eller fler kärnor.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  4. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Från vad jag läst i recensioner håller jag med att det känns som att denna telefon skulle kunna hålla ganska länge. Enligt de som testat telefonen klarar ju SGS2 både flash och videouppspelning i 1080p väldigt bra samt att resten av telefonen också ska vara istortsätt fritt från lagg och väntetider.

    Visst är det aldrig fel med högre prestanda men som det ser ut nu vet jag inte riktigt vad man ska använda det till då det mesta redan verkar gå så bra.

    Det är ju lite som att idag behöver man ju inte spendera många tusenlappar på en dator om man inte tänkt att spela de allra senaste spelen på den.
     
  5. hermaniii

    hermaniii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nä exakt känns inte som man kommer vinna så mycket med snabbare cpu/gpu. Även 1gb ram känns väl tilltaget. Är begränsat beroende på att det är så liten skärm är väl om man ska köra ut saker över hdmi.

    Det som alltid kan bli bättre är batteritiden även om S2 är ett steg i rätt riktning. Men tycker fortfarande det var lite synd att nfc inte följde med men tar nog några år innan det blir ganska vanligt så oroar mig inte så mycket över det.
     
  6. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Extrem OT:

    Ingen fara. Det stämmer bra att jag har velat runt i de flesta forum den senaste tiden. Var över 15-16 månader sedan jag köpte något vettigt, HTC Tattoo som jag dock aldrig öppnade eller använde.

    Jag skulle inledningsvis köpa O2X, men samtidigt som nyheterna kring all mjukvarukrångel anlände blev jag misstänksam. I samma veva lanserades även SE Arc som jag designmässigt tycker är fulländad. Kamera är en stor punkt för mig, har alltid avundats Nokia N8 men det har såklart aldrig blivit ett köp pga Symbian. SE Arc var jag säkert och testade ett 10-tal ggr i butik, jämförde blå vs silver i en vecka och sedan bestämde jag mig. Kom på mig själv att jag för dryga halvåret sedan sa; "Så fort en Android med bra kamera anländer slår jag till direkt".

    Jag är ingen person som behöver den senaste hårdvaran och en snygg och tunn telefon med bra kamera och härlig shutter speed kändes rätt så den beställdes, från Komplett via Pick-up-Point.

    Jag studerar för tillfället ett program som innehåller ämnet "Affärsengelska", där det bland annat ingår att framföra en presentation om ett multinationellt företag. Valet föll ganska naturligt på SE då intresset är stort och då jag sen tidigare sitter på en hel del information om företaget. Med detta sagt ringde jag presschefen för SE i samtliga Nordenländer och Baltikum, Erik Yström. Han var väl inte lika tillmötesgående som försäljarna, vilket är förståeligt. Dock lovade han att skicka en del information angående företaget för att hjälpa mig med min kommande uppgift.

    Två mail senare (från mig) för att påminna hände fortfarande ingenting. På något sätt kändes det för j*vligt att inte få något tilldelat som man från början kommit överens om. Nu har presentationen redan genomförts och det blev inte alls om SE. Telefonen till Pick-up-Point blev dessutom försenad över påskhelgen och detta i kombination med Sony Ericssons värdelösa tillmötesgående fick mig att avboka skiten. Att folk aldrig lär sig att samtliga anställda på ett företag måste ha en humanistisk affärsfilosofi. Så som sagt, SE kan göra bra produkter framöver, men nu har de i alla fall mist en kund.

    När jag dessutom fick nys om att SGS2:s kamera presterar nästintill i jämnhöjd med Arc, samt även är tunnare (dock mindre attraktiv) och har allt mumma vad gäller hårdvara känns det dock som att jag äntligen hittat rätt.

    Skall SGS3 komma till hösten känns det som om jag kan dryga ut mina 16 månader till några till :). Dock kan man vänta in i döden. Jag är en människa med stor beslutsångest i mycket, men denna gången känns "Köp-knappen" närmare än någonsin.

    Sådärja, story of my life... :D.

    We'll see ;).

    Inte lite velig, oerhört velig :). Det enda som jag oroar mig för just nu är bredden. Känns den bra lovar jag att slå till :). Synd bara att den inte kommer i någon annan färg än svart. Silver/Vit hade varit trevligt, men återigen, man kan inte få allt!
     
  7. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER



    SGS3 kommer komma tidigast nästa år. Även ifall SGS3 mot all förmodan kommer i höst så har Samsung ändå inte påbörjat produktionen/fabrikerna av amoled skärmar med högre upplösning, pixeldensitet osv. Detsamma gäller nyare generationens processorer. De kommer tidigast 2012. Dessutom ska man inte glömma bort att väldigt många marknader får inte SGS2 förräns i höst/efter sommar. Väldigt oklokt av Samsung att lansera SGS3 då. Jag tippar på en ny galaxy först om ett år.
     
  8. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Trean kommer till våren / sommaren. Så folk kan andas ut :)



    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  9. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Kommer alltid nytt.
    De man kan göra är att köpa de bästa inom en snar framtid.
    SGS2 räknar ja kallt med klarar 1.5 år utan panik
     
  10. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Tror SGS2 kommer hålla bra också. För att implementera fler kärnor och/eller ordentligt höjd klock och ha användbar batteritid behöver man komma ner på mindre tillverkningsteknik än 40-45nm.

    Ska bli kul att se om intel kan blanda sig in i leken på allvar så vi får lite mer konkurrens på marknaden, dom har ju faktiskt kommit med en ny revolutionerande transistor som ska va betydligt mkt snålare/effektivare. Man pratar om en prestandaökning på 37% och halverad strömförbrukning och betydligt fler transistorer på samma kretsyta.

    Detta kommer dock inte än på ett tag, först i intel ivy bridge om typ 6mån.
     
  11. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

  12. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Grymt betyg, dock fick batteritiden en törn.
     
  13. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    tror samma som du. Den kommer 2012 q1 några månader iphone 5. Nu ligger dom några månader före iphone 4. När iphone 5 kommer har den några månader i rampljuset. Och då kommer sgs3 och då ligger den 5-8 månader framför iphone 6
     
  14. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Joo men de står ju att du kan få ut 30-40% mer av att dra ner belysningen.
    Och vem vet,det kanske har buggen som tömmer batteriet fortare heh
     
  15. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Troligen, många som har den.
     
  16. sorensen_robin

    sorensen_robin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

  17. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

  18. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Problemet blir mer för er att Samsung inte kommer hålla 1.5 år utan gå sönder ganska fort, kvaliten är inte den bästa.
     
  19. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Varför i helvete skulle den gå sönder?
     
  20. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Han tror väl det för att det inte är en HTC. ;)