Är det någon här som har Telenors "surfpaket" ?

Diskussion i 'Hero' startad av Mammaspojke, 17 jan 2010.

  1. Mammaspojke

    Mammaspojke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har telenors "surfpaket" för 60kr/månad men är inte alls nöjd med hastigheten som ska vara 350 kbit/s .
    Nu vet jag itne ifall det är något fel på min mobil eller ifall det är hastigheten men
    att tex gå in på swedroids hemsida tar ca 30 sek.
    Ska det verkligen ta så lång tid med 350 kbit/s? ( Har kollat hastigheten på "speed test" och där får jag 346kbps)
    Borde jag uppgradera till "Telenor mobilsurf turbo" för 119kr i mån och hastigheten då istället blir upp till 6mbit/s?

    Tips?
     
  2. spazz

    spazz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du har möjlighet att testa via wlan så kan du ju jämföra och se om det är telefonen eller anslutningen som begränsar. Sen spelar det ju också roll om du försöker gå in på mobilversionen eller den vanliga, mobilversionen bör definitivt gå betydligt snabbare att ladda än 30 sek.

    Testade dock den vanliga på min Hero via wlan och det tog ca: 25 sek med standard-browsern.
     
  3. Mammaspojke

    Mammaspojke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej så det kan vara själva browsern som är slö?
     
  4. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Swedroids framsida verkar ligga på runt 1 300 kB, dvs. 10 500 kilobit. Delat med 350 kb/s ger det en nedladdningstid på ca. 29-30 sekunder. Alltså, det är inte browsern som är slö, det tar helt enkelt så lång tid att ladda ner den mängden data i den hastigheten.

    Köper du turbo kan du antagligen räkna med en praktisk hastighet på 1,5-2Mbit/s.
     
  5. Palmér

    Palmér Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sitter på Telenors turbo nät. Vid tokbra anslutning kommer jag upp till ca 3,2 - 3,5 mb/s. Dock är det INTE ofta som det händer!

    Edit: kollade igenom mina tester i appen "speedtest" och det högsta den hade registrerat var 3,81
     
    Last edited: 18 jan 2010
  6. Mammaspojke

    Mammaspojke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    vet inte alls vad det är för fel nu men varför måste jag alltid starta webläsarn för att få "personliga uppgifter" innan jag kan använda andra program som behöver uppkoppling som tex google maps o prisjakt?
     
  7. D.K

    D.K Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag brukar komma upp i 2.5 - 3.0 här hemma, med Telenor Turbo. Dock har jag de senaste dagarna fastnat på 0.11... och supporten kan inte svara på varför. Märkliga är att när jag byter från internet.telenor.se till services.telenor.se och sen TILLBAKA så får jag lite över 1mbit/s.
    Hur som helst. När jag beställde Turbo så märkte jag en enorm skillnad från deras vanliga mobilsurf!
     
  8. pcw

    pcw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte riktigt hur du räknar nu.

    Men 1300/350=~3,7 sek.
     
  9. Mcgreag

    Mcgreag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är skillnad på kilobit och kilobyte.