Negativt med HTC Desire S

Diskussion i 'Desire S' startad av willz, 7 maj 2011.

  1. willz

    willz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Vad tycker ni Desire S ägare är det sämsta med luren?
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag är också intresserad av detta då jag är på gång att köpa en. Har läst spaltmetrar om den & det som jag ser som de vanligaste klagomålen är dödsgreppet, alltså att den tappar wifisignal när man håller i överdelen samt att skärmen inte är så bra i solljus.

    Sen finns det lite spridda klagomål men när testarna inte är överens så lägger jag inte så stor vikt vid klagomålen, man märker att kompetensen inte alltid är på topp på alla områden hos vissa testare. Väntar dock med spänning på när världens bästa testare är klar med sin test av den! Den testen bör väl vara på gång tycker jag...

    Om inget annat viktigt problem dyker upp i denna tråd så är jag ganska så säker på att jag har en vid månadsskiftet. Känns så lagom i allt, perfekt storlek samt prestanda som jag tror räcker & blir över för mig som aldrig spelar eller ser på film på mobilen.

    Kvalitetskänslan är det bästa jag någonsin känt & jag gillar det ngt anonyma designen, tycker att dessa 4,3"-mobiler ser vidriga ut i handen men har full förståelse för de som vill ha det formatet.

    Vissa tycker att den är dyr med tanke på prestanda men det skiter jag i, får panik när jag har en Arc i handen, möjligt den är bättre tekniskt (?) men usch en sån crappy känsla. Tycker jag då :)
     
    spice gillar detta.
  3. willz

    willz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det om man håller telefonen på något speciellt sätt som det blir problem med wifisignalen eller är det om man håller den "som vanligt" ?:)
     
  4. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När man täcker plastdelen vid kameran tror jag
     
  5. enor

    enor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro
    Efter att ha haft min en vecka tycker jag att det sämsta med den är att man inte kan ändra antalet hemskärmar i HTC Sense - 7 skärmar är åtminstone 4 mer än jag använder, men jag kan inte välja bort de överflödiga. Sedan är skärmen inte hundra utomhus i solsken. "Dödsgreppsproblematiken" har jag märkt att den finns om man provocerar fram den, men jag förstår inte vem som håller en telefon på det sättet om man inte gör sig till för att testa...
     
  6. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Av de ex av desire s jag testat (4 st) tycker jag att det sämsta var att alla hade glapp mellan skärmen (glaset) och chassit, antingen i övre delen eller vid usb-kontakten. Kanske hade extrem otur dock....

    Annars tycker jag wi-fi dödsgreppet är ett minus (ja, det existerar, men normalt märker man det inte förutom i landskapsläge)
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Plastdelen i överkant ja. Testade detta på min Legend & den tappar ngt när man håller där. Har dock aldrig märkt detta förrän jag provade så jag ser det inte som ett problem, om det inte är mycket värre på Desire S vill säga?
     
  8. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Kan bara säga att jag är nöjd, sedan finns det alltid något man inte gillar på alla telefoner den perfekta nallen kommer nog aldrig. Chassit på denna är grym , har inget glapp mellan nån skärm eller chassi som Marulk beskrev. Grym batteri tid då synkar jag pushmeil mot exchange dagligen mellan 07.00 - 17.00 samt min privata meil efter det var 4 timma. Ringer ett 40 tal samtal + en del sms.
    Ute på nätet en hel del, och jag laddar nallen efter 2 dagar.

    Som sagt den perfekta nallen kommer nog aldrig, man får väga det positiva mot det negativa och vad man prioterar, i mitt fall batteritid samt 3,7 " + chassit. Spelar inga spel så Dual Core behövs inte.

    Sedan skulle det vara nica att kunna låsa upp bootloadern framöver för att kunna roota den.
     
    Last edited: 8 maj 2011
    spice gillar detta.
  9. fredde

    fredde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min en vecka nu och har svårt att komma på något direkt dåligt.

    Sense är jag inte helt kompis med än (dåligt tangentbord, för många hemskärmar som någon redan nämnt, helt enkelt för lite inställningsmöjligheter), men det mesta går att lösa med ersättningsappar.

    Saknar de fysiska knapparna lite som jag hade på Spican, speciellt piltangenterna.

    Har inte direkt märkt av något "dödsgrepp" eller att metallskalet skulle ge dålig mottagning, men det är kanske lite tidigt än efter en vecka.

    Gillar min Desire S men det var tur för HTC att Neon blev försenad... :)
     
  10. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Angående Neon så har en kompis till mig en Arc... kan bara säga att det är bara en bit plast... tror inte neon lär vara annorlunda Grym skillnad mellan Desire S och Arc i kvalitet.

    Ang. tangetbord så använder jag skandinavian keyboard och där väljer jag Iphone knapp sats..
     
  11. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Det som jag främst är besviken på är skärmeni solljus - ser inte ett smack. Kan inte säga att jag sett andra som är bättre i solljus men jag trodde nog DS skulle vara vassare i solljus än min gamla Liquid.

    Dödsgrepper, ja - men ser inte det som något problem.

    HTC Sense - vissa funktioner är väldigt bra men alldeles för mycket bloatware.

    Allt som allt är den dock sjukt skön.
     
  12. willz

    willz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det root till den än ? :)
     
  13. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Att ljussensorn för menyknapparna längst ned är så känslig för minsta lilla ljus att knapparna inte lyser om man inte är i princip totalt kolmörker. Nu vet jag ju ungefär var de sitter, men vill jag få dem att lysa så måste jag hålla för sensorn längst upp på telefonen.

    Att man inte kan få LED-notifikationer i olika färger.
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Men nog fick väl htc hjärnsläpp när dom satte usbkontakten på vänster sida! Jag får skippa min bilhållare & vet inte om det går att hitta en som funkar, dockningsstation blir svårt. Detta + att den blir krånglig att hålla vid samtal när den är inkopplad.

    Hjärnsläpp eller finns det en teknisk anledning? Kanske usb i botten hade ökat på längden på luren?
     
  15. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Och headsetuttaget till vänster? Jag måste numera vända telefonen åt andra hållet när jag vill skriva med telefonen i "liggande" läge. :) Både laddarkontakten och headsetet är i vägen annars.
     
  16. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag köpte ganska nyss en billhållare på BKE för 150 riksdaler, den är universal men har ett system som gör att man spänner fast mobilen eller vad det nu är man har.. jag tycker den är grym och dessutom får man dit laddaren till desire s :)
     
  17. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är ute efter bilhållare till min desire s, vad är BKE? o_O
     
  18. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det var tydligen nåt som bara fanns i Karlstad.. men ska kolla vad hållaren heter och återkomma!
     
  19. Frankphone

    Frankphone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det mesta är riktigt bra, men så var min förra telefon en Samsung Jet.
    Det som kan bli bättre:
    -Batteriet. Mobilen blir riktigt varm och batteriet tar slut för fort. Räcker oftast en dag.
    -Displayen är lite svag i solljus.
    -Knapparna längst ner är inte lika "lätttryckta" och jag skulle vilja kunna justera när dom skall lysa upp.
    Men jag gillar den skarpt! :)
     
  20. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Det är ett känt "fel" att ljussensorn för menyknapparna är för känslig. Om man håller för sensorn så lyser knapparna upp.