Varför köpa Arc när SGS2 kommer ut snart?

Diskussion i 'Allmänt' startad av RealMadrid, 4 maj 2011.

  1. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Svårt tycker jag att bedömma vilken som är bäst när det kommer till kamera denna sida har ett antal bilder att använda som gämnförels. Xperia överst S2 under.
    Jag vet att det kanske inte är bästa bloggen för review men vi kan ju förutsätta att bilderna stämmer.

    http://www.xperiablog.net/2011/04/27/camera-showdown-samsung-galaxy-s-ii-versus-xperia-arc/

    Vilken tycker ni vinner?

    Jag tror totalt sätt så tyckte jag Xperia hade bättre. Men en del var SGS2 helt klart bättre.
     
  2. Olli

    Olli Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
  4. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Medger att det är bra flyt i browsern när tungt material ska laddas i SGS 2. Men Arc har som många andra testare intygat ett väldigt bra flyt med.

    Däremot lade jag märke till att SGS 2 hade en obehagligt blå ton!

    Din kommentar känns negativt vinklad att man köpter SE "bara" för att det är svenskt, men jag kanske missuppfattar dig?

    Att man som svensk vill stödja den svenskaste telefonen är något som gynnar Sverige på många vis, arbetstillfällen, nyheter, status mm.

    Kanske därför jag kör Volvo V70 med!? :)

    Att SE överhuvudtaget har en mäktig telefon som denna att konkurera med tycker jag är otroligt häftigt! Sen att deras nya inställning till kunderna är så positiv gör allt mycket roligare med.
     
    Last edited: 9 maj 2011
  5. Droid113

    Droid113 Guest

    Arc är mer hypad. Och snyggare. Sorgligt nog köper de flesta mobilfjortisarna utifrån de här aspekterna. Vi entusiaster tittar på specifikationerna.
     
  6. Skinksallad

    Skinksallad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag köpte en arc med 3 i påskveckan, dock så kom den i torsdags så jag kommer utnyttja 3 testa själv och på så sätt få en SGSII.

    Sent from my Arc using Tapatalk
     
  7. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Wait a minute
    Du säger att bara fjortisar köpte arc och säger att entusiaster tittar på specs och så kör du en slö X5?

    Nja jag köpte arcen för att den lilla extra prestandan SGS2 kan ge mig är inte värd den ökade bredden och höjden och det faktum att det är ett halvfabrikat aka Samsung.
    Tyvärr är det fakta att samsung prylar inte håller speciellt länge, Ingen samsungprodukt jag har ägt har klarat det liv jag lever och min arc klarar det prima och gör det i 2-3 dagar utan en laddare också.
    Fysisk abuse och tunga arbetsbelastning är inga problem då den aldrig slöat ner förutom i 720p youtube streaming då blir den lite seg faktiskt men det går.

    Hade det inte stått samsung på den och jag hade haft större förtroende för samsung så kanske den hade fått en chans även med sin SAMOLED+ skärm

    Att jag sen köpte min arc för 4500 och inte 5000 som första posten får för sig att den kostar plus att jag fick den cirka 45 dagar innan första SGS2 lurarna börjar ramla ut till konsumenter är ett stort plus.

    Att SAMOLED skärmar också har en väldigt obehaglig färgton får inte heller några pluspoäng från mig.

    Den som påpekar att svtplay inte flyter på lika bra att scrolla med en flashvideo igång fine point made
    Men scrollar du seriöst runt då du sitter och ser ett klipp?


    Nej alla här inne som köpte arc gjorde nog ett väldigt medvetet val
    Sen att SE lyckades fucka kameramjukvaran i retailversionen var synd men det väntas en uppdatering inom närmaste veckorna så ser det inte som några problem.

    Eldars bilder är kul också då han inte lyckats hålla luren stilla och tappat fokus på så vis, Klart SGS2 får bättre bilder då
    Vissa är också jämförelse mellan arc utan blixt och SGS2 med blixt
     
  8. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Dock så finns det 3 olika lägen för inställning av bild så nått kanske passar bättre ?
    Så man slipper ha en skärm som ser ut som en tv i tourchmode.
     
  9. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER


    Jag håller med i det mesta i din kommentar, men jag bemödade inte svara på hans/hennes inlägg då det inte kan varit i annat syfte än att provocera.

    18år sedan man var fjortis... tiden går fort! Huga...
     
  10. Pasulj

    Pasulj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skulle vilja säga att det är tvärtom, alltid nördar/fjortisar som följer "hypen" för processor hastigheten är 0,2 ghz snabbare osv.

    Det är väll bara jämföra med bilindustri där man kan se att folk som är "entusiaster" står oftast vid samma märke.
     
  11. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    I min mening är känslan av arcen bättre än SGSII. De få millimeter som skiljer i bredd gör att greppet om arc känns mer som att hålla i en telefon. SE arc har dessutom ett rätt cleant UI och känns lättanvänd. Mjukvarubiten går ju att fixa med annan launcher, men om det är viktigt med telefonkänslan och de fysiska knapparna förstår jag absolut att man väljer arc. Det är ju en riktigt bra telefon med soft flyt! Själv väntar jag dock på SGSII...
     
  12. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Självklart var det det men ville ge ett lite bredare svar så folk slapp fundera så mycket
     
  13. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag valde arc för att jag inte behövde betala en endaste krona för den. Sen är den riktigt snygg och jävligt bra!
     
  14. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Det är snarare sifferkåta fanboys som kollar på specifikationerna. Vi entusiaster ser till helheten.
     
  15. Droid113

    Droid113 Guest

    Jag säger inte att det bara är fjortisar som väljer Arc, dock att fjortisar köper Arc. Många entusiaster köper den också. Fjortisar tror att alla telefoner som finns är dem som visas på tv. Vi entusiaster kollar på internet och väljer utifrån vilken vi tycker verkar bäst.
    Sen är anledningen till att jag har en X5 att jag inte ville lägga ut så mycket på min telefon eftersom den skulle ersätta min söndriga Blade...
     
  16. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag tycker det är intressant hur du resonerar.
    Du säger "Vi entusiaster".

    Du är medveten om att typ 90% av medlemmarna + de tusentals gäster som hänger här är entusiaster?
    Vad har man annars för intresse av att sitta på forumet och prata och växla kunskaper om en sådan sak som
    en telefon?
    De som har valt sin respektive modell har gjort ett medvetet val för att skaffa
    just den enhet de besitter och vill använda.

    För dem som har intresse för en specifik telefon, har kanske dess helhet och prestanda väger jämt för dess upplevelse kontra mängden pengar det kostar.
    För andra (inkl. undertecknad) är endast det bästa gott nog. Därför jag sitter
    kvar med min gamla Nexus S för att inget spännande för mig har släppts.

    På så vis har var och en kommit fram till att just specifikt SGSII eller arc har
    haft det som de söker och valt telefonen efter detta. Inget annat. Och bara
    för att man är entusiast behöver man inte välja just den telefon DU anser vara
    marknadens vassaste.
     
  17. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    SGS 2 är troligen lite mer bang for the buck. Men båda gör ju allt man kan kräva av en smartphone och mer, så varför inte bara vara glad åt det? Ställer man den här typen av frågor kommer man aldrig bli nöjd, för om tre månader släpper någon annan en mobil som tar ledartröjan och då sitter man där och gråter med sin plötsligt värdelösa mobil.