Vi som beställt via elgiganten

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av hussseein, 10 maj 2011.

  1. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är ju ändå inte jättedåligt av dom med tanke på att du ändå får telefonen 3 dagar innan du beställt den. :cool:
     
  2. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    fan ahah skrev fel :( menaed 28/4 - 25/5
     
  3. tuffejalle

    tuffejalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är lugnt. Jag förstod vad du menaed. ;)
     
  4. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    snackade med sofie från elgiganten nu och min skulle komma fram den 25/5. Jag beställde min den 28/4
     
  5. Råttan

    Råttan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fan va surt :ehm:
     
  6. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    har du också beställt via dom?
     
  7. Råttan

    Råttan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, via pccity får den idag eller imårrn, men tänkte på dig som beställt så tidigt, å folk som beställt efter dig verkar ju få tidigare?
     
  8. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    folk som beställt från elgiganten? Verkar inte som någon alls beställt via elgiganten på swedroid
     
  9. Råttan

    Råttan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Han som beställde i lördags på förra sidan t ex?
     
  10. robin8

    robin8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag beställde min från elgiganten den 5e maj och skulle ha fått den den 24/5 om jag inte hade avbeställt den som jag nu har gjort.
    Jag orkade inte vänta utan gick till Mediamarkt och reserverade en istället.
    De ringer på torsdag när de får in den i lager. Jag ligger på plats 3 i kön. Förhoppningsvis har jag den innan helgen.
     
  11. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    okej men jag har svårt och tro att dom menar seriöst att dem får in den 25/5? då ligger dom sämst till av alla butiker i sverige
     
  12. IntenZe

    IntenZe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det verkar ju som att dom lurat mig eftersom att hussein som beställt den nästan två veckor före mig får vänta till slutet på maj? Jag skulle ju inte ha beställt av dom ifall jag inte fått den nu den 12e eftersom att det var flera andra företag som lovade mig att få den nu i veckan. Måste fan höra med dom igen det låter ju ut helt sjukt.
     
  13. IntenZe

    IntenZe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    2011-05-27

    Hej

    Tack för ditt mail!


    I skrivande stund går det fortfarande att förbeställa telefonen så du kommer få ett exemplar av leveransen som kommer in den 12 maj.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning / Best regards
    Ellen T

    Kundcenter

    Vi finns för att svara på dina frågor.
    Vardagar 09.00-20.00
    Lördag 10.00-17.00
    Söndag 11.00-15.00
     
  14. IntenZe

    IntenZe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu ringde jag dit och killen jag talade med sa att merparten av alla som beställt telefonen INNAN IDAG kommer att få den skickad till sig imorgon så att man förhoppningsvis får den torsdag eller fredag. Killen jag talade med sa även att det var information som han fått idag så det är ganska uppdaterad info jag fått.

    Hussein, har du ringt och frågat dom idag eller?
     
  15. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    japp ringde faktiskt förut , pratade med sofie där :(

    Hej,

    tack för ditt mail.

    Vi ber om ursäkt att ni har fått olika information ifrån oss. Telefonen som ni har beställt har blivit ytterligare försenad från leverantören. Det första beräknade datumet som vi hade var nu på torsdag 12/5, men nu har leveransdatumet flyttats fram till den 11.05.24. Observera att detta endast är ett beräknat datum och kan skjutas fram ytterligare. Telefonen kommer att skickas till er så fort vi har fått in den

    detta fick jag för en halvtimme sen
     
  16. robin8

    robin8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Jag fick samma svar och därför beslöt jag mig för att avbeställa.
    Gick som sagt till Mediamarkt istället och kan med största sannolikhet åka och hämta den på torsdag eller fredag.
     
  17. IntenZe

    IntenZe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha fan vad sjukt allt är. Han jag talade med sa att dom hade fått in många telefoner så det skulle räcka till de flesta som beställt. Undrar om man ska avbeställa eller hur fan man ska göra..
     
  18. Swesent

    Swesent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    JA HÖRRNI - inte heller jag vet riktigt vad jag skall tro! Följande har jag fått veta under dagen;


    Naturligtvis var jag enormt hypead över mitt telefonsamtal till Elgiganten i morse där jag fick höra att dem skulle få in telefonen under dagen (idag tisdag) samt skickas iväg med preliminär ankomst för uthämtning senast torsdag.

    Dock har det varit mycket skrivningar om skiftande datum och utsagor i denna tråd så för ett par timmar sedan mejlade jag Elgigantens servicecenter och frågade ytterligare en gång om min förbokning.

    Till svar fick jag strax därpå att telefonen förväntas i lager den 24/5 (om exakt två veckor alltså). Skapligt upprörd över detta ringer jag åter igen till Elgigantens servicecenter (samt hinner svalna av mig rejält under väntetiden innan jag kom fram). Jag får då tala med någon Emma eller liknande som berättar följande:

    "Vi har fått många olika leveransbesked från våra leverantörer men som det ser ut just nu så ska vi få in en ganska stor omgång av telefonerna nu på torsdag 12/5 vilken skall täcka upp majoriteten av våra förbokningar. Du som bokade så tidigt som 19/4 bör ha en mycket god chans att komma med i första leveransomgången. Har du inte fått någon leveransinfo på mejlen innan torsdag eftermiddag vill jag att du hör av dig till oss igen."

    Vad jag speciellt inte gillar med detta är den ständiga ovissheten som JÄMT drabbar mig när jag förbokar något! ALDRIG att jag kan få ett KONKRET besked som jag kan LITA på - nu är det fullständig ovisshet som råder fram tom. torsdag förmiddag som tidigast. Inte ens om leveransbesked skulle dimpa ned i inkorgen på torsdag vet jag om jag kan lita på läget...

    Brorsan min råkar jobba på lokala fysiska Elgiganten-butiken här i stan så eventuellt om han kan fiffla en åt sidan för säkerhetsskull - aldrig att jag orkar vänta till den 24:e!! Då betalar jag hellre någon hundring extra för att plocka den i butik istället!

    EDIT: Detta fick jag veta ca 45 minuter innan detta inlägg postades.
     
  19. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Så många olika bud, och det är inte bara från Elgigaten. Nu när Galaxy S2 har nått över 3 Miljoner förbokningar världen över. Så kanske det vore bra för STORA Samsung att gå ut med lite officiell information, istället för att lika i graven.
    Jag förstår att det är svårt för Samsung att säga ett garanterat datum, men dom har varken sagt bu eller bä på den frågan.

    Jag har helatiden(sedan 19 April) trott att telefonen skall skickas från elgiganten den 12 Maj så jag har den nu på fredag. Detta datum var det många som spekulerade redan för drygt en månad sedan.
    Så jag håller tummarna och måtte djävulen ta Samsung om den inte kommer i MAJ!!
     
  20. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Vad ska vi göra grabbarna

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk