Gingerbread är tillbaka

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av NILS Q, 6 maj 2011.

  1. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Denna rom är mkt bättre än tidigare 2.3.3 release som segade ner mobilen ordentligt.
    Rekommenderas! Körde vi ODIN
     
  2. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Lite frustrerad över att appar och funktioner verkar haka upp sig på något sätt.
     
  3. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag lyssnar aldrig på musik, så jag har ingen känsla alls för om det är mycket strömkrävande eller ej.

    Tja, något verkar ha hakat upp sig. Jag stängde av igår kväll och startade om. Nu verkar det ok. Batteristatistiken nollställdes inte (hur gör man det utan att lägga den på laddning under en längre stund??) så jag ser inte om whatsapp startar sig själv. Men troligtvis inte då den appen nu dragit mindre och mindre och snabbt minskar. Helst vill jag ju inte behöva ta bort en bra app som fungerar felfritt hos 5 kontakter (1 SGS, 1 galaxy 5, 1 wildfire, 1 LG O1 och en iphone).

    Och det känns ju extra tråkigt att när man har råkat ut för några sådana här upphakningar med kraftigt batteridränage, så får man svårt att lita på telefonen, och börjar kolla "hantera program" och stänga av där så fort man använt något. Appkillers verkar inte fungera för ändamålet, då vissa program inte går att stänga av annat än i "hantera program".

    Jag skulle väldigt gärna vilja träffa ngn som har en SGS som de anser har bra batteritid, och då jämföra lite hur snabbt det egentligen tickar nedåt när man gör vissa saker.

    Nu, när inget har hakat upp sig, så har jag alltså vad jag tror är normal batteritid.

    En lite underlig sak som har hänt, är att batteriet återhämtar sig om jag gör något som drar mycket ström, t.ex. spelar en kvart. Batteristatistikkurvan visar att den tar igen 2/3-1/2 av det man använt upp om man gjort något som drar verkligen mycket ström snabbt och intensivt. Så har det aldrig varit förut. Vad kan det bero på? Det är ju inget som gör så mycket, bara känns lite konstigt.

    EDIT: Jag körde också Angry GPS igår, och efter en stund tänkte jag kolla så att jag kunde stänga av det om det hade låst sig. Men nu stänger den av sig av sig självt. Skönt att detta är fixat. Jag har inga som helst problem längre med GPS-relaterade program som låser sig, men har nog blivit lite fixerad vid att bocka av allting som kan ha med GPS att göra. ;)
     
  4. jeppepb

    jeppepb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har samma problem någon som har en lösning till detta
     
  5. ulwur

    ulwur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    3G data

    Är det någon mer än jag som tycker att telefonen tycks ha svårare att hålla fast vid "H" eller "3G" dataöverföring efter uppdateringen?

    Under den dagliga busspendligen noterade jag en markant sämre känslighet, och telefonen föll tillbaka till "E" (GSM-dataöverföring) hela tiden på ställen där jag vet att det vanligtvis finns 3G datakontakt.

    /U
     
  6. inka

    inka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Varför kan jag inte uppdatera min SGS?

    Det står med orange fet text i kies "Den här enhetsversionen kan inte uppdateras", och under står det "Inbyggd programvara aktuell version: PDA:JPY / PHONE:JPY / CSC JPY (KOR)"

    I'm a sad panda
     
  7. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min gissning är att det beror på (KOR). Skulle tro att din lur är koreansk eller något annat långväga och den här uppdateringen är till för europeiska lurar.
    Asså alla samsung är ju Koreanska men jag menar produktkod.
    Har för mig att det står i wiki hur du ändrar det. Möjligen Elofs lathund.

    [edit] Ska det verkligen stå JPY på alla? Har du gått bananas med Odin?
     
    Last edited: 10 maj 2011
  8. nickezlol

    nickezlol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    För att du har Produktkod (KOR), du bör ha NEE eller XEE för att uppdatera!
    Dem är för övrigt svenska koder, TROR JAG, är inte helt insatt, ska finnas en guide här på forumet hur man byter till de om du söker lite:)
     
  9. inka

    inka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej tackar så mycket :)

    Edit: Om jag inte har tid att hålla på att strula med att byta produktkod då, kommer jag aldrig att kunna uppdatera telefonen? Eller har det å göra med att samsung släpper uppdateringen i etapper...? För telefonen är köpt i stockholm så svensk ska den vara.

    Jag vill inte roota telefonen och mixtra utan ha den helt stock fast med 2.3.
     
    Last edited: 10 maj 2011
  10. nickezlol

    nickezlol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag är inte helt säker, men om du är i sverige och väntar på en uppdatering med en koreansk produktkod så får du vänta tills din mobil går i graven, du måsta ha svensk tyvärr:/
     
  11. inka

    inka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur ¤%# kan en svensk återförsäljare sälja en produkt avsedd för en japansk marknad på det här sättet... Lack man blir.
     
  12. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min kompis skulle köpa en ARC för några veckor sedan. Han fick en Holländsk som säkert var bra på holländska men otroligt dålig på svenska. När han skulle byta kunde de bara hitta en spansk. Det var på en stor kedja så att du fått en koreansk samsung förvånar mig inte.
    Vill du inte lösa det på egen hand får du lämna tillbaka till ÅF så får de lösa det men det innebär troligen att den ska vara hos anovo i ett par veckor.
     
  13. inka

    inka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För dom pengar man ger för ARC å när SGS var sprillans tycker jag det är ruskigt dåligt. Dom ÅF borde åtminstonde meddela att uppdateringar kan det vara så-och-så med eftersom att den är avsedd för en annan marknad... men det kommer ju aldrig hända såklart! Kunder kan ju tappa intresse... Men tog mig tid att byta produktkoden, den uppdaterar nu :)
     
  14. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bra där! :) Ska det bli ordentligt gjort får man göra det själv.
     
  15. JohNan

    JohNan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    edit: missade att inka redan bytt produktkod. Jaja, kanske är till nytta för någon annan...

    KOR kan även innebära att en kass flashning har gjorts. Något har blivit knas så den sätter automatiskt KOR om jag fattat rätt.
    JPY x3 är det senaste europeiska 2.2.1 firmware.

    Roota, installera busybox och SpoofFw för att byta produktkod. Alternativet är att flasha en officiell firmware, exempelvis JS7 eller senaste 2.3.3 med Odin. Då kommer din produktkod korrigeras.
     
    Last edited: 10 maj 2011
  16. MaZk

    MaZk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har nu provat att uppdatera till GB 6-7 ggr via Kies.
    Allt går bra tills telefonen bootar om.
    Då händer inget. Den stannar vid första "Samsung" skärmen och går inte vidare.

    Tvingas återställa till 2.2.1 med odin för att få igång den igen.

    Någon som har en bra idé?

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  17. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Låter underligt. Jag hade nog testat att hämta senaste GB på samfirmware.com och flashat in den via Odin. Gjorde det senast i dag när jag bytade tillbaka från Darkys till stock och det funkade bra. Kanske kan vara värt ett försök? Eller kanske någon annan som har en lösning?
     
  18. MaZk

    MaZk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har övervägt att prova med Odin.
    Samlar mod... :)


    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  19. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ursprungligen postat av drdazed
    Hmm.. Mitt bara avbryts när den ska börja installera..!

    "anslutning till GT-I9000 avbröts" GRR

    Jag hade detta problemet oxå.. blev tvungen att avinstallera Go launcher för att få det att funkgera. Hjälpte inte att bara köra touchwiz.
    När jag gjort det så startade jag om telefonen och provade igen och då fungerade det.. Lycka till
     
  20. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Skulle vilja ta en titt på din lur, du kanske överanalyserar och sitter och letar fel och övervakar allt i luren så det tar kräm ;)

    Det tar mkt mer ström att tex. spela jämfört med att ha luren idle.

    Har du provat att sätta wifi sleep till aldrig? Tycker det funkar bra faktiskt, det tar mkt kräm om det ska slås av/på varje gång man väcker luren.