DVD/BluRay-library?

Diskussion i 'Applikationer' startad av toadkalle, 28 jan 2010.

  1. toadkalle

    toadkalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jag har ett schysst program till min Mac där jag kan scanna barcodes/EAN-koder direkt i webkameran på mina filmer så läggs dem in i en databas.
    Jag får även automatiskt info om filmerna, skådespelare, regissörer, filmbolag, inspelningsår, genre, etc.

    Finns det någon liknande app för Android (N1) där ute?

    Ett stort plus är om man kan synca med sin dator men det är ingen nödvändighet.
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Till att börja med har du barcode scanner som just scannar barcodes och sedan söker med google vad det är för produkt.

    Sedan har du google goggles som förutom att scanna barcodes även kan identifiera filmer genom att fotografera framsidan på filmfodralet.

    Det var inte google goggles som var först med den finessen till Android, kooaba klarade detta tidigare. Så vitt jag vet bygger både kooaba som google goggles på bildanalys med hjälp av SURF nyckelpunkter. I mitt tycke är dock google goggles mera mångsidigt än kooaba.

    Dock synkar inte något av programen med din dator.

    m v h Henrik
     
  3. toadkalle

    toadkalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag känner till både Barcode Scanner och Goggles. Tyvärr så kan inget av dessa program lägga in mina filmer i en strukturerad databas där jag kan sortera på genre, inspelningsår, namn osv. Right?
     
  4. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

  5. toadkalle

    toadkalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!
    Tyvärr verkar det som att den appen inte fungerar längre och skaparen är tydligen sjuk så man kan nog inte vänta sig någon update snart heller.

    Edit: Jag fick igång appen men det verkar fungera sådär att scanna in svenska releaser av filmer. Tyvärr. Annars verkar det vara en mycket trevlig app som säkert kan bli någonting efter lite arbete. :)
     
    Last edited: 29 jan 2010
  6. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Nej, det stämmer, de är varken kopplade till någon databas på en värd-dator eller på telefonen.

    En bra databas att söka efter filmer är http://www.imdb.com/search/title , men den databasen är ju inte begränsad till dina filmer och du kände säkert redan till imdb också.

    m v h Henrik
     
  7. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Får du möjligen i stället träff på något annat språk? DVD filmer släpps inte som "svenska releaser" utan som tillhörandes en av 8 regioner. Sverige hör till region 2 dit även några andra länder som t ex Egypten och Japan hör.
    Fast det är klart, omslaget brukar ju vara på svenska och då borde det kanske ha en unik streck-kod för sverige också.

    m v h Henrik
     
  8. Jonasan

    Jonasan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Last edited: 29 jan 2010
  9. desdic

    desdic Guest

    Hittade på utvecklarens hemsida att en ny version släppts men att den inte längre stödjer Android 1.5... typiskt