USB / ADB Drivers till U8300?

Diskussion i 'U8300' startad av mixbox, 28 mar 2011.

  1. mixbox

    mixbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försöker hitta USB drivers till U8300 men finns varken på deras hemsida (ingen cd i förpackningen heller)

    Finns det?
     
  2. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag har inte hittat några heller (men inte letat så värst mycket).
     
  3. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    har inte fått min U8300 men de drivrutiner som man kan ladda ner med hjälp av androids SDK bör funka?
     
  4. mixbox

    mixbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får det inte att fungera och enligt Google så gäller deras drivers endast till Googles telefoner (Nexus, G1 osv...)

    Jag har mailat Huawei om detta och väntar på svar.
     
  5. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hmm, menar ni att ni inte får någon kontakt med datan genom usb eller vad är det egenliga problemet? För mig på min win7 burk var det bara att stoppa i mini usb kabeln och allt installerades direkt. Såg t.o.m att det fanns på telefonens minneskort en applikation som gjorde att man kunde surfa genom mobilen, testade aldrig dock, men bra att veta ha då wifi teathering app inte är inkulderad som standard....

    Det verkar dock också som att faktiskt alla drivrutiner för usb finns på telefonens interna minneskort, får upp alla foldrar iaf där det står drivers, för diverse olika operativsystem...

    Så allt jag kan säga är väll att testa på en annan usb port/ burk / eller win7 som jag kan bekräfta att det fungerar direkt på nu...
     
    Last edited: 29 mar 2011
  6. mixbox

    mixbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade i en burk med 32bitars istället för 64. Då kunde jag installera drivers.
     
  7. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok, bra att du fick det att fungera. Fick det sjalv dock att fungera med både 32 och 64 bit win 7…
     
  8. Rille P

    Rille P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som redan nämnts så ligger allt som behövs för windows i telefonen (den emulerar en scsi-cdrom när den kopplas in).

    Kör man linux kan man använda programmet "usb_modeswitch" för att ställa om den till utvecklingsläge. Svagt att göra en linux-baserad telefon "windows only"...
     
  9. gunnar-medial

    gunnar-medial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om någon fått igång det på Mac (OSX) så är jag intresserad av detaljerna.
     
  10. Rille P

    Rille P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skapa filerna /sdcard/hwcfg/usb_fix.cfg och /sdcard/hwcfg/usb_sn.cfg, de kan vara tomma då telefonen bara kolla om de finns där eller inte. "/sdcard" är alltså var SD-kortet mountas, så du skapar alltså "hwcfg/usb_fix.cfg" och "hwcfg/usb_sn.cfg" direkt på SD-kortet. Detta gör att rätt usb-funktioner aktiveras. Nu ska det räcka att ladda ner androids SDK för att få "adb" etc. Det går att göra på andra sätt också, men detta torde vara det lättaste... Drivrutiner behövs inte, inte för "adb" i alla fall då det är en "drivrutin i userspace" i sig...