E-post problem, alltid haft

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av doktordöd, 13 maj 2011.

  1. doktordöd

    doktordöd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har alltid haft problem med att ta emot och skicka e-post. Om jag skriver ett mail och ska skicka iväg det så går det oftast inte, telefonen står bara och laddar eller så står det anslutningsfel.
    Om jag startar om telefonen så skickar den oftast iväg mailet direkt efter omstart. likadant när jag ska ta emot e-post, oftast fungerar det men ibland märker man när man startat om att det dimper ner ett antal e-postmeddelanden som telefonen missat.

    Har tre olika e-postkonton, två telia och en domän-epostadress och det är samma för alla. Har ställt om inställningarna ett antal gånger under detta år jag haft mobilen samt gjort 2 st factoryreset men har samma problem ändå. Nästan säker på att alla inställningar i kontot är rätt, och det fungerar ju ibland.
    Förövrigt tycker jag att det är en toppentelefon, speciellt efter gingerbread.

    //Doktordöd.
     
  2. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Testa ta bort Proxy och Port under APN, Telia online (inte mms).
     
  3. doktordöd

    doktordöd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har den inställningen, men det hjälper inte. Tycker att det är konstigt att jag har problem både med Telias mail och en annan mailleverantör också. Felet måste ju då ligga i telefonen.