1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Nackdelar/dåligt SGS2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mvts, 11 maj 2011.

  1. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Att folk fortfarande hakar upp sig på upplösningen... Använder ni mikroskop när ni använder skärmen? Jag kan seriöst inte förstå hur man kan haka upp sig på upplösningen när displayen är lätt den bästa på marknaden och när man nästan inte kan urskilja någon pixel alls med blotta ögat såvida man verkligen fokuserar och har skärmen några cm från ögonen.
     
  2. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Folk är kanske otroligt närsynta numera? :D
     
  3. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Skärmen kan inte vara dålig, jag hade en hd2 o den har oxå en 4.3 skärm, man kunde inte se pixlarna me blotta ögat, inte pixlig alls
     
  4. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det är de nya teknikfjortisarna.

    De vet att det finns telefoner med högre upplösning, och då inbillar de sig att skärmen har HVGA upplösning. Sen tror jag inte att det är så många av dem som klagar som förstår sig på vad upplösning är, de tror att stora ikoner betyder låg upplösning.

    Fan för Apple, om de inte hade kommit med sin onödigt höga pixeltäthet hade vi sluppit den här diskussionen.
     
  5. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Mm ..Sjukt överdrivet.
     
  6. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    de som stör sig på upplösningen, använd er utav LCD Density Changer, root krävs dock, men tro mig det gör under! sätt den på 190. alternativt, roota och in i system mappen och redigera build.prop och ändra LCD Density till 190, spara och starta om telefonen...
     
  7. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Bifogade filer:

    Last edited: 12 maj 2011
    kuhulai och robboten gillar detta.
  8. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    En riktigt dålig sak är att när man lägger den ned så vilar den direkt på kameradelen,lär inte dröja länge innan det glaset är sönder repat.
     
  9. DetteMan

    DetteMan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är dåligt att den inte går att köpa någonstans. Finns den i någon butik än eller måsta man beställa den från Telia etc för att få tag på en? Tänkte att jag skulle köpa en i morgon och vill inte vänta tills efter helgen.
     
  10. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Småsaker som jag nu efter några dagar märkt att jag irriterar mig på:

    Dialern: historiken över samtal är inte grupperad efter person utan du får 15 st efter varandra för samma person, dessutom även för sms. Man kan välja bara missade samtal t ex, men inte bara samtal eller liknande. Otroligt puckat för mig som använder historiken mest för att ringa de vanligast personerna hela tiden. I övrigt är den dock väldigt smidig så det känns synd att slänga ut den för den lilla detaljen.

    Storleken: Den är nästan lite stor för mina små fingrar, jag kan helt klart inte använda den med bara en hand. Kanske mer en vanesak än något annat, men just nu lite skumt.

    DTS: Det är väl himla puckat att inte fixa så att det går att omvandla eller nåt... vilka hd-filmer idag har inte dts liksom? Varenda 720 mkv måste i praktiken konverteras innan. Hoppas på fix snart, även om det lär vara svårlöst.

    Men det är ungefär allt! I övrigt är jag väldigt nöjd måste jag säga, har nog aldrig varit med om en telefon där mina gnäll varit så petiga som nu.
     
  11. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Prova en retina skärm, Iphone 4 eller ipod touch 4g. Skärpan är som natt och dag...

    Jag har samma upplösning som många av er andra på min Arc, den är helt ok. Men jämfört med min ipod touch retina skärm så är det en brutal skillnad!

    Man ser visst pixlarna med blotta ögat på 480x800 på en skärm >4". Däremot ser jag dem inte på en retina skärm...

    Jag hoppas vi får se matchande skärmar på våra framtida androider.
     
  12. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Sen är ju skärmen på iPhone 4 bara på 3.5 tum... hellre än 4.3 än 3.5 oavsett om 3.5 har lite högre upplösning.
     
  13. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    För min del handlar det om pixeldensitet, det är av stor betydelse för att ögat ska trivas på så små enheter som våra <5". Det blir allt mer att man tittar oftare och längre på skärmen, då uppskattar iallafall jag mer en skärm som är skarp och tydlig framför en som har vackra färger... Jag tillhör kategorin textläsare, den som har luren till att kolla film håller säkert inte med mig.

    Att Apple lyckats göra en sån fantastisk skärm är bara att grattulera, jag hoppas vi får något liknande snart!
     
  14. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Jopp.elt klart skulle inte jag tacka nej till högre upplösning men inget som känns som en dealbreaker ..

    Det gör däremot dvärgskärmar på 3.5 tum..
    Hatar min 3.5 tums skärm...
     
  15. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Du ska nog snarare gratulera LG som lyckats göra en sådan skärm, vad gör ens Apple förutom design?
     
  16. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Det här med pixlar och skärmar känns lite som att testa ljudkablar till hifi där man viiiist kan höra skillnaden trots att skillnaden i princip ligger utanför människans möjlighet att höra. Många gånger ser man nog saker för att man vet att de kan vara där.

    Jag har jämfört med Optimus 2x som har ngt mindre skärm men samma upplösning och
    man ser ingen skillnad vid normal användning.
    Visst, om man sitter och stirrar för att leta efter skillnader men det är väl vid användningen som är viktig. Man har ju inte skärmen 10cm från näsan i normala fall.

    SGS2 outstandig svärta och rika färger utan att vara överdrivna. Det, däremot, märkt ju vid normal användning när jag jämför Optimus/iphone med SGS2 plus att SGS2 verkar klara solsken bättre.
     
  17. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jaså? :eek:
     
  18. Norrby89

    Norrby89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    dustin ska ha ca 180 lurar dock får du den hem i brevlådan först på måndag/tisdag då så =/ och som det värkar så är det att beställa från internet som gäller då så gott som alla vanliga butiker har fått typ max 4-6 lurar
     
  19. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    KOlla in expert.se och där finns den i lager på flera butiker. Ring och reservera om den finns i närheten av dig.
     
  20. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ja, där har du rätt min vän! :)

    Jag vet inte vem som gör skärmarna, är det LG alltså? Då får jag omformulera mig... Grattis Apple till att ni lyckats köpa in och montera i en sån bra skärm! :P

    Jag gillar inte Iphone designen, jag har visserligen flera apple prylar hemma... bara Apple TV 2 "pucken" som jag gillar designen på. ;) I en telefon däremot så gillar jag Android bäst!

    Ville bara poängtera vad jag ser som en stor fördel med pixeltäta skärmar... för jag tycker att den lilla 3,5" retina skärmen är betydligt trevligare att läsa på än min 4,2" skärm.

    Däremot när jag kollar på playkanaler, spelar angrybirds osv så är 4,2" skärmen väldigt nice! :)
     
    Last edited: 13 maj 2011