Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

  1. thearete

    thearete Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde samma dag de fick upp den på sidan, 14/4. Sedan upptäckte jag att det gick att få den billigare med studentrabatt (mycket billigare, om man kör abb. "smart") och ringde då för att kolla om de man kunde lägga över mig på studentrabatten. Då fick jag höra att "det har blivit ett fel" med min order, och jag skulle inte få någon telefon. Jaha...då kunde jag iaf beställa den via mecenat. Men nej, det log en order i vägen. Jag kollade med tele2 och det gjorde det inte alls. Så jag försökte igen, men jo, fortfarande en order i vägen. När jag ringde ytterligare en gång (de ringde inte heller upp fast de lovade) så fick jag reda på att jo visst, en telefon var på väg att skickas till mig). Vid det här laget kände jag att jag lika gärna kunde vänta några dagar till (med tanke på att det skiljer 1600kr på min första deal, och min andra). Jag lyckades efter mycket om och men avboka den i onsdags, och nu beställt via mecenat (vilket har ett eget lager, där den inte är slut.

    EDIT: Ringde nyss och pratade med Brightpoint. Det finns INTE ett annat lager för mecenat, så man får vänta som alla andra som beställt den efter den 5/5. Dock är ju som sagt priset bättre.

    TIPS OM BRA DEAL (om du är student):
    SGS2 är inte slut i mecenatlagret. Om du beställer den med "smart", så får du den för 1 kr, och sen delbetalning 175 i mån (att jämföra med 349kr engångsavgift och 175kr/mån). Abbonemangskostnaden får du också för 99/mån i ALLA 24 månaderna, istället för 169. Man slipper också betala 99 i inträdesavgift. Slår man ut det hela så sparar man strax över 1600kr. Ringer man någorlunda rimligt (under 150 samtal i månaden), så kommer man ligga på en summa runt 400/mån, allt inkluderat. Värt!
     
    Last edited: 13 maj 2011
  2. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast

    Varifrån får du information om det här Mecenat-lagret?

    Jag har beställt via Mecenat och de ser min order på vanliga Brightpoint och säger att jag måste vänta.

    Edit: Såg din edit nu.
     
    Last edited: 13 maj 2011
  3. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Jag ser att du editerat, men måste fråga:)
    var i hela livet fick du tanken att det skulle finnas ett separat lager för Mecenat-lurarna?!
     
  4. zorco

    zorco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    dustin fick in några i lager idag, beställde en direkt och avbokade min från tele2 (såklart innan beställningen var klar på dustin) när jag tryckte på beställ så hade någon annan redan köpt den från dustin >< hehe men men de får in fler på lager på måndag o har samma deal som tele2 förutom cheap deal rabatten! så går på 300kr mer men nu får man den i alla fall!
    :)
     
  5. feffemannen

    feffemannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den trevliga killen på Brightpoint sa alldeles nyss att jag inte skulle räkna med telefonen förrän i juni. Jag beställde den 2/5.

    f
     
  6. Philp

    Philp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har jag, det är de standard APN inställningarr som telefonen anger automatiskt (bortsett från namnet som slutar på WAP istället för GPRS).

    Fungerade inte heller tyvärr.

    Jag testar numera även alla inställningar med att skicka ett mms till mig själv, men än så länge funkar det inte.
     
  7. kuhulai

    kuhulai Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    postförskott försenare ju inte en försändelse, utan de är en tilläggs-tjänst. så du lär få den precis som vanligt utan förseningar. å om de inträffar så beror de inte på postförskottet.
     
  8. UKG

    UKG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Blir så j-a besviken just för att jag FÖRbeställde i god tid för att få den just FÖRE många andra! Nu blir det ju i stort sett tvärtom, får den långt efter många som beställt efter mig :( Hade jag lagt en beställning efter den 5/5 så fine, då hade man ju varit inställd på att få vänta! Skitdåligt skött av Tele2, aldrig mer säger jag.
     
  9. emman

    emman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    nu blir jag bara lessen... beställde 4/5 :cry:
     
  10. kuhulai

    kuhulai Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag snackade med en polare som är ett postombud och han berättade att de här med att ge ut kolli-id har ändrats lite p.g.a. bedrägeriförsök även lyckade bedrägeri.
    Har man tecknat ett nytt abonnemang så måste man ju skriva på avtalspappret och därför måste man tyvärr vänta på pappers avi,annars blir de ju lite svårt att få ut nallen.

    han sa vidare att de flesta brightpoint nallar brukar skickas som rekommenderade brev/packet och fördelen är att de dyker upp tidigt på morgonen.
     
  11. Addepadde

    Addepadde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Skönt att vara student ibland. Beställde min SGS 2 på mecenat.se för 234 kr/mån i 24 mån. MTK blir ~5800 kr och då ingår Tele2 Kompis Student Surf.
     
  12. fiddep

    fiddep Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man lever i en sådan ovisshet, smärtar i själen.
     
  13. obake

    obake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fick avin idag!!! wohu ska ner o hämta nallen :) . beställde 18/4
     
  14. miicheal

    miicheal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Dååå så har man den i handen :D
     
  15. thearete

    thearete Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var Tele2's kundtjänst som sa. Det är ju lite speciellt med mecenat på så sätt att man bara kan beställa om loggar in på mecenat. Eftersom de inte har möjligheten att göra det över telefon, eller i affärer (och eftersom det inte stod att det ar slut på lagret på mecenats tele2sida), tänkte jag att det var så att de hade olika lager. Precis som Tre av x antal lurar och tele2 ett visst antal lurar.

    Men sure, visst var det väl lite önsketänkande ;)
    Jag har följt den här telefonen maniskt sen jag fick höra om den i början av februari, tror jag håller på och exploderar!
     
  16. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Då har man den i handen;) tack vare onoff och inte tele2, aldrig mer tele2, nu e det bara och avboka, kostade 5102 kr i onoff
     
  17. pidde86

    pidde86 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag hatar Tele2 & Brightpoint!! De ljuger så in i det hela tiden. De sa att jag har förtur eftersom jag beställt i april och ändå har de inte skickat ut telefonen. De lovade att den skulle skickas ut idag men det har den inte.
    Högre inkompetens får man leta efter..
     
    Last edited: 13 maj 2011
  18. fiddep

    fiddep Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sa exakt samma till mig, inte fått något
     
  19. UKG

    UKG Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Gick av en slump in på Siba i Nacka idag. De hade fått in 1 (ETT!) exemplar totalt under gårdagen. Och den fanns dessutom kvar! Givetvis slog jag till :-D Oehört snäll & hjälpsam personal där måste även tilläggas :)
    Tack å hej Tele2-order haha!
     
    Janne303 gillar detta.
  20. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Hoppas ni som inte vill ha era lurar från Tele2 ringer och säger till dem att avboka innan de skickas väg så att inga stackars SGS2 sligger och känner sig ensamma på utlämningsställen i onödan.