Kameraproblem efter 2.2-updatering.

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av affie, 13 maj 2011.

  1. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Uppdaterade min telefon till Android 2.2.2 imorse med hjälp av Motorolas update-service program i datorn.

    Efter min uppdatering så har kameraappen ändrats, det verkar vara tap-to-focus funktion som inte fungerar. Alla bilder är suddiga och det knepiga är att focus funkar i ex.vis barcode scaner men inte när jag skall fota eller filma. När jag fotar med blixt så blir bilderna ibland helt svarta konstigt nog.

    Under filmning så fungerar inte heller LED-lampan eftersom telefonen hävdar att "Flash adjustment not available in this capture mode" oavsett vilken mode jag använder mig av.

    Har någon annan upplevt samma problem alternativt hittat en lösning på problemet??

    Tack på förhand
     
  2. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Har du gjort en factory reset? Rekommenderat efter uppdatering till 2.2.
     
  3. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ne, det har jag inte gjort, hur gör jag en sådan?? Tar inte factoryreset tillbaka till 2.1 då??

    Och hur ser jag till så att alla kontakter, appar osv. finns på backup så jag kan komma åt dem igen på enklast möjliga vis??
     
  4. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Du går in på settings/privacy/Factory Data Reset och nej, den gör din telefon till en ren installation av 2.2

    Du länkar din telefon till en gmail, om du inte har någon så kan du göra en på www.gmail.com och sen för att få in den i telefonen så går du på setting/accounts/add account/other accounts/google så följer du instruktionerna där... du kan även skapa din gmail direkt där ifall du vill, men rekommenderar att göra det på datorn, och ta log in.

    Sen när du har gjort det, så går du till settings/accounts/(ditt google konto) och kontrollera så att den syncar mot googles servrar, detta kräver ju såklart att du har antingen koppling mot 3G eller wifi. Vill du göra en manuell synkning så bockar du av allt där och bockar i det igen så kommer den sätta igång direkt...

    Sen kan du ju logga in på din gmail och kontrollera så kontakterna finns där, sen är det bara att tuta och köra med återställningen. Dina kontakter kommer då automatiskt läggas in från ditt googlekonto första gången du loggar in efter återställningen.

    När det gäller appar, så får du installera dom igen, har du köpta så finns dom listade på market/my apps(mina appar) annars kan du gå in på market.android.com på din dator och logga in, sen klickar du på mitt konto på market så kommer dina senaste appar listas där. Så är det bara att klicka på dom och välja att installera så kommer telefonen automatiskt börja installera ifall den är kopplad mot internet.

    hoppas detta är till hjälp.

    Det finns visserligen backup program på market du kan ta ner som tar backup på dina appar och lägger på ditt sdkort. Men minns inte om detta krävde root.
     
    Last edited: 13 maj 2011
    affie gillar detta.
  5. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! Det fungerade och kameran krånglar inte längre. Sparade mina kontakter på sim-kortet och nu vill inte telefonboken synka dem med facebook, vad skall jag göra för att lyckas, går inte att länka kontakterna manuellt heller..
     
  6. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Om du inte har gjort det redan, så lägg ut dom på teleluren igen. Annars kan jag inte svara på vad som är fel, för antar du har loggat in på blur igen?