Displayproblem Samsung i5700 Spica

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av hemu, 30 jan 2010.

  1. hemu

    hemu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej hopp!

    Jag har en viss känsla av att jag gjort bort mig. Det dök upp en bubbla under displayplasten på min spica. I tron att det var en sån där plastfilm som man skall dra av så pillade jag loss den. Efter denna lilla operation så har ytan blivit sträv så att det det tar emot lite när man drar fingret över displayen. Plastfilmen som jag drog av är mycket tjockare än såna där transportskydd vanligtvis är. Så.

    1. Skall filmen sitta på?
    2. Om ja, hur lätt repas skärmen utan plastskyddet? Behöver jag ett sånt där skärmskydd som går och köpa?
    3. En av anledningarna till att jag fick för mig och ta bort plasten var att jag tyckte att displayens touch inte var helt ok. Har inte haft nån android förut så jag har ingen aning hur bra precision dom brukar ha men i mitt fall så är problemet att ju längre åt höger man kommer på displayen destå mer förskjuts "trycken". Om man t.ex. har tangentbordet på högkant så är det ju i, o och p längst ut (samma problem när man har å längst ut). För och få ett o så måste man trycka mittimellan i och o. Trycker man direkt på o så blir det ett p istället. Ju närmare mitten man kommer destå mindre blir förskjutningen. Det är också ett problem att om t.ex. skall dra en icon så släpper den på vägen. Dra och släpp problemet händer inte hela tiden så det är inte lika allvarligt som det andra men det är fortfarande irriterande. Är det normalt?

    Tack på förhand.

    /H
     
  2. Berka99

    Berka99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Info

    1. Nej, plastfilmen ska inte sitta på, den ska bort. Ytan blir väldigt sträv, precis när man tagit bort plasten, men då tog jag bara en fiberduk och "polerade" skärmen och då blev den hur bra som helst. Ju mer du använder skärmen ju bättre blir den, för till slut så blir ytan lite "fet".

    2. Repor blir det nog förr eller senare om man inte har någon form av skydd för skärmen. Jag har inte brytt mig om att köpa nägot skärskydd. Jag har däremot köpt ett läderfodral som normalt ska vara till en IPHONE, men funkade klockrent till Spican. Ett par hundringar på Media Markt, men å andra sidan så köpte jag detta i första hand för att skydda telefonen om jag tappar den.

    3. Låter konstigt att skärmen funkar olika beroende på var man pekar. Låter som ett fel. Då hade jag lämnat in den. Prova dock med att uppdatera till senaste FirmWare innan du lämnar in den. Min telefon blev som en raket efter uppdateringen. Riktigt snabb i skärmen.

    Lycka till!