Köpa limited edition från ebay

Diskussion i 'Samsung' startad av drainman, 11 maj 2011.

  1. drainman

    drainman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag är sugen på att köpa samsung 10.1 google i/o limited edition från ebay. vad jag förstått så fungerar den över verizon

    Network
    2G Network GSM 850, 900, 1800, 1900 MHz
    3G Network HSDPA/UMTS 850, 900, 1900, 2100 MHz

    Skulle detta fungera i sverige?

    Sen såg jag också att den kommer med nvidia tegra, jag hade fått för mig att det skulle vara exynos (vet inte hur det stavas, men samsungs egen utvecklade soc).

    borde man köpa den nu eller vänta? vad är ett rimligt release datum här i sverige om en månad eller efter sommaren?

    Tack
     
  2. Johan F

    Johan F Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tror du får betala väldigt dyrt på eBay, men å andra sidan slipper du vänta :). Enligt någon som snackat med Samsung Sverige så kommer den v.28, dvs juli, till Sverige. Men det är kanske inte hugget i sten. 8 juni i USA och jag vet inte hur det är med UK.
     
  3. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Jag prata med Samsung igår och då sa dom juni i alla fall :P
    Dom hade inte fått information om vilken processor som vi får i Sverige så i alla fall jag hoppas ju på att vi får exymos i Sverige :)
     
  4. Johan F

    Johan F Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Den personen jag pratade med hade pratat med dem i förrgår :)...och då var det v.28. Får hoppas du har rätt.
     
  5. drainman

    drainman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Juni klarar jag mig nog till. Jag gillar limited edition just bara för att den är limited, i övrigt tycker jag baksidan ser riktigt trist ut :).
     
  6. HenkusFilijokus

    HenkusFilijokus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det har visat sig att Limited Edition är WiFi-only, ingen 3g. Missförståndet låg i att Google meddelade att alla kommer få tre månader gratis uppkoppling från Verizon att använda med sin tablet, vilket tolkades som att de skulle få ett SIM-kort. Dock fick de en 3g/WiFi-hotspot samtidigt som sina Cromebooks under dag 2. Efter att ha tittat lite närmare har folk också märkt att det inte finns någon slot för SIM på tableten.

    Har bevakat några auktioner, men de hamnar runt 8k vilket känns lite saftigt. Får se om det är någon under veckan som kommer som kan landa på ett mer ok pris.
     
  7. Perty

    Perty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hupp,
    Är i San Fran och fick en 10.1 tab, den har som sagt ingen 3g, wifi bara.

    Är dock grymt imponerad, verkar ha mycket bra batteritid och kvalitetskänslan är mycket gedigen jämfört med Samsungs plastiga telefoner.

    Chromebooks kommer skickas hem så de delade inte ut dem på mässan.

    /perty
     
  8. myeviltwin

    myeviltwin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Perty

    Hur funkar det när man kommer till sverige? Vad finns det för mer "nackdelar" med an US enhet?
     
  9. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Så länge du köper en som pratar på rätt 3g frekvenser så den funkar här lär de inte vara några problem