Söker efter min första smartphone

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av CreativeMind, 14 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. CreativeMind

    CreativeMind Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har funderat på ZTE Blade, dock oroar jag mig över byggkvaliten, men mest över hur mycket problem folk verkar ha med telefonen i allmänhet, inställningar hit och dit behöver mixtras med för att få den att fungera som man vill.

    Sen funderar jag mycket på HTC för jag tycker dom ser mycket bra ut, men sådär prestanda och aningen dyr men trevligare användarvänlighet i själva telefonen verkar det som.
    tittat på Gratia, Wildfire S bland annat. Men ingen av dessa klarar Flash som jag förstår det. Alltså kan man inte se på youtube eller kan man använda html5 (inte insatt) ?

    Söker en telefon mest för att ha en bra kalender, uppdereringsmöjligheter online, GPS funktionen. Pris 2000-2500kr

    Kommer det komma någon bra telefon i det segmentet under sommaren?
     
  2. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Flyttad till köpråd
     
  3. Simcon

    Simcon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera att kolla igenom de här trådarna, behandlar ungefär samma ämne, kan vara bra. I övrigt är min rekommendation, som vanligt, Huawei X5.
    Panik - Köpråd, Hjälp mig välja, första androiden - vilken?, Köpa min första androidtelefon, Defy vs. X5 vs. Ace.

    Om byggkvalitén hos ZTE Blade så får någon som har erfarenheter av den svara på det. HTC wildfire S kostar som Huawei X5, men X5 har bättre hårdvara. Men ska nämna att så gott som alla android telefoner kan passa in på dina krav och användningsområden.

    Men ZTE blade är en prisvärd och bra telefon, går att få tag på för 1000kr från comviq (student erbjudande, men går nog att köpa ändå), Huawei X5 kostar 2300kr. (Även Huawei X5 är det vissa som har lite problem med, men de vanligare mindre felen som folk klagar på går att lösa ganska enkelt).
     
    Last edited: 14 maj 2011
  4. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Säger såhär, vänta tills att Xperia mini kommer. Då får du lite av allt. Snygg design, bra kamera, och tryggheten från Androidvärldens nummer ett - Sony Ericsson.
     
  5. Vitroid

    Vitroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Enligt mig är Huawei Ideos X5 just nu den bästa budgetluren, du får en 3,8 tums mobiltelefon med WVGA, 800 MHz processor, 512 MB RAM och gott om plats till att installera appar på. Den har även Adreno 205 som grafikkrets, vilket bland annat är samma som desire hd, incredible s och desire s. Mycket snabb grafikkrets och absolut en telefon att rekommendera som förstatelefon :)
    Oavsett hur mycket jag älskar min blade så måste jag erkänna att X5 är en snabbare telefon
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.