Finns det någon O2X som fungerar felfritt? (omstart, hängningar)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av w00t, 1 maj 2011.

  1. Mjozk

    Mjozk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min fungerar också bra, har haft den i över en månad, hadde ett par hängningar första dagarna men inget efter det. Gjorde en factory reset efter första uppdateringen på rekomendation av andra Optimus användare. Kan bli lite laggig efter en vecka eller så men då startar jag bara om den.

    I allmänhet är jag nöjd som fan. Första LG luren någonsin, har varit mycket skeptisk till deras grejer tidigare.
     
  2. creeel

    creeel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Åh nej, mobilen startade om sig själv när den låg i fickan...
    Tog upp den för att ringa när jag såg att den ville ha pin koden igen, sedan kollade jag “drifttid“ och den låg på ungefär 15min. Alltså hade den startat om sig.
    Så damm bakom skärmen och omstart efter att ha ägt den i 6 dagar.. surt.
     
  3. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    jag tycker det låter jävligt skumt att så många har omstarter hit och dit. varför har inte jag det? :( känner mig utanför. hahaaha
     
  4. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Vad har du för upptid Rina, eller startar du om telefonen en gång om dagen?
    Mina frysningar uppträder efter ca 12-24h användande utan omstart.
     
  5. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Jag har inte heller några frysningar eller omstarter och jag startar normalt om luren max en gång i veckan.
     
  6. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    jag har inte heller något, klarar mig även LÄTT två dagar på en laddning.
     
  7. Polynoma

    Polynoma Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har haft min sen den släpptes.

    Enda omstarten hittils skedde precis efter uppdateringen till "v10b".
    Inga frysningar, Ok batteri!
     
  8. firezao

    firezao Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    jag ger upp nu vill inte mobilen starta bara loopar mellan LG log.. vill inte komma igång alls hat testat att ta ut batt.. men det funkar inte så nu blir det att åka till TPH och lämna in .
    detta är andra morgonen detta händer . Troligen beror detta på att batteriet tar slut på natten , den varnade igår innan jag gick och la mig men jag tänkte att jag skulle ladda den idag , men efter den fått ladda en stund försökte jag starta och då loopar den bara på LG log.. inte kul


    MMS funkar inte heller på den fast jag gjort om inställ.. som beskrivs här . frågan är nu om dom byter den eller att man måste lämna in den 3 ggr ,
     
  9. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag startar om den 1 gång i veckan typ. :-)
     
  10. Sujo

    Sujo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inga direkta omstarter utan den bara stänger av sig själv. Sedan går det inte att starta den utan att först ta ut batteriet vilket börjar bli irriterande när det hänt 3 gånger sedan måndags. jobbigt att lämna in då det är jobbigt att bevisa felet. Lämnade in förra då den fastnade i uppstartningsläget
     
  11. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    den stänger inte av sig själv... den låser sig i ett läge med full cpu-util 100% tills batteriet tar slut.
     
  12. Sujo

    Sujo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, finns det ngt man kan göra åt det? Och vad kan det bero på?
     
    Last edited: 13 maj 2011
  13. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    nej, inte egentligen... och nej ingen är tvärsäker på vad problemet gäller.

    Vad gäller just mig så uppträder problemet mellan 12-24h upptid och _alltid_ när jag släckt skärmen, den har aldrig startat om eller fryst med skärmen tänd, enbart med skärmen släckt.
     
  14. Sujo

    Sujo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, det är precis som med min. Alltid när den är släckt och när det åtminstone gått ett halvt dygn. Nu "dog" den under laddningen också, det har visserligen inte hänt tidigare...Blir att bege sig till butiken och förhoppningsvis få ett nytt exemplar. Lite jobbigt när man satt larm som man missar pga detta ^^
     
  15. Sujo

    Sujo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://www.androiduknewsetc.com/2011/05/13/lg-release-fix-for-lg-optimus-2x-freezing-and-re-booting/

    "A while ago many people had been seeing issues with their brand new LG Optimus 2 x phones freezing and in some cases re-booting or a mixture of both. According to Tech Radar LG have now released what they hope is a fix for the issue and you can get it via their support website here. You’ll need to download the software to your PC / Laptop and connect your phone via USB where your phone should be picked up and the update will take around 20 minutes to install.

    LG will be hoping that for the many owners of the Worlds first dual core phone will have their issues sorted out and that those thinking of buying one are not put off by the problems."
     
  16. Hitman TheSwede

    Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min och min jobbarkompis funkar som dom ska.
     
  17. R171

    R171 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min fungerar perfekt, inga fel alls.

    Jag har tappat den 2ggr när jag har cyklat rakt ner i asfalltet och den har hållit ihop fint bägge gångerna.
     
  18. creeel

    creeel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu hände något jäkligt konstigt. Jag använde appen droidcam som gör telefonen till en webcam till datorn över wifi.
    Den hade legat i ganska många timmar idag och gått ner till ca 92%, efter det började jag som sagt använda droidcam över wifi, efter några timmar (inte konstant användande) så hade jag ca 69% av batteriet kvar. Helt plötsligt märkte jag att bilden på datorn frös fast, det hände med jämna mellanrum att bilden fastnade men en omstart av droidcam fixade detta.
    Men denna gång fick jag inte liv i telefonen, tryckte på och höll inne powerknappen men inget hände. tog ut batteriet mm. Inget funkade, jag trodde den var stendöd, jag hade ju 69% av batteriet kvar bara några minuter tidigare.
    I alla fall så sätter jag i laddaren och den hoppar då igång och visar att batteriet är helt tomt.
    Jag fick ju inte ens någon varning om låg batterinivå innan den dog.
    Vad tror ni detta beror på?


    Har någon varit med om att den helt plotsligt tappar sändningen, eller hur man nu säger?
    blir alltså bara ett litet rött kryss ovanför staplarna som visar täckning. Det hände 2 gånger idag, fick starta om den för att få igång det igen.
     
    Last edited: 16 maj 2011
  19. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Det ska du INTE behöva acceptera, jag sitter och lyssnar på webradio min jobbtelefon en X10 mini PRO med 1400 timmars upptid utan minsta lilla hack eller microfreeze.

    Min kollegas telefon (X2) var oanvändbar efter en veckas upptid, han fick starta om den idag för att kunna använda den.
    Och det var gott om minne kvar i den 70+160MB och inget som "egentligen" tog CPU heller.
    den var bara seg som fan...
     
  20. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Min hinner självdö innan den uppnått en veckas upptid... igår lyckades den korrumpera självaste Android system, varpå jag fick fabriksåterställa den imorse. :mad: