Tips på bra gratisappar till Blade?

Diskussion i 'Blade' startad av Bad_Ghost, 11 maj 2011.

  1. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Jahapp, då har man köpt sig en ZTE Blade och lyckas även slänga in Swedish Spring RLS5 på den.


    Men nu börjar jag fundera lite på vad det kan finnas för rekommenderade gratisappar som folk lovordar?
    Den typ av appar som jag är nyfiken på är allt mellan launchers, antivirus, håller koll på surfningen, förbättrar batteritid, NES/SNES emulatorer, webbläsare, mediaplayer osv.

    Bara skriv allt vad ni rekommenderar!
     
  2. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Launcers: zeam launcher, se arc launchern (finns inte på market, sök efter den här på forumet), launcher pro, go launcher och adw. Testa alla och välj vilken du gillar mest.
    Webbläsare: Opera mini eller mobile.
    Mediaplayer: moboplayer
    Antivirus: behövs ej
    Håller koll på surfningen: 3g watchdog
    Förbättrar batteritid: stäng av wifi, blåtand och mobil data när du ej använder det. Gps kan du ha på för det slösar inget om det inte används av något program i vilket fall du kommer få se en ikon uppe på statusbaren
     
  3. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen! Nu ska det testas lite appar.
     
  4. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad för trix kan man göra för att Bladen ska bli lite snabbare?
    Överklockning? och hur mycket kan man på ett ungefär klocka en Blade? Vilken app behövs?
     
  5. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    1 039
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Kallt-kaffes RSL5 swedish spring har redan både stöd och en app som kan överklocka cpu:n (No frills).Det är väldigt olika hur mycket man kan klocka då det kan skilja mycket mellan 2 CPU. Jag har haft min nära 800mhz medan andra kanske endast klarar 650mhz.
     
  6. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej, men då testar jag mig fram lite försiktigt när det gäller överklockningen. Det kommer väl märkas när man har klockat lite för mycket och luren blir ostabil och beter sig konstigt.
     
  7. fellow

    fellow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vill du inte överklocka kan du köra med CM7. Då ger du upp stabilitet mot märkbart bättre fart utan överklockning. Sen kan du ju alltid överklocka CM7, det beror på var din trappa (och stabilitetskrav) tar slut.
     
  8. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo, jag är lite sugen på att testa CM7, men samtidigt lite tveksam tack vare att det inte är så stabilt.

    Klockade luren lite grann igår, till lite över 700 Mhz, men har inte testat så mycket appar osv. för att se om den beter sig ostabilt. Om den börjar bli väldigt varm efter ett tag när man håller på med lite mer krävande appar så kommer jag sänka klockningen, jag vill ju inte grilla den stackars CPU:n till döds. :P

    Vilken heap size brukar vara bra att ställa in på Blade:en?
     
  9. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilka NES/SNES-emulatorer kan ni rekommendera som är stabila och bra optimerade osv.?

    Har ni också några bra tips på andra bra spel som funkar bra på Blade:en? (inte Angry Birds)

    Finns det något riktigt bra skydd för skärmen samt resten av telefonen som är värt att köpa?
     
  10. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    nesoid/snesoid funkar helt ok, tror dock det finns andra bra alternativ också som är värda att kika på. Gratisversionerna fullt funktionella, stödjer dock ej sparade spel.

    Upptäckte nyligen Drag Racing, där du tävlar mot AI för att tjäna pengar, uppgradera, köpa nya bilar osv... för det mesta rullar det på fint, lite smålagg här och där. Några andra spel värda att prova är bl a Abduction (endast demo är gratis), NinJump, Paper Toss, Shoko Rocket, Tank Hero.

    Kan lätt hitta både skärm- och silikonskydd på ebay för blade, kör själv med ett silikonskydd gjort för nokia e71 tror jag det var för dryga 30kr, då jag köpte min tidigt förra hösten innan tillbehör hade börjat dyka upp, fungerar helt ok efter några mindra kirurgiska ingrepp runt ett par uttag, men skulle självfallet kör ett specifikt för blade i dagsläget för att slippa sånt.

    Angående heap size så kör jag 32mb, ger märkbar skillnad från standard 24mb. Har inte sett vad som är helt optimalt, tror folk brukar köra mellan 32mb-48mb. Om jag inte minns helt fel vill jag minnas någon skrev någonstans att htc hero's optimala låg på 36mb vad nu det är värt...

    Angående OC av cpu rullar min på i 652mhz då den är lite kinkig, kanske ett snäpp högre, men vid 691/710 såg jag slumpmässiga krasher till och från, med andra ord kommer du säkerligen att märka ganska hastigt om den är instabil eller inte. Se bara till att inte köra "apply on boot" innan du är säker så ska nog allt gå finemang.
     
  11. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag testar att fråga i min tråd, om det inte funkar så startar jag en ny.

    Jag undrar lite om vilka knep och appar m.m. som kan vara bra att ha om man vill öka chanserna att hitta sin ZTE om man har oturen att tappa bort den?
     
  12. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Beror lite på om du menar tappat bort som i att förlagt eller om du menar stulen.

    Om du orkar pilla så kan du nog göra ganska bra egna profiler via Tasker för olika tillfällen.

    Annars verkar det finnas ganska många färdigprogrammerade alternativ, t ex:

    wheres my droid
    seekdroid
    prey
    lookout

    Har ej provat någon av dessa lösningar själv, då jag har Tasker har jag tänkt mig fixa det där men inte fått tummen ur...
     
  13. Bad_Ghost

    Bad_Ghost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag menar "tappat bort" så lutar det mer åt t.ex. stulen eller att man helt enkelt slarvar bort den när man är på fyllan.

    Tack för tipsen, jag ska kika lite på dom där apparna.

    Jag har även sökt lite på google för att se vad för tips som dyker upp där, och det verkar som om man kan använda sig av Google Latitude för att lokalisera sin telefon, fast då måste ju telefonen vara igång och Latitude-appen köras i bakgrunden.
     
  14. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Prova även att sök lite på Tasker lost/stolen phone profiles, vet att det var något ganska stort projekt på gång på XDA där man med hjälp av olika kodord via sms kunde triggra olika processer beroende på hur allvarlig situationen var (t ex om den var förlagd med ljudlös på, om den troligtvis bara var glömd på något säkert ställe, om den med största sannolikhet hamnat i fel händer) och därefter göra alltifrån till att bara spela upp en trudilutt, hämta gps positioner, till att wipea/låsa osv. Det finns enorma möjligheter att göra profiler exakt hur du vill med den appen, kostar dock en slant. Men som sagt, om det inte finns något färdigt så innebär det nog en hel tid och jobb att ställa in. Sist jag kikade på detta projektet var det inte klart, och verkade vara lite sisådär med utvecklingsaktiviteten, men har sett en del simplare profiler.