Kan ej boota till xrecovery? [LÖST]

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Hawake, 14 maj 2011.

  1. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla android människor


    Bestämde mig idag för att roota min x10 mini pro på nytt och installera xrecovery från stock from. jag använde mig utav den officiella guiden här på swedroid (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=40632)

    Rootningen gick jättebra, och jag har även installerat dropbox (via dropbox installer på market) och titanium backup... jag installerade även root explorer från market som jag hade köpt sen innan. laddade hem xrecovery från: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878426 och fortsatte att följa instruktioner, kopierade över xrecovery filerna busybox, chargemon, xrecovery från mitt SD kort till /system/bin med R/W och ändrade permission för alla filer så att alla rutor var ikryssade och så att root explorer sa: "Permissions changed." när jag sedan stänger av och startar upp telefonen igen så kör den bara på som vanligt, och ingenting händer när jag trycker på bakåt knappen på min mini pro, istället så fortsätter den som vanligt och bootar tillslut upp till SEs vanliga rom, jag har kontrollerat alla xrecovery filer att de säkert har de rättigheter den ska (777, vilket jag gissar innebär att alla rutor ska vara ikryssade som guiden här säger.)

    Vad har jag gjort för fel och vad kan jag göra för att lyckas boota till xrecovery? vill så gärna testa Slades 2.3 rom som verkar vara relativt stabilt nu, och dessutom med fungerande dual-touch.
     
    Last edited: 15 maj 2011
  2. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    bumpedi bump...
     
  3. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Trycker du precis när skärmen "tänds"
    Altså när första texten med "Sony Ericsson" visas ?
    Du kan oxå försöka att dra ut och in tangentbordet när skärmen täds då detta ocå leder in i recovery
     
  4. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    |X| X|X|
    |X|@|X|
    |X|@|X|

    @=tomt
    Såhär ska det vara med permissions.. Inte alla ikryssade
     
  5. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ändrade rättigheterna som du sa nu, xrecovery går fortfarande inte att boota upp, testade även med tangentbordet, men den vita SE loggon står stilla i bara några sekunder innan den fortsätter och visar SEs bootlogo och sedan startar den upp som vanligt :(

    kan det vara så att jag har använt fel xrecovery filer? jag tog dem som var från zihzus tråd på xda devlopers x10 mini forum, för hittade ingen tråd på mini pro forumet angående xrecovery.
     
  6. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Brask och Hawake gillar detta.
  7. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Visste inte att den inte funkade för mini pro, ska uppdatera guiden! Tack för hjälpen!
     
  9. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Har haft exakt samma problem men inte lyckats komma på vad det var.. Hoppas detta kommer fungera för mig med. Hade jag skapat en tråd kanske jag hade sluppit allt kliande i huvudet :)