Är ni inte nöjda med telefonen?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av TookieDroid, 13 maj 2011.

  1. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=585556&postcount=134
     
  2. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

  3. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    att baterribuggen verkar vara löst

    hehe märkte att jag quotade fel person :P sorry
     
  4. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Knappast löst, en teori som inte är verifierad
     
  5. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    okeej vilken rom sitter du på drt? Alltså känns som att samsung släpper ke2 pga buggen?! men tycker det är sjukt att ingen kontaktat samsung och kollar med dom ännu?
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

  7. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Drabbar det här batteriproblemet alla eller är det bara jag som inte märkt något? Iofs bara haft den ur laddaren i fem timmar, men cell standby är ju det som tar mest 75%, android system tar bara 4%.
     
  8. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    alla verkar inte ha det problemet?!
     
  9. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Ni som har buggen, vilken operatör har ni?
    Och ni som inte har den?
    Jag har den med tele 2 (skitoperatör)
     
  10. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    När du hittat en helt perfekt telefon får du gärna meddela mig. Jag är genuint intresserad av en sådan. :)
     
  11. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Har inte gnällt på Samsung. Men någonstans är det fel, åtgärdas inte detta direkt blir man konkurrensutsatt i denna värld. Google med världens största omsättning borde kunna avsätta en "24h Problem Solver Group" som ordnar det mesta inom ett dygn kan man tycka, eller anser man sig sakna resurserna?

    Jag har många produkter som hängt med i många år och som fortfarande fungerar klanderfritt. Min Nokia 1066 fungerar utan några som helst buggar för att ta en telefon som ett exempel.

    Är jag alltid negativ? Ok...
    Hur skulle utvecklingen se ut om alla var glada, nöjda och positiva och aldrig sade ifrån? Tror du att vi då skulle vara där vi är idag?
     
  12. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    hehe du jämför Nokia 1066 som man endast kan ringa och sms med mot typ en..... dator...
     
  13. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Ja? Är det något fel med detta? Anser du att vi borde acceptera fler buggar när tekniken går framåt och då allt blir mer avancerat? Jag håller med om att det kan gå mer på röven ju mer man trycker in i en pryl, men om denna acceptans skall fortsätta, hur kommer "buggvärlden" då se ut om 10-20 år? Och framför allt, vad kommer vi att se som acceptabelt?

    "Min mobil kan inte micra maten eller ta foton med kameran, inte heller fungerar teleportern. Men som sagt, man får alltid räkna med lite fel på dagens lurar, hihi".
     
    ufolk gillar detta.
  14. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Håll dig till din nokia om du inte vill ha buggar.

    Ju fler funktioner en telefon har ju fler saker är det som potentiellt kan bugga.

    Man kan sitta å gnälla över det på forum, eller så kan man försöka göra nåt åt saken om man känner sig produktiv.
     
  15. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag diskuterar, att gnälla på ett forum vet jag inte riktigt om man kan göra? Ditt bemötande är dock väldigt vanligt här på Swedroid; "Trivs du inte med luren så skit i den dåååå och gå tillbaka till XXX och var tyst"!

    Hade du dessutom läst tråden lite mer noggrant hade du redan förstått att jag nu ev går tillbaka till Nokian vilket då innebär att ditt inlägg blev överflödigt.
     
  16. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Hehe, lessen om jag verkar grinig men det blir så ibland.

    Det låter som du ska köpa ett hus för ett par miljoner liksom, det är en telefon bara köp! :)
     
  17. Optimus-Q

    Optimus-Q Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har också tele2, comviq. Det konstiga är att trots att telefonen är inkopplad och håller på att laddas så får jag batteristatus med diverse program som dragit/drar si o så mycket... trots att de är avstängda o trots att telefonen är kopplad till laddare.
     
  18. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Men det är faktiskt sant det han säger. Du kan inte jämföra en dumbphone med en smartphone. Du tror inte fler saker kan gå fel i ett flygplan än din cyckel?? Dessa saker byggs och skrivs av människor. Människor gör fel. Angående google. Det finns protokoll för hur problem löses. Det ska skrivas kod, ändras, TESTAS så man inte förstör något annat med sin nya fix. Jag tvivlar på att man kan fixa något sånt under 24timmar.
     
  19. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    No probs!
    En mobil är som ett miljonhus när man återigen satt sig i skolbänken...

    Nu citerar du i stort sett mig själv, jag poängterade mer än väl att fler saker kan gå på röven ju mer avancerad en produkt blir. Dock är det den mängd procentuella acceptans som är intressant här. Ska man inte få "gnälla" om något går fel utan istället svälja, knyta näven i fickan alá Svensson och sen låtsas som att det regnar?

    Jag hade kunnat tagit en hel del andra buggar, fel i kameramjukvaran, eller för den delen lagg. Men att ha med sig en pryl i fickan där huvudsyftet är att ringa och då få en indikation på att batteriet är slut innan man nått lunchtid på jobbet, ja då är det allvarligt.
     
  20. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Givetvis är det inte på något sätt acceptabelt att OS buggar så mkt så batteriet tar slut på 4-5h.

    Det är dock inte så enkelt att åtgärda, satt google på nån enkelt multilösning så skulle dom fixat det för längesedan. Vissa verkar ha det och vissa verkar inte ha det, det kan handla om att det buggar med vissa operatörer under vissa omständigheter. Det finns så enormt många faktorer som kan spela in, olika telefoner med olika setups på olika hårdvara i olika länder osv osv :)

    En fix för det kommer helt garanterat, det är sannolikt redan fixat i 2.3.4.