Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

  1. DenSun

    DenSun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova Launcer
    Övrigt:
    Chromecast 2 x2
    "Visa meddelanden i statusfältet" som ska vara urklickat. Längst ner i inställningarna för stockSMS. Det du klickat ur är MMS-hämtningen.
     
  2. DenSun

    DenSun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova Launcer
    Övrigt:
    Chromecast 2 x2
    Jag har lyckats stänga av notifieringarna från stock-SMS så jag slipper dubbla notifieringar.
    Jag har dock problemet att efter att jag läst smset i GOSms(popup) så verkar dom förbli olästa i stockSMS och den visar i appdrawern hur många sms som inte är "lästa".
    Nån som har en lösning hur man fixar så att det även är läst i stock?
    Svar tas tacksamt emot på PM då denna tråd fylls snabbt :)
     
  3. Råttan

    Råttan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som bytt sms program? Vilket kör ni istället och varför är det bättre än det som följer med?

    Kan man ändra sättet hur man svarar när någon ringer? Tycker det kan vara svårt att svara ibland speciellt då man håller på med nåt annat, skulle bara vilja trycka på en knapp ist för att slajda.

    Nån annan som märk att ibland kan man hinna se bakgrundsbilden en liten snabbis innan låsskärmen dyker upp, lite störande bara men går det att fixa?
     
  4. DenSun

    DenSun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova Launcer
    Övrigt:
    Chromecast 2 x2
    Jag kör med GOSMS endast för popup'en som följer med. Körde Handcent innan men tröttnade på alla små uppdateringar.

    Gällande svarsfunktionen så kan jag inte hjälpa dig.

    Jag har också märkt detta med bgbilden innan låsskärmen men det är inget jag bryr mig om.
     
  5. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    På SGS så kunde du ändra så hemknappen blev svarsknappen, kolla i samtalsinställningar
     
    Råttan gillar detta.
  6. Råttan

    Råttan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funkar fint, tack :)
     
  7. Råttan

    Råttan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Laddade ner det, men tyckte original var snyggare faktiskt, men det går väl att ändra själv hur det ser ut antar jag. Går det att byta ut meddelande ikonen längst ner till gosms ist?
     
  8. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Tack för tipset! Får nog testa det. Problemet med de olika appar man lägger in är ju att det är jäkligt svårt att få dem att helt ersätta originalapparna. T.ex. Handcent SMS som jag trodde det bara var att installera och sedan skulle den ersätta original (Meddelanden). Tyvärr funkar det inte alls som jag tänkt mig. Så fort jag får ett sms så dyker ju Meddelanden upp trots att jag tror mig ha stängt av det programmet. Likadant när jag ska skicka kontakter via sms. I vissa av menyerna syns bara Meddelanden och inte Handcent vilket ju är lite irriterande. Ska det vara så förbaskat svårt att byta ut original-appar mot andra? Man vill ju liksom att den nya appen ska ersätta den gamla och inte köras parallellt.
     
  9. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Det du gör är att starta originalappen och via inställningarna stänga av påminnelser/notifikationer om nya meddelanden. :-)
     
  10. DenSun

    DenSun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova Launcer
    Övrigt:
    Chromecast 2 x2
    Japp det går att byta ikon nere på "docken". In i appdrawern -> redigera och mixa runt :)
     
    Råttan gillar detta.
  11. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Min första smartphone, jag är lite fundersam kring internetanslutningen.

    När jag avaktiverar wifi så startar 3g, vilket är i sin ordning. Men det känns som att det borde vara enklare att stänga av 3g också? Eller behöver man inte bry sig om det?

    Jag har provat ett par widgets, bla APN OnOff för att stänga av internet helt och hållet. Men även om jag stänger av APN med hjälp av denna widget så kommer jag ändå åt tex facebook och kan uppdatera det? Så det känns lite som att widgeten inte fungerar.

    Behöver man stänga av sin 3g anslutning för att telefonen inte ska ligga och dra massa juice? Och isf, hur gör man/ni det enklast?
     
  12. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Olika widgets borde fungera, annars går du in på inställningar --> trådlöst & nätverk --> mobil dataanslutning och bocka av mobil datasurf.

    Jag skriver utifrån minnet på min SGS1, osäker på om termerna skiljer sig på SGS2.
     
    hogart gillar detta.
  13. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Under Inställningar -> Trådlöst & nätverk finns något som heter "Använd paketdata, Aktivera datanätverk" som jag bockade ur. Tack.
     
  14. GS2

    GS2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    436
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det hade jag också velat. Är besatt av att kolla exakt hur mycket av batteriet som är kvar :) Nu måste jag gå en bit in i inställningarna för att kolla det. Jag hade varit nöjd bara jag lyckats få en genväg till "Status". Borde väl gå på något sätt utan att roota? Man kan ju skapa genvägar till nästan allt annat! På alla tidigare mobiler jag haft så har det funnits något snabbkommando för attt få fram denna info. T.ex. bara trycka på volymknappen.

    Är det inte bara att hålla inne avstängningsknappen och avaktivera datanätverksläge? Jag kommer inte ut på internet då iaf.
     
  15. Pippirull

    Pippirull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon som kan ge ett omdöme på hur det är att läsa pdf:er och eböcker på SGS2? Förmodar att det är landskapsläge som gäller, men hur bra funkar det?
     
  16. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag öppnade en rätt stor PDF, ca 300 sidor och det fungerar helt okej! Den scrollar laggfritt, men den laddar inte alla sidor förän du går in på dem. Lite svårt att läsa i portättläge om man inte finjusterar zoomen, annars funkar landskapsläget bra.

    EDIT: Jag använde förövrigt inte någon app för det, utan letade upp PDF:en med den inbyggda filhanteraren.
     
    Pippirull gillar detta.
  17. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Är det ngn mer än jag som upplever att telefonen själv ändrar skärmljusstyrkan, trots att man stängt av auto och satt på lägsta ljusstyrkan? Ibland upptäcker jag att den är lite ljusare än vad den bör och testar då ändra till lägsta (trots att det i inställningarna står att det är lägsta ljusstyrkan) och märker genast skillnad.
     
  18. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Märkte att webbläsaren har en egen inställning för ljusstyrka.
     
  19. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Är du säker på att du inte av misstag råkar dra fingret till höger på statusbaren och därmed ökar ljusstyrkan?
     
  20. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Rätt så... iom att det inte fungerar när jag försöker. =P Hur menar du att man gör? Swipe:ar fingret åt höger på statusbaren? För det funkar inte för mig.

    Upptäckte också det. Även att de konflikterar med varandra.
     
    Last edited: 15 maj 2011