[Problem] Skärmproblem / gulaktig vänster sida

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Quist, 15 maj 2011.

  1. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har en gulaktig färg på vänster sidan av min skärm som syns mot en grå bakgrund.

    Man kan testa skärmen genom att gå in på ES File Explorer eller den här sidan med browsern: http://fiddle.jshell.net/qFxsC/1/show/

    Mer info om andra som har problemet finns här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1079444

    Har ni sett det här på era telefoner?

    Vet inte om jag orkar skicka tillbaka till CDON och vänta ytterligare två veckor tills de får nya i lager eller om jag ska hålla ut. Om det är mycket vanligt förekommande det kanske inte är någon idé att försöka byta ut telefonen (om ersättaren ändå har problemet).

    Vad skulle ni göra i mitt ställe?
     
    Last edited: 18 maj 2011
  2. cione

    cione Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog tala om problemet för CDON men be att få vänta till de har telefonen i lager 24/7. Vet inte om det funkar att göra så men det vore ju bra.
     
  3. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Stör du dig på det? Testa att öka på brightness. Om du inte vill och stör dig på det så kanske det går att skicka tillbaka telefonen och få en ny. Jag märkte väldigt lite på min, eller så inbillade jag mig. ;)
     
  4. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Fan, jag ser det också! :( Syns nästan bara på lägsta ljusstyrkan, men jag hade ju aldrig märkt det om jag inte letade efter det... Har fler detta problem?
     
  5. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det kanske är bara i mitt huvud men det känns som om det här problemet blir bara värre. Man ser det nästan bara med gråa bakgrund men det är sanslöst hur många apps använder just en sådan - t.ex. Sipdroid, ES File Explorer, tom meddelandefältet man får när man drar ner från toppen.

    Det var just meddelandefältet som gick över gränsen. Jag har kontaktat CDON för att ordna en DOA så jag hoppas det går bra utan problem.
     
  6. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kan du ta bild?
     
  7. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag har ingen gulaktig sida med däremot har jag en liten vit prick nere i vänstra hörnet. den försvinner om rör och drar med touchen men så fort jag släppt fingret så dyker den upp igen. Har även märkt att denna lilla prick kommer tillbaka på facebook ibland. Är ingen död pixel då det bara e 2 sidor som visar den. verkar mer vara en bugg :-)
     
  8. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vet inte om det e gult men d e inte av samma färg iallafall på min
     
  9. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack till Goa för att ha öppnat den här tråden här igen. Hoppas ni andra hittar den här.

    Här är en bild av min skärm. Svarta linjen man ser till vänster är vänsterkanten på skärmen. Jag har inte modifierat bilden mer än att förminska den för att kunna lägga upp här.

    Den här gröna skuggan syns numera på alla gråa och vita bakgrund.

    När jag började se hur dåligt det såg ut på meddelandefältet som man drar ner från toppen av skärmen orkade jag inte längre. Skulle störa mig på det varje dag om jag behåller den så här.

    Skrev till CDON som skulle skicka en fraktsedel för mig att skicka tillbaka den tillsammans med allt i lådan. Sedan "kontrollerar" de den och ska återkomma till mig om nästa steg. Förhoppningsvis får jag fraktsedeln imorgon så de får det fort och att de godkänner felet och skickar mig en ny omgående. Samtidigt ser det ut som om de får in nästa leverans först 26/5 vilket är irriterande.

    Är nog sista gången jag förbeställer på nätet. Skulle nästan vara värt de 1000,- jag sparade att kunna byta ut den över disk direkt.

    Vad tycker ni - ser det här ut att vara ett tydligt fall av en defekt skärm?
     

    Bifogade filer:

  10. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Måste ju va nå fel på skärmen
    Men testa göra en hard reset å återställa den helt till orginal så de inte är nån mjukvara som spökar....Tror ju knappast det men då har du då testat
     
  11. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack för förslaget, men jag provade det utan framgång.

    Problement verkar snarare bli sämre då jag förut kunde absolut inte se det mot vitt bakgrund som jag gör nu.

    Jag tar hand om mina telefoner som levande varelser så den är välomhändertagen och har inte en skråma men med den här formen kan man inte hjälpa undra om inte dessa skärmar är känsliga för vridmoment, värme, osv. osv. osv. T.ex. om skärm delen är så inklämd mellan ryggradsplattan och glaset att den kan skadas fysiskt vid normal användning eller om det påverkas av att telefonen blir varm vid hög belastning.
     
  12. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Ok..Bara skicka tillbaka den då :-/
     
  13. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Ni som har kostiga färger på skärmen, ni har inte tryckt dit nåt skärmskydd? Det kan ge liknande effekter, det syns inte på screenshots om så är fallet förstås.
     
  14. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Last edited: 17 maj 2011
  15. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

  16. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Han har använt samma meddelande till alla problemtrådar oavsett om de skapats före eller efter reglerna sattes upp. Men rubriken ska döpas om så att vi får lite struktur på forumet.
     
  17. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag vill ha lite struktur på forumet och inte bara virrvarr av frågor och dylikt

    Exakt. Tråden får mer än gärna vara kvar men jag vill att den ska följa den struktur jag satt upp för denna sektionen. Och det är inget avancerat utan jag vill att han lägger till [Problem] för trådtiteln
     
    S-Droid gillar detta.
  18. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Skitbra att du tar tag i detta, forumet har saknat det!
     
  19. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    OT - Visst, jag kan lägga till detta i rubriken. Hade du varit tydligare tidigare hade det inte varit något problem.

    Tyckte själv att det var tillräckligt med att första ordet var just "Skärmproblem" men antar jag hade fel.

    På tal om detta känner jag mig återigen utpekad då denna tråd har inte fått någon fingervisning (inte att jag tycker det behövs där heller men varför varna mig och inte honom/henne):
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=42411

    Ärligt talat förstår jag verkligen inte det hela att det kan vara en sådan hullaballoo men fine whatever.

    Back on topic:
    Självklart är det inte på grund av något skärmskydd. Skärmskydd behövs inte i de flesta fall med Gorilla Glass.

    Här är det rakt upp och ner en defekt på skärmen. Det verkar inte vara många som har den och vi har den har den till varierande grad. Det var riktigt dåligt på min och verkade bli värre.

    Som sagt ångrar jag nu att jag köpte på nätet i stället för t.ex. Teknik Magasinet. Sedan oroar man sig för att CDON skriver att man måsta skicka in för kontroll innan de säger vad som ska hända härnäst. I värsta fall nekar de att byta ut den eller vill skicka den på lagning men gör de som alla andra butiker inom DOA perioden bör de ersätta den. Håller tummarna.
     
  20. sorensen_robin

    sorensen_robin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Skicka tillbaka direkt. Kikade på min egna skärm och det var inte det minsta tecken på en gul ton i någon utav kanterna. Så det där är helt klart en defekt skärm. Hade jag haft en kamera hade jag kunnat lägga upp en bild på hur skärmen _ska_ se ut.