Kalender app

Diskussion i 'Blade' startad av RayIV, 16 maj 2011.

  1. RayIV

    RayIV Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte börja använda kalender i telefonen, testade den inbyggda kalendern i senaste SS release nr 5.
    Den synkar mot google kalendern, gör alla androidkalendrar det?
    Jag tänkte nämligen hitta en kalenders vars widget är bättre än den medföljande kalendern.

    Någon som har bra förslag på kalender?
    Jag vill gärna att den synkar mot googles kalender.

    Tack.
     
  2. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Merparten kalenderappar bygger på den inbyggda kalenderfunktionaliteten i android så att synka mot google skall inte vara något problem. Jorte är ett bra gratisalternativ, kan även köras lokalt om så föredras.
    http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/jorte_fdhb.html

    Har nyligen också kikat en del på business calendar som jag tycker ser riktigt trevlig ut. Finns som både betal och gratis, gratisversionen duger dock fint om man inte känner för att stödja utvecklaren. Saxat från deras beskrivning: This is the free version of Business Calendar, it is containing (unintrusive) ads in some views but is fully functional (except drag&drop mode and option to link a contact to an event)! There also is an ad-free paid version with additional drag&drop features and an option to link a contact to an event!
    http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/business-calendar-free_mpdf.html

    Ett par andra som är bra och gratis, men endast widgets är agenda och smooth calendar.
    http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/android-agenda-widget_bfwx.html
    http://www.androidzoom.com/android_applications/tools/smooth-calendar_bjvr.html

    Bland betalapps så brukar pure calendar oftast nämnas som den bästa widgeten (endast widget även denna), stora inställningsmöjligheter. Finns i två versioner.
    http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/pure-grid-calendar-widget_byj.html
    http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/pure-calendar-widget-agenda_fsj.html


    Finns ett antal andra bra alternativ också men har inte provat allt för noggrant och vill inte bli allt för långrandig.
     
    RayIV gillar detta.
  3. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Launcher pro's inbyggda kalenderwidget gillar jag skarpt. Stilren och enkel att skifta mellan agendan och månadsvisning. Riktigt simpel men ack så snygg.

    Dock så kör jag cm7 nu och där följde adw med då jag letar också efter en snygg kalender. Dem som anses vara bäst är också fulast av någon anledning.

    Men skulle jag inte hitta någon så borde det väl inte vara några problem att installera LP igen på cm7?

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  4. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag kör LP på CM7 utan problem, bara att installera, nästa gång du trycker på hemknappen får du frågan vilken launcher du vill köra
     
  5. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Jag kör calendar pad free. Den är den bästa gratiskalendern. Har dessutom flera widgets

    Sent from my Blade using Tapatalk
     
  6. RayIV

    RayIV Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen, det blev Jorte som verkar väldigt bra, har ett problem bara.
    Den synkar bra med google, men det blir fel tider, lägger jag in en tid i telefonen, visas den i google kalender med en timmes fel marginal, dvs input i telefonen kl 08:00 visas som kl 09:00 i datorn.
    Kanske har det med sommartid att göra? Hittar inte vart jag ändrar inställningen, någon som vet?
     
  7. optimusroid

    optimusroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har ett problem med Jorte jag inte blir av med. I kalendern visas veckonummer på måndag på varje rad - tex "vecka 21" idag. Jag vill ta bort det, men när jag bockar av det i inställningen så försvinner det inte. Jag vill ha kvar veckonummret som bara utrycks i en siffra - dvs "21". Varför finns det två olika veckonummer och hur får jag bort den med text - dvs "vecka 21" och ha kvar "21"? Rörigt, men hoppas någon kan hjälpa :)
     
  8. emmut

    emmut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Byta färger i kalendern?

    Hej!

    Jag har min Google-kalender synkad med den medföljande kalendern i Blade, men jag stör mig på att färgkoden för olika typer av möten inte hänger med till mobilen. I Google har jag olika färger för t.ex. privata möten och jobbmöten - skulle vilja att det följde med till mobilen. Är det någon som vet om detta går att fixa i den vanliga kalendern i Blade, eller om det finns någon bra (gratis) app som fixar detta automatiskt?

    Hälsningar /Emma
     
  9. söderbäck

    söderbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    då kan jag återigen rekommendera launcher pro för deras kalenderwidget. Bra färgkodning, enkelt gränssnitt och tydlig. Man måste betala en tjuga för att få tillgång till launcher pros widgets. Jag tyckte dock att det var lätt värt dessa kronor endast för kalendern. Dessutom får man en fantastisk launcher på köpet och en del andra kanonwidgets.
     
  10. Hobbeboy

    Hobbeboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jadu.
    Om jag inte totalt misstar mig hämtar den data från din google kalender och hade precis som alla andra kalender widgetar där ute inte hjälpt ett smack.
    Problemet var inte att få en fungerande kalender, problemet var att få den att synka från google.
    Vad jag kunnat läsa om det berodde problemet på att man fått fel i en synkning av kalendern vilket fick den att sluta visas.
    Launcherpros kalender hade försökt hämta precis samma kalender med precis samma resultat.
     
  11. emmut

    emmut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det är mitt förra "problem" som du syftar på, och som jag skrev om i en annan tråd? Synkningen är fixad, kalendern visas, så det är ok! Nu undrade jag bara om man kunde få med olika färger på olika typer av möten från Google.

    Jag hämtade Calendar Pad, Jorte och Launcher pro, men ingen av dem tycktes kunna fixa detta. Jag gillade dock Jorte! Enda problemet med den kalendern är att den bara visar starttid för mötena. Ex: "17.45-Räkneövning". Kan man få den att visa hur länge mötet håller på också, typ "17.45-19.00 Räkneövning"?

    Kram /Emma
     
  12. Hobbeboy

    Hobbeboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Haha sorry helt mitt fel.
    Såg bara att det var samma trådnamn trodde det var fortsättning
     
  13. helevorn

    helevorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    För att få olika färger så måste du nog skapa en kalender för varje typ av händelse och sen välja färg för varje kalender. Färgerna som du väljer för varje händelse kommer du nog aldrig att få med till telefonen.