Frågor kring 3G

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av shmutt, 16 maj 2011.

  1. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    håller med dig.. Lite mycket hackande..

    Men 1gig är rätt mycket att komma upp i, tycker dock du ska leta upp en app som håller koll på hur mycket du är uppe i så kan du känna av själva om du behöver stänga av. Annars finns det väl i inställningar ? stäng av bakgrundsdata ?
     
  2. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kom igen, ingen tycker du är retard, alla vill bara hjälpa till. Och du har ju fått svar på din fråga flera gånger! Inget illa ment alltså ! Lycka till!
     
  3. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Se till att wifi e på även om skärmen e av. Jag låg o lyssnade på spotify. Det slutade på 370 mb mobildata. Kör på telia kontant...

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  4. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Underlig tråd.. Är den på riktigt?
     
  5. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Hahaha...
     
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

  7. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Detta är ett elände i Android. Innan 2.2 kunde man inte ens stänga av den konstanta datauppkopplingen. Om man inte fattar att det är en nödvändig funktion på ett mobilt system så är det nog tveksamt om man ska ge sig in i den branschen alls(Google)...

    Oavsett om man har fri datatrafik så bränner det ju en massa batteri att nallen ska ligga online konstant. I Symbian så kan du välja vilka program som ska ha tillgång till internet. Systemet kopplar upp automatiskt när ett tillåtet program begär internetaccess. Sedan kopplas anslutningen ned så fort den inte behövs längre.

    För att svara på din fråga så går det inte att kontrollera datatrafiken från en androidtelefon. Antingen är du nedkopplad och har ingen internetaccess alls, eller så är du uppkopplad och har noll koll. Fullständigt idiotiskt, men det är sanningen. Kan du inte leva med det så får du byta till ett vettigare OS.
     
  8. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    bara att inse att man måste ladda sina mobiler ofta... ja, mobiler och mobiler..
    i dagens läge så tycker jag man kan sluta att kalla mobiler, mobiler..det är ju mer små datorer och jag anser att om man köper en av dessa små datorer så måste man förstå att de drar mer batterier med sina STORA skärmar snabba precessorer, widgetar, data mm mm... hela grejen med dem är ju att man ska vara uppkopplad och ha full koll på email mm mm ... så innan alla bolag börjar satsa på bättre batterier så får vi leva med att ladda "små-datorerna" ofta... och just nu spelar det ingen roll för mig om jag måste ladda den 1-2-3-4-5 gånger om dygnet... för jag vill ANVÄNDA min "lilla dator" till vad den är tänkt att den ska göra....
    ...eller så stänger man av allt och har en tråkig jävla mobil...och då fattar jag inte varför man köper en smart-phone från första början.... (hahaha...många namn på mobilfan i detta inlägg) ;)
     
  9. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Eller så gör man som Nokia. Satsar på ett resurssnålt OS (symbian) som är mindre flashigt, men erbjuder mer funktionalitet och bättre batteritid.

    Det är för mig helt obegripligt hur konceptet yta utan innehåll kan tilltala så många.

    Funkar ni så i kärlekslivet också? Väljer kvinnor som är trevliga att se och ta på, men helt saknar innehåll bakom pannbenet?
     
  10. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    hahaha!! klart jag väljer kvinnor efter de kriterierna Husknuten ;)

    .. jag menar bara att som det är i dagen läge så drar våra "mobiler" mycket ström...men som du säger vill man inte ha "yta" så välj då Symbian helt enkelt, det är upp till var och en, hur och vilken "lur" man vill ha....
    ...jag blir bara förundrad över att folk köper dyra "små-datorer" med "yta" och sen vill slå av allt som är bra och snyggt med dem.... då tror jag man har köpt helt fel produkt...

    *slå på allt lull-lull" och njut...eller sälj skiten*
     
  11. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Grejen är ju den att Symbian inte är ett alternativ jämfört med Android enligt mig.
    Jag skulle verkligen älska att ha de delar från Symbian som t.ex. att välja vilka appar som ska ha internet access. Men vilka appar finns det om man har Symbian? Just friheten med Android, att jag kan välja vad jag vill göra är det som gör att jag har en Android, lull lullet med animationer och sånt kan jag skita i men Android är ett mycket mer funktionellt och fungerande OS än Symbian.

    Några inställningsmöjligheter från Symbian + Androids befintliga inställningsmöjligheter + Androids öppenhet + Apputbud och developer community från android = ond hell of an OS!

    Just nu hoppas jag att MeeGo kan få lite uppmärksamhet och komma ut. :-)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
    Last edited: 17 maj 2011
  12. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Det finns rätt mycket till symbian också. Men framför allt så behövs ju inte lika mycket eftersom systemet redan har det mesta man behöver.
     
  13. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    fucking meego yeah! den dagen det kommer ska jag kasta min sketna android-lur i backen. rena rama hobby-os jämfört med nokia n900 eg men man blir lite tvingad till anpassning när det överges ;)
     
  14. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Nokia har väl lämnat meegoo...de ska ju köra windows... *and Nokia is dead*
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    "ja" men nokia var inte den största drivande i projektet heller. Men N950 skulle ju onekligen komma därifrån... fan.. en platta med meego skulle inte sitta fel sen... men vore sjukt tråkigt om det inte blri annat än en dröm... de ledande telefon-operativen är så jävla tråkiga och framförallt värdelösa...
     
    masze gillar detta.
  16. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    jupp, håller med om tråkighet... men värdelösa??
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    haha lite lätt överdrivet kanske ;)

    men mycket uppståndelse över tämligen dåliga produkter... jag är enormt besviken över android-hypen och är i mitt tycke i botten på dåliga köp jag gjort. Jag kommer absolut byta om meego blir verklighet. Hade ju en n900 innan och den luren gör ju att android ser lika låst ut som fort knox.
     
    masze gillar detta.
  18. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    hahaha!! -word- "fort knox" ...