Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

  1. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Tycker att Google borde implementera en sådan funktion i kommande versioner. Kan ju knappast vara särskilt komplicerat.

    Är det bara jag som tycker att Galleriet i S2:an är svårhanterligt? Alltså det är själva presentationen av gallerierna som är svårnavigerad. Hittar ingen logik i hur det funkar. Man tycker att det borde finnas en inställning för att ändra hur gallerierna ska visas så att man själv kan välja om man vill visa dem typ i en lista eller som nu tumnaglar.
     
  2. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Eller så laddar man ner en ny app för det.
     
  3. Somo

    Somo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allihopa jag är helt ny inom android så ursäkta för så många frågor och om det är nån dum en ;)

    Har funderat på antingen Prata på eller Max 25 men jag ser att man bara kan välja med Mobilsurf om man köper mobilen med abonnemang, går det att uppgradera sig till Mobilsurf Extra eller Extra+ senare eller hur är det?

    Är telefonen brandad hos Telia respektive Tre? Om ja, innebär det att man får uppdateringar senare? Vilka fler nackdelar finns? Går det att få bort brandningen genom att roota och kan man alltid återställa så att garantin gäller?

    Kan man förlänga ett abonnemang hos The Phone House för att få en obrandad? Måste det vara mindre än 3 månader kvar?

    Tack!
     
    Last edited: 16 maj 2011
  4. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kommentarer/frågor som inte behöver en egen tråd.

    En sådan här tråd finns ju i de flesta forumdelarna, så varför inte skaffa en i SGS II delen också?

    Själv har jag ju ingen SGS II (än) Men vem vet, kanske köper en snart?

    Inga frågor är för dumma! Fråga vadsomhelst! Ses!

    Så, MOD kan gärna klistra fast denna, så slipper vi en massa onödiga trådar på forumet.
     
  5. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Frågan är om operatörerna kan kräva att du kör brandad firmware för att garantin ska gälla. Det är ju Samsung som utfärdar denna.
     
  6. flippzii

    flippzii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    412
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    eller så kom du emot bakåt knappen ;) har du haft någon android innan denna nox ?
     
  7. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Hade jag kommit åt bakåtknappen hade den hoppat bak en sida, nu kom jag till hemskärmen.

    Använt en del Androider men aldrig ägt någon själv, dock är jag besviken på hela användarupplevelsen. NoLED fungerar inte som det ska (verkar å andra sidan vara en bristfällig app), jag får inga siffror ovanför SMS-ikonen eller Gmail-ikonen när inkommande meddelanden kommer, webbläsaren har stängt ner sig nu en gång och batteritiden är under all kritik.

    Har laddat den ett flertal gånger nu men batteriet håller endast i 24 timmar. Ingen WiFi påslagen, ingen BT, ingen synk, idag skrev jag 2 SMS och surfade i maximalt 10 minuter, annars har telefonen varit inaktiv.

    Vet att det låter som mycket gnäll nu, men ja, jag är väl inte direkt nöjd, speciellt inte när detta skall vara "den ultimata smartphonen".

    Trodde jag skulle klara av telefonens breda yttre, men mina händer verkar för små, bra jobbigt att nå menyknappen, tappar mobilen nästan varje gång för att komma dit. SE Arc som endast är 3 millimeter smalare ligger perfekt i handen. Bra drygt att allt ska skita sig på 3 ynka mm.
     
  8. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Köp en Arc då och bli glad :-)
     
    Eos95 och Stiff30 gillar detta.
  9. Revolution

    Revolution Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur ställer man in storlekarna på widgetsen på homescreen? Fattar inte ett skit försökt så många gånger..
     
  10. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Misstänkte att man inte skulle få hjälp utan endast en kommentar om att byta telefon, men det är nog sant det du säger, SE Arc är ju i dessa fall faktiskt en bättre mobiltelefon
     
  11. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Finns ju lockscreens som ger dig de funktionerna..

    Bara ladda hem GOTO lockscreen
    https://market.android.com/details?id=com.innowebtech.g0t0

    Edit

    Ibland får man lägga ner lite tid själv.
    Batteriet tar ofta 5-10 laddningar innan de funkar bäst.
    Sen har vissa batteribuggen,vilket även andra telefoner med senaste android har.
    I övrigt så ska den ju ha helt ok batteritid.

    Men testa en Arc...Så kan jag gå in där å läsa om dina erfarenheter och om hur länge du klarar dig på en laddning när den är ny..eller varför inte en LG 2X :-)
     
    Last edited: 17 maj 2011
  12. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur hade du tänkt oss att hjälpa dig med dina små händer? Har du för små händer, köp en liten telefon. Vi kan inte göra något åt det.
     
  13. DetteMan

    DetteMan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Om du trycker på widgeten nere i högra hörnet tills du får tag på den och sen släpper så ska du få fram scale-ramen.
     
  14. DetteMan

    DetteMan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jaha. Då börjar jag. Eftersom lås-skärmen är så bissart ful så har jag tagit hem widgetlocker. Kruxet är att den låser upp sig om man trycker två gånger på hemknappen. Har provat massa inställningar men får inte till det. Någon som har nått tips?
     
    Last edited: 17 maj 2011
  15. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Allt du nämner(bortsett från webbläsaren) har med inställningar att göra, det är en hel del att lära för att det ska funka. 3'e parts appar är inte alltid kompatibla med varandra etc, kör du annan sms app och/eller launcher så kan det knasa med sms/gmail notification.

    Telefonens fysiska storlek är som den är, 24h batteritid är inga konstigheter det är normalt.

    Den ultimata smartphonen kanske inte är nåt för dig helt enkelt, sen är det såklart en stor omställning att byta från en vanlig telefon också. Allt tar längre tid att göra osv. tills man blivit van att använda luren ordentligt.
     
  16. DetteMan

    DetteMan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    En till fråga. Hdmi/mhl-adaptern. Finns den att köpa än någonstans eller får man gott vänta?
     
  17. sorensen_robin

    sorensen_robin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    På vilket sätt är SE Arc en bättre telefon? Vad jag tror att du menade är att DU anser att SE Arc är en bättre telefon för DIG. :)
     
  18. Falconary

    Falconary Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har fått jättebra batteritid. Har spelat spel i ca 3 timmar idag, smsat en hel del, pratat i tele 20 min, använt GPS ca 20 min, surfat i ca 15 min. Allt detta på högsta ljusstyrka. Batteriet ligger på ca 30% nu. Hade det varit HTC HD så skulle batteriet dött för länge sen.
     
  19. sorensen_robin

    sorensen_robin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har min ljusstyrka på auto. Har surfat måttligt, kanske 2 timmar, pratat 1 timma, grejjat med systemet 3 timmar, tagit massa kort samt filmat och jag har fortfarande mer än hälften av batteriet kvar. Drog ur telefonen från laddaren runt 0600 imorse.
     
  20. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Kör du på Wifi då? Och vad har du för router?