ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

  1. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag satt på Juwes 4.2 för att sedan gå till CM7. Innan jag flashade in CM7 så la jag in Darkys 9.2 Resblablabla... Detta trodde jag skulle ge mig 2.2 bootloadern. Läser här att om inte extsd fungerar samt flimmer vid boot så har man inte lagt in 2.2 BL innan flash av cm7, stämmer det? Och isf, finns det någon enkel guide för att få in 2.2 bootloadern?

    Har inte läst alla 70 sidor men de 10-15 senaste.. Ny på CM7.
     
  2. OedeN

    OedeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon som kan länka till rgb inställningarna, har kört en wipe så då försvann dom. Tackar på förhand.
     
  3. nickezlol

    nickezlol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Du måste helt enkelt lägga in bootloader, där emot så är de en rätt så riskabel procedur... jag gjorde samma sak, IDAG!
    Jag laddade ner http://forum.cyanogenmod.com/topic/...d-7-for-samsung-galaxy-s-phones-experimental/
    Froyo romen där, Med bootloader, cwm o rubbet!

    därifrån så är de bara o dra in i cwm o installera cm7
    Ifall om du inte vill riskera att bricka mobilen så är de där en enkel väg att görat utan några stora problem:)

    cm7, ÄR GRYMT!
     
    zonco gillar detta.
  4. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Perfekt, stort tack för infon. Ska sätta mig med detta om en liten stund när batteriet når 100%. Köpte ROM manager med så ska nyttja den sen.. Uppdaterade precis ifrån 7-0511 till 7-0516, märkligt upplägg på versioner eller är det jag som läser av dem fel..

    CM7 är underbar :) Dock har jag några småsaker jag saknar... MKV fungerar inte bra alls (pixelgröt och låsningar). Kamera-appen är inte alls lika bra som Samsungs.. Batteriet håller inte speciellt bra, brukade ligga på 3 dagar med 2.2 och 2.3.3, med 2.3.4 och CM7 håller den knappt 1,5 dag. I övrigt är det en riktigt trevlig rom.
     
  5. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag saknar funktionen att i dialern, när man börjar klicka nummer så kommer det upp förslag på personer att ringa. Detta funkar inte i CM7, nån som vet om man kan aktivera det på nått sätt?

    Alltså om jag ska ringa till kalle så skriver ja bara 52 så kommer det upp förslag på dom kalle jag har i kontakter.
     
    wuqqs och Hostis gillar detta.
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    1) Screen v1 gamma hack:
    -50 red
    -53 green
    -44 blue

    2) SRB multipliers:
    Red ="2300875360"
    Green ="2300875360"
    Blue ="2709919680"

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1002090
     
  7. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Inte speciellt märkliga versionsnummer. Visar vilken dag och månad de släpptes.

    Kameraappen är från vanilla android om jag inte har fel och jag håller med om att den inte är lika bra. Touchwiz visade sig faktiskt vara rätt så bra nu i efterhand trots dess nackdelar.

    3 dagars användning låter otroligt. Då använder du den knappt antar jag? Bara skärmen drar väl 10% i timmen även om du inte har något annat på.
     
  8. nickezlol

    nickezlol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Håller med dig, saknar den funktionen med... men äh jag överlever!
    https://market.android.com/details?id=kz.mek.DialerOne&feature=search_result
    Ska väl förövrigt vara ett bra alternativ om man verkligen vill ha den:)
     
  9. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Efter endel pyssel så verkar zachs funka med 1,2, har inte testat så länge än men inte lyckats få det att krascha. Mkt stabilare än på glitch v9.

    Sätter jag -50 på 1Ghz också så blir det genast instabilt, -50 på 1Ghz med 1Ghz som max funkar dock utmärkt. Man tycks även kunna sänka volt på 600Mhz ordentligt men har inte mixtrat med det än då jag vill stabilitetstesta denna setupen ordentligt först.

    1200 -50
    1000 0
    800 -75
    600 -100
    400 -100
    200 -100
    100 -125

    Med denna kerneln, smartass govenor

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13827695&postcount=488

    EDIT: Låste sig nyss, kör nu -50 på 1Ghz och -25 på 1,2Ghz testat dungeon defenders några minuter och det gick fint, vi får se. Helt stabilt är det inte över 1Ghz.

    EDIT2: Är det nån som får stabil OC numera? På xda verkar folk hyffsat nöjda i glitch tråden tex, med v6pre tror jag det var så kunde jag sitta och lira dungeondefenders i typ 1h på 1,4Ghz klock.

    Bryr mig eg. inte så mkt om mer än 1,2ghz klock då jag tycker högre kostar mer än det smakar men får knappt till 1,2 numera.
     
    Last edited: 17 maj 2011
  10. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kör glitch kernel. Inte gjort några inställningar. Smartass

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  11. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ok, är väll inte så konstigt kanske endå.. Ovant iaf :)

    Yes vanilla android, känns inte lika bra att fota med den helt enkelt samt att den saknar en del funktioner. Känns omodern. Ser likadan ut som på min första android, HTC Magic.

    Stock klarade sig batteriet knappt 24h, efter root och flash av Darkys 7.x höll den i 2 dagar.. När vi var uppe och närmade oss v9.x så fick jag ut mina 72h utan vid "normal" användning, vad nu det är. Men några sms om dagen, 2-3 samtal, lite surf/fb, exchange synkat mm mm.

    Gillade verkligen inte TW i början då jag körde LP istället, dock ändrade jag tillbaks till TW då jag flashade in något shyst tema till 2.2 (Crysis RevolutioN om jag inte minns fel) och älskade det verkligen efter det, hann även med att köra lite TW4 och den gillade jag också riktigt mycket, så det saknar man helt klart. Tycker nog att appdrawern inte flytar speciellt bra i jämförelse.

    Ang. skärmen kör jag den alltid på lägsta styrka, det är alltid den som brukar dra mest när jag kikar i batteriförbrukning. Kollar jag nu ligger den på 37%.
     
  12. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det fina med android är ju att det finns apps, gillar man inte AOSP kameran så finns massor på market, samma gäller dialern/sms osv.

    Batteritiden på cm7 är inte lika bra som många andra roms, men prestandan är å andra sidan på en helt annan nivå.
     
  13. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Den senaste fixade ver, dvs. V9-2. V9 var ganska buggig.

    Annars kan du ju prova en annan kernel, zachs tex.
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är oxå det värsta! att det är så lätt att byta ut ;)
    köpte adw ex idag... ett par timmar senare kommer det update på lpp.. så nu är man back på lpp igen.. iof bara 20kr men iaf :D
     
  15. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Adw ex. är så jäkla grymt bra! :) LPP är bra också men tycker adw ex är liiite mer smooth och har fler inställningar som jag gillar.
     
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hehe ja just nu vetefan om jag inte håller med dig. Jag har blivit lite sucker på de widgets som hänger med lpp nu efter att man kan "skinna" dom och med nya rellen idag kommer ikon-teman in i bilden. ganska trevligt... men adw var SJUKT mycket bättre än sist ajg provade det
     
  17. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Använder inte några LPP widgets själv, kör scrollable news RSS, plume(twitter) och spotify.

    När jag byter till LPP så saknar jag hidden dockbar så från adw ex. Dock en vanesak, det finns ju scroll-dock i LPP.

    Det är enorm skillnad på adw och adw ex också, gillar alla inställningar också förstås hehe.
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Hur är det med folks batteritid egentligen? Nu har min legat i sex timmar och har dragit 20%. Kollar man så är det mobilradio och viloläget som dragit mest. Kollar man med Where is my droidpower så står statusfältet för ca 50% av det som slukat batteri? Wtf?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  19. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Min drar ca 10% under en natt.
    Ställ in din wifi sleep policy på never och se om det gör någon skillnad. Om den inte redan är på det vill säga.

    /qsec
     
  20. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag har inte wifi på ens så det borde väl inte göra någon skillnad?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk