Problem med 2.2 update

Diskussion i 'ZTE' startad av android82, 17 maj 2011.

  1. android82

    android82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fungerar igen.
    Installerade Optus 2.2 uppdateringen och sedan Light Roast RLS6.
    :)


    Hej

    Det är så att jag uppgraderade enligt 2.2 guiden vilket fungerade bra.. sen började plattan av någon anledning få svårt att boota och tillslut så kom jag bara till den gröna android loggan.

    Efter att ha flashat om V9_GENERICV1.0.0B03 i FTM läge ett antal gånger gav jag upp då jag aldrig kommer förbi den gröna android loggan vid uppstart. Jag hittade istället alphaxsMOD2.2.0.1 som är en moddad version av 2.2 V9_GENERICV1.0.0B03. Efter att ha flashat den genom ZTE programmet fungerar min light som den ska.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=883105&page=24

    Nu till problemet.. jag vill såklart köra kallt_kaffe's RLS5 men Lighten bootar inte efter installation genom CWR i lphaxsMOD2.2.0.1. Den stannar bara på ZTE splash-loggan.

    Blev tvungen att hålla inne + - för att komma in i DTF-läge och sedan flasha alphaxsMOD2.2.0.1 igen.

    MAO kan jag av någon anledning inte köra en ren V9_GENERICV1.0.0B03 installation.

    Har ni någon idé?

    Tackar!
     
    Last edited: 20 maj 2011
  2. android82

    android82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har lokaliserat problemet till boot.img i V9_GENERICV1.0.0B03.

    Flashar jag V9_GENERICV1.0.0B03 fast med boot.img från alphaxsMOD2.2.0.1 så fungerar det. Dock kan jag inte installera kallt_kaffe RLS5 då den verkar skriva en ny boot.img ?

    Några förslag?
    tack
     
  3. android82

    android82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu har jag lite mer info :)

    Jag kopierade boot.img filen från alphaxsMOD2.2.0.1 och la den i V9_GENERICV1.0.0B03 mappen. Efter att ha flashat kunde jag boota normalt.

    ..men flashar jag Light Roast / Light Roast + OC addon eller stock V9_GENERICV1.0.0B03 - så startar inte telefonen.

    Enda boot.img som verkar fungera är den från alphaxsMOD2.2.0.1

    Någon idé?
    Tack