Se facebookstatus när någon ringer?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Albin-132, 18 maj 2011.

  1. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Hej, jag undrar om man kan skaffa någon app som gör så att man ser personens födelsedag / facebookstatus när de ringer som i Sense? :)
     
  2. Slaneby

    Slaneby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Truecaller visar FB vet jag, födelsedagar vet jag inte tyvärr.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Lägger man in synk på FB i kontakter så kommer det åtminstone upp status när man får ett samtal. Det måste dock vara facebook-kontot och inte kontot till Facebook för Android.

    Höll på att klura på det där med kontakter och det är inte helt enkelt att få till det så att det stämmer med alla synkningar och olika program/kalendrar men till sist löste det sej. Vet inte om det finns någon guide här på Swedroid men det hade kanske behövts.
     
  4. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    man synkar telefonen med fecebook-kontot i konton och synkningar i inställningar. man ska väl länka kontakterna i kontaktboken så att facebook-kontakterna knyts till eventuella telefon-kontakter. långtryck på kontakten, välj "anslut kontakt" osv.
     
  5. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jo visst kan man göra så genom att manuellt ansluta kontakterna med varandra, men det bästa är att ha rätt namn på kontakterna från början så lägger dom ihop sej själv. Massa arbete sparat om man gör rätt från början ;)

    Tro mej, jag har pillat med det här en hel del innan jag fick till en smidig lösning. Nu tar det två minuter att hämta kontakterna från Google-kontot och sedan sätter jag in Facebook-kontot och vips så är alla klara och anslutna.

    Kort förklarat; Kolla först vad dina kontakter heter på FB. Se därefter till att inte ha något FB konto som synkar. Om det finns så ta bort det helt. Döp dina kontakter i telefonen till samma namn som de på FB och se till att du får upp dom till ditt google-konto. Helst ska du inte ha samma uppgifter (t.ex. födelsedagar) i Google-kontot och FB-kontot eftersom det kan skapa en del dubbletter i kalendern. Ta en backup till SD-kortet som en .vfc fil för att kunna göra en backup nästa gång via google.

    Till sist lägger man till FB-kontot igen och sätter igång synken och vips så ansluter FB och Google-kontakter automatiskt med varandra utan att behöva göra någonting. Tänk bara på att använda "vanliga" FB-kontot och inte FB för Android som funkar sämre.

    Krångligt?? Japp, det tog ett tag att komma på men har man en gammal trög hjärna som min så får man jobba hårt :P
     
  6. Jontez

    Jontez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    IvanBoring, vad menar du med "vanliga fb-kontot" och inte fb för android?

    Edti: Valde "dett första" facebook-kontot under "Integrerade kontaktkonton och då fick jag dubbelt av alla kontakter =/ Ska prova med den andra nu istället som ligger under "Fler konton"

    Edit2: FBkontot som ligger under "fler konton" är alltså FB för android som man inte ska använda.
    Men får fortfarande inte kontona att läggas ihop automatiskt. Ska prova nu att välja bara kontakter jag har i telefonen och inte alla från FB
     
    Last edited: 19 maj 2011
  7. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Det är det första FB (översta) du ska välja inte det under "Fler konton". Har du dubbla kontakter så ta bort det andra FB kontot (för Android) först så försvinner dubletterna. När du sedan startar FB för Android nästa gång måste du logga in igen. På frågan om du vill synkronisera kontakter så väljer du "synkronisera inte". Då läggs kontot till men synkar inte mot kontakterna.

    EDIT: Först redigerade jag alla kontakter och såg till att alla kontakter hade matchande namn med FB. Därefter plockade jag bort alla FB-konton. För att sedan få ihop kontakterna exporterade jag en fil som jag sparade till mitt sd-kort när inga andra konton än telefonen (eller google) var med i listan. Sedan raderade jag alla telefonkontakter. Därefter importerade jag kontakterna från sd-kortet och valde att importera till min google adress. Då synkas dom upp mot google. Sedan lägger jag till FB-kontot igen och väljer att synka det. Voila! Så var alla kontakter med telenummer och FB sammanslagna. Har testat flera ggr och det funkar klockrent.
     
    Last edited: 19 maj 2011
  8. Jontez

    Jontez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha okej! Jag gjorde det manuellt, tog kanske bara 10 minuter men ska komma ihåg det du skrev till nästa gång!