Rom och vad det nu kallas

Diskussion i 'Blade' startad av loppen1730, 17 maj 2011.

  1. loppen1730

    loppen1730 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejhej är en ägare av ZTE Blade och undrar då, är det värt med roms och vad det nu heter. Helt ny inom det och har ingen aning om det. Finns det någon nybörjarguide man kanske kan följa eller ska jag helt enkelt nöja mig med original?
    Tack på förhand.
     
  2. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det finns ett par guider på svenska här i forumet, du kan ju prova att söka
     
  3. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Om din original rullar på 2.2an redan kanske det är mindre anledning, om du nu inte är sugen på att lära dig och gillar att tweaka, modda, pilla och hålla på. Den stora anledningen isf är väl om du vill köra 2.3.4 (cm7) och kan stå ut med en del buggar. (har avvaktat själv då det känns som att den är en bra bit ifrån hundra när det gäller stabilitet)

    Om du kör 2.1 original i dagsläget finns det större anledning, stora förbättringar både prestandamässigt och funktionsmässigt. Dock så finns ju då även alternativet att köra in officiell uppdatering.

    Finns en hel del nyttig information på detta forum: http://android.modaco.com/category/488/zte-blade-roms-rom-customisation/

    Om du ger dig in på custom roms, förrutom att läsa flash-instruktionerna noga, kom ihåg att du är säker på att du använder rätt programvara gen1/gen2 beroende på vilken "generation" din lur är.
     
  4. Slaneby

    Slaneby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Finns mycket matnyttigt i dom klistrade trådarna.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk