Ta bort skärmskyddet som sitter på?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Kiwinho, 18 maj 2011.

  1. Kiwinho

    Kiwinho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tja, jag undrar om någon vet hur man på bästa sätt tar bort det skydd som sitter på skärmen från affären. Jag kan inte få bort mitt och det börjar komma repor på det.

    Edit: jag har löst det nu. Tog en kökskniv och började försiktigt komma under med eggen vid ett hörn och sen när jag fått upp en bit så var det bara att dra av resten.

    Återstår att se hur det går att sätta dit ett nytt. Någon som vet något bra sätt så man undviker bubblor och dylikt.

    Sedan har jag märkt att telefonen börjar dra åt sig mycket damm. Det samlas ett dammlager i springor. Man kanske måste torka av den med en våt trasa eller dylikt.
     
    Last edited: 18 maj 2011
  2. rookie75

    rookie75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om du pratar om splitterskyddet som sitter på från början så sitter det j-vligt hårt. Men det är bara att sätta sig med bästa nageln och börja pilla i ett av hörnen. Tog mig några minuter men den ger med sig till slut.
     
  3. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Börja med att sätt fast det lite på ena sidan sen trycker du fast skyddet eftersom och drar ut bubblorna med ett plast kort typ bankkort
     
  4. söttis

    söttis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    mitt skydd satt väldigt löst tog max 15 sekunder eller så hade jag bara tekniken ;)
     
  5. garinge

    garinge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5 II
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm LTE
    Sítter två skydd när telefonen är ny :)

    Ett man tar av och det andra använder man :)
    finns ett extra att byta till i kartongen sen när man vill/önskar :)

    På min gamla X10i så hade jag samma skydd från luren släpptes i april tills nyss när jag bytte ut den mot en ARC, repigt som fan, men luren funkade prima ändå :)
     
  6. TePeL

    TePeL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ojfan... :o

    jag som tog bort det självklara skyddet sedan klämde jag dit en Copter displayskydd... men då sitter det alltså något annat skydd under den?

    Nåväl... better safe than sorry? o_O
     
  7. Mutilated

    Mutilated Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter det 2 skydd på från början? Fick hem min för 1 timma sedan och har inte börjat pilla så mycket på den än.
    Det översta skyddet är ju självklart att det ska bort men de sitter alltså ett till? Så de finns ingen anledning att köpa ett copter eller liknande?
    Det är väl meningen att man ska sätta på det medföljande skyddet? Därför det känns lite udda att det redan sitter ett extra på tycker jag.
     
  8. Massa

    Massa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tänkte inte på att det redan satt ett skydd på så jag kör nog dubbelt jag. Funkar det också.
     
  9. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Samma här.. jag tog bort det "lösa" skyddet och sen tejpade jag på den som följde med i kartongen... kanske ska ta bort mitt extra lager nu, har ändå fått en liten luftbubbla i kanten när ett mikroskopiskt sandkorn trängde in.
     
  10. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Kör också ''dubbelt'' men känsligheten i skärmen är kalas ändå! så känner att det kan vara värt att inte repa det s.k. ''splitterskyddet'' som sitter under!
     
  11. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ett extra i kartongen? Vartdå? Har jag INTE sett och jag tycker jag kollat igenom kartongen rätt noggrant.
     
  12. Mutilated

    Mutilated Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Konstigt. Mitt låg längst ner i kartongen, vid väskan.

    Har förövrigt satt på den också. Så det blir väl dubbelt antar jag. Better safe than sorry som nån skrev här över. Funkar iaf skitbra :)