Desire HD är seg och efterbliven.. Vad kan vara fel??

Diskussion i 'Desire HD' startad av Defeat, 19 maj 2011.

  1. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tja! Farsan köpte en Desire HD för några veckor sedan. Jag sa att han skulle köpa iphone 4 för den är snabbare och mer logiskt gjord, men han ville ha stor skärm...

    Nu ville han ha hjälp att skicka några mms, så jag tog telefonen och skulle visa honom. Har själv en HTC desire som är seg och laggig, men det är inget mot denna... Min desire laggar i varenda menyn osv, men man behöver inte vänta mer än några sekunder på att telefonen ska reagera när man trycker på en knapp eller på skärmen.

    Jag tryckte på galleri, det tar några sekunder innan ens gallerit kommer upp, sedan börjar den ladda in bilderna, vilket sker med ungefär en bild varannan sekund.

    Det värsta är nog dock när man trycker på "tillbaka-knappen".. Man trycker på den och telefonen vibrerar till för att visa att den reagerat, men det händer fan ingenting på 10 sekunder, vilket gör att man trycker igen, och igen och igen... Tillsut låser sig hela mobilen för att sedan lagga tillbaka till hemskärmen och man får börja om den hemska resan genom menyerna...

    Hur kan denna telefonen som ska ha så snabb processor bete sig så fruktansvärt segt, vad är fel? Minnet är långt ifrån fullt med, vilket brukar påverka.
     
  2. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Testa att aktivera debug läget.

    Inställningar -> Program -> Utveckling -> USB debug ( inte säker på det är rätt namn men det är det översta valet )

    Starta om telefonen efter det.
     
  3. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Efter senaste uppdateringen av Android använder iaf inte jag usb-felsökning och om jag minns rätt är det fler som skrivit samma sak här. Har farsgubben senaste Android, 2.3.3 (Inställningar -> Om Telefonen -> Programvaruinformation)? Annars slår du på usb-felsökning som Varazir rekommenderade
     
  4. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    En ordentlig omstart var tredje dag rekomenderas...
     
  5. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Jag gör en efter varje laddning för att vara på den säkra sidan.
     
  6. Stric

    Stric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Öh. Jag bootar aldrig om den och den blir inte seg. Dock som folk har nämnt, om den ej kör senaste firmware så bör usb debug vara på (för att slippa ha en process i bakgrunden som äter all cpu den hinner med), utan det blir telefonen som du beskriver - t.ex att gallery:n är olidligt långsam.
     
    Mozze gillar detta.
  7. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har startat om min ca 10 ggr sen jag köpte den, en av de första DHD i Sverige :)

    Slå på USB-debugging som första svaret säger om du inte har uppdaterat, dessutom kan
    det vara ett tips att vänta lite med att uppdatera eftersom flera rapporterar om
    strul efter uppdateringen med lite olika saker.

    (ps. 4an är inte snabbare ;) ds.)
     
  8. DeWe

    DeWe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    iPhone 4, snabbare? I helvete att den är..
     
  9. afrodroid

    afrodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade mkt problem med lag i menyer och program när jag körde en task killer, efter avinstallation av den funkade det helt laggfritt och bra, har ej startat om den på länge nu och allt flyter på fint.
     
  10. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmmm.

    Starta om ????? Aldrig med ett Linux-operativ !
     
  11. Dizzy89

    Dizzy89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    som sagt så kör på den USB debugging OM du inte har 2.3.3 på luren.

    men enda sen jag fick 2.3.3 så har min lur funkat verkligen fläckfritt, förr kunde de hända att den smålagga osv men det har verkligen aldrig hänt sen jag uppdaterade, riktigt skönt!

    och sen att säga att iphone4 är snabbare och mer logiskt gjord är dummaste jag hört.
    snabbare är den inte, minst lika snabb eller långsammare och sen är den så jävla enformigt designad så det finns inte, plus undrar jag hur de är mer logiskt gjort att göra en telefon så pass låst till saker såsom itunes eller att man bara kan synka den till SIN dator osv om man inte vill bli av med allting man har osv. rent av idiotiskt i mitt tycke.
     
  12. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Stängde av usb debugging och 1 timme senare hade den dragit 5% i standby.. kollade och bam.. 70% android system. Så problemet finns fortfarande i 2.3.3, dock inte för alla.