ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

  1. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Skulle någon kunna förklara hur voodoo sound fungerar. Är det bara ha en kernel som supportar dess funktioner och installera appen så vips så har man jätte-bra ljud som alla skriver? Eller måste man ställa in själv? Blir det bara bättre när man spelar med hörlurar ?

    tacksam för svar.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    du kan tom skita i att flasha in kernel som stöder det och köpa plusappen så laddar den in modulen själv i den kernel du har.. du ställe rinte in något eg utan ljudet blir bara totalt jävla makabert mycket bättre iaf
     
  3. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Blir ljudet även bättre i telefonsamtal ?
     
  4. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Vad hände med ROM Manager (Premium)? Första gången jag startade så fanns CM7 med bland alternativen under "Ladda ned ROM", men nu är den inte med i listan?

    Har jag drömt alltihop?
     
  5. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Tryck installera cwm, välj i9000 mtd, välj yes, sedan välj 3x. Kolla sedan igen under ladda ner rom

    /qsec

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
    Tiny Turtle gillar detta.
  6. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Tack för den, qsecofr!
     
  7. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Fan då. Så fort du gått över till cyan så kan man inte gå tillbaks. Jag är fast.
    Detta är Fan det bästa som hänt min lur.
    Tack tack.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  8. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    CM7 ihop med ADW EX är helt fantastiskt. Slänge även in Glitch (92A) och det vart ännu bättre, inga problem alls att köra CPUn i 1500MHz. 3k+ i quadrant även om det inte talar om så mycket om prestandan/känslan i luren. Hur som helst, med adw ex och annan kernel blir telefonen hur grym som helst.
     
  9. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Håller med. Först provade jag Miui och den var skön och så, men lite mer ostabil. Sedan bar det av till Cyanogenmod, the real deal. Och fy fan är hooked :P Satans snabb


    Suger inte den mycket mer batteri när man kör överklockar?
     
    Last edited: 20 maj 2011
  10. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    I voodoo-appen väljer du volume limit 3dB eller 5, och kryssar i: map volume keys hack. anti jitter och hifi play.

    Du kommer förmodligen inte märka någon större skillnad om du inte använder lite dyrare lurar.
     
  11. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Nej. Vid vanlig användning kommer du i princip alltid ligga på max 800-1000. Vid behov kommer klockfrekvensen öka till 1000+ men detta sker sällan. Jag spenderar vanligtvis mindre än 10% på frekvenser högre än 1000 och detta är vanligtvis under små tidsperioder tex när jag tex skrollar på tunga sidor. Så fort belastningen är över så återgår det till normal frekvens.

    Undantagsfall är då du spelar vissa spel och tittar på hd film för då brukar klockfrekvenser öka till max oavsett om det är nödvändigt eller ej. Då kan du alltid sänka klockfrekvensen till det lägsta möjliga där spelet/filmen inte hackar.

    Du har även alltid möjligheten att undervolta dvs sänka volten som en viss frekvens körs på. T ex kan du undervolta 1200 MHz så att det drar lika mycket som 1000 MHz i grundutförande. Därmed får du en "snabbare" telefon utan att det påverkar batteritiden negativt.
     
    Last edited: 20 maj 2011
  12. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har ni inte problem med batteritiden? Jag hade usel när jag testade CM7, Fast jag kanske va lite otålig och inte körde laddnings-cykler som man ska.. Hur är batteritiden på senaste nightly ?
     
  13. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Tycker inte den är speciellt bra.
     
  14. zonco

    zonco Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad kör du för app för att sköta frekvensen samt volten?

    Angående batteritiden så är mina 3-dagar inte 3-dagar längre.. Gissar att batteriet håller knappt 1,5 dag vid normalt användare numera.
     
  15. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Sorry, jag känner mig som världens noob just nu, men jag provar att fråga lite så får ni väl kasta ägg på mig. :o

    Jag installerade CWM 3x via ROM Manager på min 2.2.1 (JS7) i enlighet med vad qsecofr skrev ovan ovanpå den CWM 2.5 som jag tidigare hade på luren efter Voodoo-flash mha Odin. I ROM Manager säger den då att jag har CWM 3.x installerad.

    När jag sedan försöker göra en nandroid på nuvarade ROM så bootar luren upp i 3e Recovery och misslyckas (naturligtvis?) med backupen. Om jag istället startar luren från avstängd med vol up + home + power så kommer jag in i "CWM Recovery 2.5.1.3 - Voodoo lagfix".

    Så vilken är det jag har installerad? 3e, CWM 2.5 eller CWM 3? Och hur kommer jag vidare? Jag trodde att jag inte skulle behöva flasha in någon 2.1/2.2 eftersom jag aldrig haft 2.3 på luren.

    ---------

    Sedan, om jag i ROM Manager väljer att "ladda ned ROM" och klickar på CM Nightlies så kommer det efter en stund upp CM1-7 att välja, men om jag tar bara CM hittar den inget alls - är det för att det inte finns en stabil CM till SGS än och alla kör på Nightlies?
     
  16. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

  17. lagergren

    lagergren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Frågar här eftersom tråden är aktiv och jag slipper göra en ny tråd!

    Jag kommer nog inte flasha custom roms på ett tag, är alldeles för svårlärd, och blir det fel så får jag bara panik, men någon gång kommer jag bli sugen på att prova något nytt.

    Jag undrar om de finns en custom rom som ungefär ser precis ut som vanliga gingerbread, fast med ner/upp scrollning av apparna, och självklart är snabb och stabil (helst att allting fungerar som en stock rom, t.ex gps osv)
    Har för mig att Darky's är ungefär det jag söker? är inte så insatt, tyvärr.

    Tacksam för svar :)

    edit: kom på att jag kunde frågat i tråden "kommentarer/frågor som inte kräver en egen tråd", men hoppas de är lugnt ändå.
     
    Last edited: 21 maj 2011
  18. Woops?

    Woops? Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det låter som om du är ute efter en launcher och inte nödvändigtvis en full rom? Har du provat LauncherPro från market? Eller missförstod jag ...?
     
  19. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Välkommen in i ljuset, visst känns det dumt att ha kört nåt annat innan helt i onödan :P

    Det är helt super-löjligt smooth/snabbt osv osv :)
     
  20. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Vill minnas att tele 2 har vart struligt med SGS generellt, handover har ej funkat osv. Dvs. när telefonen byter mellan olika mobilmaster så kopplar inte data upp sig ordentligt mm.