[CLOSED] MoDaCo FR19 Fear Edition 12.6 [FINAL]

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av FearKill, 6 apr 2011.

  1. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    på en höft, typ dubbelt så mycket batteri tid.
    Men jag har ju också wipat batteri stats, känner igen detta, batteriet blir bättre med tiden.
    [edit] en vinst med denna Rom, är bättre stabilitet, och mycket snabbare, kommer också vänta på en stabilare build.[/ edit]

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
    Last edited: 20 maj 2011
  2. Ströh

    Ströh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste säga att v10 känns sjukt mycket stabilare och rappare än 8.2, och då var jag ändå mer än nöjd med den versionen. Överklockade CPUn till 1,4 och fick över 4000 i Quadrant jag med, till skillnad mot (visserligen oklockat) 2800 i 8.2.

    Har ingen uppfattning om batteriförbrukningen än, men visst, CM är svårt att slå på den punkten. Använde också någon nightly tidigare, men bristen på instabilitet blev för mycket så jag väntar hellre ett tag till med MoDaCo
     
  3. xaedon

    xaedon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    vilka stabila värden har ni i pimpmycpu? Jag testar sedan några minuter stress test av 1400mhz i 1150mV och har inte märkt några problem tror jag... för hur visar sig problemen? :D
     
    Last edited: 21 maj 2011
  4. Robroy77

    Robroy77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ingen som vet något om detta?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  5. PsyDuck

    PsyDuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Denna version verkligen äter batteri på min telefon. :-(

    Är bara i viloläge ca 50% av tiden
     
  6. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Upplever samma sak, Personligen misstänker jag att det är något som smyg-drar batteri, jag är säker på att jag personligen har installerat nått jag inte borde.
    Gjorde ett test inatt, jag laddade till 100% gick och la mig, när jag vaknade hade jag 36% kvar! Nu har jag också elegance installerat, undrar om den kan vara boven ? det blir mitt nästa test.

    Har du något special tema installerat, har du fixat i PimpmyCPU?
     
  7. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Tack för en bra ROM Fear. samtal drar helt klart mest ström fast jag inte ringt ett enda samtal :) Kan det vara dialer som strular och hur fixar jag det i så fall? sen har jag även problem med Pimp My Cpu, jag kan inte spara i den får bara felmeddelande: Unknown error savings not set!
     
  8. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag har alltid gjort så pga pipande laddare och har alltid 90% kvar på morgonen med Modaco ROMar.
     
  9. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Långtryck på den nivå du vill ha ger val att sätta max eller min, snabbtryck ger möjlighet att ändra strömstyrkan.
     
  10. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Kolla vilken temp cpu hamnar på efter några minuters stress test, fast kanske ännu hellre lite längre tid. Kolla även samma test med laddaren inkopplad, det brukar höja tempen avsevärt.

    Har för mig att LG gått ut med max 60 grader cpu temp. Allt över det är nog inte att rekommedera :)

    Annars visar det sig väl om du testar något tungdrivet spel om det hänger sig eller inte.
     
  11. xaedon

    xaedon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag löste det problemet genom att köpa pimp my cpu via market. Det var det enda som fungerade.
     
    nobad gillar detta.
  12. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Ok tack för tipset :)
     
  13. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Bara jag som har problem med att samtal använder mest batteri av allt fast jag inte ringt något samtal. Har även testat att byta dialer utan resultat, samtal är väl samma som dialer?
     
  14. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Väldigt vanligt problem. Jag har det också.
     
  15. nobad

    nobad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Op5
    Tack då är det lugnt, bara att vänta med andra ord :) Förutom det känns ju rommen riktigt stabil.
     
  16. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jupp, finns inte i CM7 också så vi slipper det till 100% när den blir stabil :)
     
  17. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag märkte i helgen att när jag zoomar in bilder i galleriet, så försvinner en stor bit av bildens nedre del. Alltså det blir svart på en del av bilden och jag förstår inte riktigt varför. Någon annan som har samma problem?

    Samt hur ska man göra om man vill ha musikspelaren under notifikationsfältet? Det räcker inte att bocka i alternativet för "Visa kontrollerna i notifieringsbaren"
     
  18. Intel4004

    Intel4004 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack FearKill för denna ROM. Är min första rom jag har installerat och jag gillar det. Äntligen blev man av med all skräp som kom med luren. Men jag upplevde launcher som kom med romen segare än Launcher Pro så den fick jag lägga i. Nu flyter den som det ska. En sak saknar jag bara, antecknings widgeten som fanns i stock rom. Letar på market men ingen är så som den. Tack ännu en gång grabben.
     
  19. xfs

    xfs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack Fear för sjysta roms!
    Uppskattar dom enormt!

    Något jag tycker är ganska skumt med #10, jämfört med dina tidigare roms:
    * Får något lägre scores i benchmark-tester (oklockat) med #10 än dina tidigare roms.
    * Vet inte varför, ska undersöka saken själv med, men start-tiden för #10 är längre än tidigare roms, iaf för mig, och då har jag inte lagt in några andra program än de jag brukar ha normalt och som jag haft på dina övriga roms.

    I övrigt är jag nöjd. Anser att FR-romsen är så "rappa" att det inte behövs någon klockning.

    Eftersom mer minne är tillgängligt tack vare de patchar du lagt in så ligger fler appar igång i bakgrunden default (jag vet, så android fungerar... blablabla... jobbat som utvecklare med detta så kan tekniken bakom det), därför så undrar jag varför du inte har nått script som optimerar minfree-settings mer för dessa förhållanden.

    Har testat en del settings nu (olika settings testade under minst 24h) och ENLIGT MIG fungerar 6,12,16,130,150,160 otroligt bra för minfree-settings i din #10-rom. Finns mer "optimerade" settings, men då riskerar man att råka ut för problem genom att android dödar appar man använder osv. Anser även att detta förlänger min batteritid något :-).

    Åter igen, tack för fint jobb med att samla ihop patchar och lägga i en trevlig rom med trevligt tema!
    Hoppas på att denna kommer med i nästa rom med: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=43125

    // Jag
     
  20. droidole

    droidole Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER



    +1 o_O