[Program] Samsung Kies 2.0 (NU ÄVEN TILL MAC)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Akillles, 15 maj 2011.

  1. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Det där Kies verkar var något lotto program. För vissa fungerar det aldrig (och verkar som att det aldrig kommer att göra) medans jag har aldrig haft några bekymmer med Kies. Varken med sladd/Wifi eller SGS/SGS2. :)

    För de som undrar använder jag Win7 x64
     
  2. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Om du inte har den senaste firmware så kommer en pop-up ruta upp precis som i bilden i första inlägget.
     
  3. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Varför kan jag inte uppdatera telefonen via kies? Det står att jag inte har administrativa rättigheter.
     
  4. evol

    evol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    du måste högerklicka och välja kör som administratör.

    Själv får jag fel på nån dll fil meddelande.
    Samt att ska jag köra via wifin så hoppar telefon ur av någon anledning alldelles i början efter man godkänt avtalet!

    Blir fan galen på Kies, odin verkar vara enda alternativet!
     
  5. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Högerklicka var? Tack för era snabba svar.
     
  6. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    fungerade ju utan problem när jag använde kabel. sitter oxå på win7 x64.
    synd att jag inte kunde anluta till kies via wifi, ville prova att uppdatera den vägen.
     
  7. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    För mig fungerade det utan problem i kies! Prova att byta USB-kontakt på datorn.. Ibland blir det buggar. Och självklart måste ni vara adminstratör också!
     
  8. evol

    evol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Testade byta till en första porten igen så funkade det just då jag skulle ta hem en ny firmware men tänkte ja provar en gång till :) Surt bara att återställningsprogrammet i Kies fuckade upp så får installera om alla appar å så tur jag gjorde en liten recovery innan jag körde igång :P
     
  9. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Öpnnade programmet som administratör men det funkade inte heller. Det står bara:

    "Det gick inte att få tillstånd från GT-I9100-administratören. Programmet stängs."

    Why? Ska kolla på mina inställningar i telefonen nu, men om någon vet något så tveka inte på att skriva av er här ;)
     
  10. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Det är fler än du som har samma problem :)

    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Galaxy_S2_-_Vanliga_frågor_och_svar
     
  11. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Well, bland annat jag har exakt samma problem. SJUKLIGT störigt. Och med Kies over Wifi går det inte att ansluta. Fan alltså, Kies är ju ett jäkla virus! :-P

    EDIT: Och det har ingenting med att använda administratörsrättigheter (eller att köra Kies som admin) på datorn att göra.
     
  12. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fick "DLL Load fail" eller nåt sånt första gången jag försökte, startade om telefonen och det visade sig bero på att Windows inte hann installera drivrutinerna för Download mode innan Kies gav upp. Startade om telefonen, anslöt igen och det fungerade fint :)

    Nåt att testa innan man ger upp helt och börjar bråka med andra versioner av Kies och annat :)
     
  13. Hanneman

    Hanneman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Går ej

    Min telefon klarar av att koppla upp med kies mot datorn. Men den uppdaterar inte till senaste version.
     
  14. b42hil

    b42hil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag ansluter via WIFI via mobilen så startar Kies men säger att min mobil inte stöds. Någon som vet vad problemet är?
     
  15. pidde86

    pidde86 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag som har Mac, hur uppdaterar jag telefonen via Kies då?
     
  16. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det krävs Windows om du ska uppdatera via Kies. Förvisso finns ett Kies för Mac men såvitt jag sett fungerar den bara med Bada-telefoner.

    Jag har provat med Parallels Desktop v4 vilket fungerade dåligt. Det kan förvisso bero på en plågad gammal Windows XP-installation.

    Har även provat med VirtualBox med 64-bit Windows 7 och då fungerade det bra till telefonen skulle starta om och ladda ner data för uppdateringen. Telefonen dyker då upp som en annan USB-enhet och Mac/VirtualBox kunde inte skicka den vidare till Windows/Kies.

    Ska nu testa VirtualBox under Linux med en 32-bit Windows 7. Återkommer med resultat.

    Ett annat alternativ är att köra BootCamp. Du får då en Windowsinstallation som har full kontroll över hårdvaran. Detta borde fungera utmärkt.

    -H
     
  17. pidde86

    pidde86 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Så om jag som har en Mac vill uppdatera min telefon så måste jag göra det via en PC? Det är ju fan skandal om det är så
     
  18. ufolk

    ufolk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag är van med Nokia och OVI Suite och även om det var mycket strul med det så funkade det iaf att ha synkning via bluetooth mellan lur och dator...


    Nu efter mycket om och men har jag hittat och installerat KIES och testat via kabel igår och passade då på att uppdatera luren! O.B.S batteriet måste vara över 40% även med kabel i för att den ska uppdatera. Läste sedan här i tråden och fick veta att man kan köra KIES via WiFi och har nu testat detta oxå!! Funkar kanon på Windows7 x64 Ultimate iaf.

    Det jag skulle vilja veta är varför det inte går att göra samma sorts automatiska synkning via Bluetooth som jag hade på Nokia/OVI? Det står att Android lurar inte stödjer det men ändå får jag kontakt Bild 2 men sedan går det inte att fortsätta...


    FRÅGAN : Kan man istället synka via WiFi automatiskt så fort man kommer hem på något vis??? Så man slipper vara orolig att bilder och videos man tagit inte "backuppas" (svenglish)... ;)
     

    Bifogade filer:

    • 1.JPG
      1.JPG
      Filstorlek:
      18,3 KB
      Visningar:
      85
    • 2.JPG
      2.JPG
      Filstorlek:
      14 KB
      Visningar:
      96
  19. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nja.. Det är väl att ta i att kalla det för skandal.

    Tyvärr är det mer eller mindre standard att tillverkarna stöder en plattform och då givetvis den med flest användare, dvs Windows. Har haft både Nokia och SE tidigare och situationen är liknande för bägge. Nånstans måste man dra gränsen. Å andra sidan vore det lämpligt för tillverkarna att få reda på att det finns önskemål om mjukvara till andra operativ än Windows. Och ska man fortsätta drömma vore det än mer lämpligt om man kunde uppdatera OTA istället. Med Kies Air slipper man helt klientoperativ för datasynk mm och kan därmed köra på valfri dator med nätverk och webbläsare.

    ATt Kies fungerar så dåligt tycker jag däremot är skandal. Att det dessutom är svårt att få igång i virtuella miljöer är också anmärkningsvärt (både Nokia och SE's programvaror har fungerat i virtuell miljö oberoende av värd-operativ (OSX eller Linux)).

    Tror att vi tappade topic lite - den här tråden handlar ju egentligen om Kies via WiFi. Vilket förvisso inte heller fungerar ;)

    -H
     
  20. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER