HTC Sensation (Pyramid)

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Rekcus, 18 mar 2011.

  1. Tärning

    Tärning Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Benchmark-resultaten svider lite asså. Jag ville så gärna att sensation skulle stå sig mot SGSII. Utsidan på Sensation vinner ju alla dagar i veckan, men det är ju det där med skärmen.. Och nu benchmark-resultaten. Hoppas verkligen på att resultaten inte är riktigt rättvisa.
     
  2. Tärning

    Tärning Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samjpullen klämmer lite på den och visar browsern etc. Vill knappast påstå att den imponerar där heller. Mycket synd..

    http://youtu.be/JBJT_n6u7Wk
     
  3. MizterF

    MizterF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu står det olika datum på alla olika leverantörer för när de skall få HTC sensation i lager, har förbokat på netonnet och idag såg jag att Halebop hade satt sitt pris 500 spänn billigare, frågan är om man vågar förboka där istället??
     
  4. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    har sett på prisjakt att priskriget har sakta men säkert börjat, sänktes med ca 400kr sen igår och halebop leder med lägst pris på 5279kr om jag minns rätt :) hoppas den hamnar under 5tusen. det känns som att det är bara svenska butikerna som lägger en sån jäkla överpris egentligen.. inte HTC som gör dyra produkter som det låter som oftast.. men men, hoppas på ett pris som SGS II så det blir värt att uppgradera utifall det blir så ;)
     
  5. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    innan SGS II lanserades så gick dess cpu på 1ghz men när sensation kom ut med sin 1.2 ghz så klockade dem upp SGSII till 1.2 ghz också för att vara motsvarig, värmeutvecklingen i SGSII kan bero på det. men samtidigt har vi sett benchmarks där sensation cpun tickar i 1.5ghz. fast nackdelen är väl att htc har låst bootloader..? vad ska man väljaaaa :O båda är so awesome:D hoppas nästa google-phone inte är långt borta ^^
     
  6. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    länk på det där det är en Sensation?

    det som jag har sett som har tickat i 1.5GHz har inte varit Sensation, det har typ varit någon utvecklingstelefon från Qualcomm med samma eller liknande processor.

    lite svårt att klocka när telefonen är så låst, och HTC lär ju inte ha gjort det själva...(inte i syfte att skryta med det i alla fall)
     
  7. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    hmm, det var länge sen.. fast jag tror att du har rätt, nu när du nämner det så tror jag att det var endast processorn kanske? minns inte, jag såg det på androidcentral för x-xx veckor sedan.
     
  8. MizterF

    MizterF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    på tal om låst operativ; det lär väl inte dröja länge innan dem löser det, jailbreak har ju fungerat på iphone som har det mest begränsade operativsystemet i världen. :P
     
  9. jockej

    jockej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tja.

    Oavsett resultat i benchmark mm mm så kommer jag att skaffa denna.
    Har sedan tidigare haft följande telefoner från HTC, Diamond, Hero och någon Qtek?
    När Galaxy S1 släpptes så valde jag att hoppa från Hero till den och jag ångrar ärligt att jag gjorde det. Tror inte jag har vart så missnöjd med en telefon tidigare (möjligtvis Diamond). För att SG1 skulle fungera bra så var jag tvungen att byta till Launcher Pro och fixa root samt Doc´s rom.

    Med Hero så var jag jättenöjd, både med Sense och hur den kändes i handen.
    Var nära att skaffa en SG2 men valde att vänta och jag har inte läst något som får mig att ångra det. Att Sensation verkar vara låst och ha fått lite sämre resultat i benchmark påverkar inte mig då jag vet att känslan av att hålla och arbeta med den kommer vara bättre än med en SG2a.

    Mvh
    Jocke
     
    Last edited: 21 maj 2011
  10. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Hoppas kan man ju alltid, men med krypteringen som bootloadern har så skulle det ta många många år om man skulle försöka knäcka den, även med superdator.

    största hoppet nu känns som att det skulle vara om HTC gör som SE gjorde nu med deras bootloaders, jag vet inte exakt hur det fungerar, men jag gissar att man frånsäger sig en del av garantin genom att registrera telefonen som upplåst.
     
  11. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Om man köper via en operatör är det väl risk att telefonen är operatörslåst, eller kör inte halebop med det? Jag betalar hellre extra för en olåst telefon, men halebops pris är ju annars klart intressant.
     
  12. jockej

    jockej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vanligtvis så är dom nog låsta men jag är inte säker. Köpte en Blade på telia och den var inte låst....
     
  13. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    aa, men låst eller inte så är det fördel oss som vill köpa den :) nån annan kanske hoppar in och sänker priset ännu mer! och det kanske är då telia eller tele2 osv, ;) jag har själv telia så det skulle funka bra :D har för mig att telia kort funkar på halebop. ?
     
  14. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Varför är det en fördel att den har en låst bootloader?
     
  15. jockej

    jockej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tror han menar priset på olika butiker/operatörer. Så uppfattar iafl jag det

    Ang Telia och Halebop så är jag inte säker.
     
    Mozze gillar detta.
  16. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    läste du något som stod där? :P det är fördel att dem priskrigar, jag har inte nämnt ngt om låst bootloader.. det är bara en sad-story med låst bootloader :(
     
  17. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    När du skrev "låst eller inte" så trodde jag du menade bootloadern.
     
  18. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    I benchmarks mellan Sensation och t ex Sgs2 får man också ta hänsyn till att Sensation har betydligt fler pixlar att dra runt.
     
  19. Loeken

    Loeken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sant, 35% pixlar att generera är ganska stor skillnad vilket många inte tänker på. Sen om jag har fattat det rätt så är SGS2:an egentligen en 1ghz processor, men överklockad och det är därför den uppvisar temperaturer på uppemot 60grader (!) vid användning...
     
  20. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samjpullen tweetade nyss ut detta: "samjpullen: Both Part 1 and Part 2 of the #Sensation will be live at 5.30pm GMT :) - Enjoy"

    Håll koll. :)

    Vet att han redan är länkad men länkar igen om nån missat förut: http://www.youtube.com/user/samjpullen
     
    Last edited: 22 maj 2011