Problem med Hero

Diskussion i 'Hero' startad av bjornrn, 2 feb 2010.

  1. bjornrn

    bjornrn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Har haft min Hero ganska länge nu och tycker den är en av dom bästa telefonerna jag haft. MEN det är två saker som irriterar mig.

    1. Om jag byter ringsignal så glömmer telefonen bort det efter ett par timmar och återgår då till standarnsignalen. Detta gäller bara om jag tar en mp3 och klipper till den. Sparas filen på sd-kortet? Kan telefonen tappa kontakten med sd-kortet och därför inte hitta den. Varför tappar den kontakten?

    2. Om jag skriver ett sms så ger den olika ordförslag beroende på om jag har telefonen vertikalt eller horisontalt. Gäller speciellt ord som innehåller å,ä,ö.

    HJÄLP!
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Vilken version kör du? Problem 2 låter som ett gammalt fel som fanns i äldre versioner av mjukvaran till HTC Hero som löstes i den senaste versionen, 2.73.405.5.
     
  3. lärkan

    lärkan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    bjornrn, jag har samma problem som dig på punkt 1. Det gäller även när man har valt en mp3 som alarm signal (som dock blir okänd signal i alarm appen).

    Jag har skapat mapparna "ringtones" och "alarms" där filerna ligger för respektive användningsområde. Det händer ändå som bjornrn beskriver att telefonen inte hittar signalen och återgår till standard signal, nästan dagligen.
     
  4. bjornrn

    bjornrn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har dålig koll på detta men jag tror jag har verision 1.76.405.6.

    Jag e dålig på att uppdatera telefonen, kanske dags att göra det:)
     
  5. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här, extremt störande... får knappt fram några alternativ med å, ä och ö alls i portrait mode, men i landscape får jag alltid fram det..
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Som sagt, uppdatera till senaste versionen.