Det senaste du gjorde?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av otto, 20 maj 2011.

  1. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Ja, vad är det senaste du gjorde med din Nexus? Flashade en rom, en kernel, en radio, recovery eller återställde till stock? Varför och gick det bra? Blev det bättre eller sämre?

    Tänkte att man i denna tråd indirekt kunde få lite tips om vad som hittas runt om i Svea, samt vad folk stör sig på och hur de löser det.

    ---

    Börjar väl själv då. Har precis bytt recovery till en mod av Clockwork: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=988686 . Lite mer logisk menyplacering och man slipper alla no:s när man ska flasha. Och sen fick man glad cyan istället för orange i menyerna :)

    Passade i samma veva på att flasha in Netarchy 1.3.2 BFS för att se hur det lirar. Mest för att tillfälle gavs :)
     
  2. Roger78

    Roger78 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fick massa fc med cm7.0.3 uppdaterde till nightlies build #79 istället som verkar fungera betydligt bättre
     
  3. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Installerade senaste versionen av min egengjorda rom. Den har sina skavanker fortfarande men det funkar :P
     
  4. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Wipade och flashade in cm7 pånytt. Bytt bakgrund och mixtrat med widgets så man har en skön hemskärm nu.
     
  5. Duvel

    Duvel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Duvel3: Härlig musik app! LauncherPro’s developer working on Windows Phone 7 music app for Android (Download) http://t.co/ocA6Hs5
     
  6. mårten

    mårten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tog bort SPB Shell 3D .. nu mera org nexus s .
     
  7. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Ja, säga vad man vill om Microsoft, men de har fan lyckats med det grafiska i WP7. Om jag skulle flytta över till en annan plattform skulle WP7 vara det självklara valet. Nästan alla delar är underbart polerat. Android känns lite mer som en ful ankunge i jämförelse...
     
  8. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Sitter och funderar på Miui faktiskt. Har dragit mig för det då det efterapar iOS så jävla mycket, men med http://forums.miuiandroid.com/showt...UI-1.5.6-Dark-just-got-darker!!-Updated-12.05! försvinner det en del iaf. Ska man orka? Någon som har erfarenheter?

    Hur mycket ändras i kärnan? Kan man köra Titanium Backup på appar och system och återställa efter flashning, eller bör man börja om från scratch?
     
  9. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Att återställa appar från titanium är inga problem, men jag tror det kan bli lite tjurigt om man försöker med systeminställningar ifall man inte kommer från en annan miui release.
     
  10. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Drog en nandroid backup, installerade Miui och kollade lite. Satte inte på sync mot Google-kontot, och pillade i 15-20min kanske. Återställde inte heller några appar från Titanium. Otroligt välgjort får erkännas, men för likt iOS för mig. Orkar inte fixa upp alla inställningar igen heller, men mycket imponerande rom! Fantastiskt grafiskt välgjort. Bootade in i recovery igen och återställde min backup, så hela arbetet tog ~30 min :)
     
  11. Roger78

    Roger78 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Stötte på problem med nightly folk klagade på att jag inte svarade i telefonen gick aldrig fram några singnaler inte heller någon avisering om missat samtal, slängde nu in build #85 som verkar fungera bättre :) Ochså uppdaterade jag till netarchy kernel
     
  12. robban87

    robban87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tröttnade på alla småbuggar och egenheter som fortfarande finns i CM7 så jag drog in stock-rom och låste bootloadern igen.
     
  13. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Lite nyfiken på just det här, varför låser man bootloadern om man inte ska skicka in den på service? :neutral:
     
  14. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Testade Miui igen(!), drog tillbaka backupen och drog en full reset (rensa cache, dalvik och data, flashade om till ny deodox) på hela telefonen efter en random reboot. Jävlar förresten vad snabb telefonen är när den är helt färsk utan appar eller någonting! Återställde dock såklart alla appar från en Titaniumbackup, men hoppas på en stabilare telefon nu. Har tidigare återställt både systemdata och appar med data när jag flashat om, men nu blev det bara appdata. Kanske något skit som hade kört till sig någon gång kan jag tänka...
     
  15. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Den nya MIUI-romen? Har du kört med den förra MIUI-releasen och kan jämföra och känna någon skillnad?
     
  16. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Körde den sista ja,. 50 tror jag. Har bara kört/testat denna, så har ingen referens. Mycket vacker, men på tok för lik ios
     
  17. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Gå in i settings-menyn via menyknappen. Scrolla snabbt och känn av ifall den laggar så är du snäll : )
     
  18. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Återställde efter 15 min :)
     
  19. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Fjant ;)
     
  20. Roger78

    Roger78 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Blev nyfiken och flashade in miui nyss men den åkte ut omedelbart, såg hemskt ut med dessa iphone ikoner
     
    Last edited: 25 maj 2011