android.process.acore - problem

Diskussion i 'Blade' startad av joos, 21 maj 2011.

  1. joos

    joos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha, nu har min inte alltför gamla Blade börjat krångla igen. Det hela påminner om mitt förra problem som kan läsas om i denna tråd:

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=41249

    Kortfattat går det ut på att det ofta dyker upp en ruta där det står "Tyvärr! - Processen android.process.acore avslutades oväntat. Försök Igen - Tvinga fram en stängning. Verkar ha att göra med "kontakter", där kan jag inte gå in överhuvudtaget.

    Är fortfarande inte särskilt haj på sådanthär, men försökte iaf se om det skulle kunna gå att gå in i programhanteraren och rensa cachen för "kontakter" när motsvarande avhjälpte det förra problemet. Dock var den rutan gråmarkerad i detta fall så den gubben gick tyvärr inte. Har även försökt starta om/ta ut/sätta i batteri/SIM-kort etc.

    Har sökt runt lite på forumet och felet verkar inte direkt jätteovanligt. Måste jag på något sätt resetta telefonen till fabriksinställningarna eller kan det finns en bättre metod till Blade?
     
  2. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med att acore drog mkt cpu, löste sig genom att rensa cachen för launcher pro och installera om den
     
  3. joos

    joos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Krånglade runt lite med Launcher Pro men ominstallation hjälpte inte i detta fall. (Kunde av någon anledning inte rensa cachen här heller). Tack för svaret hursomhelst!.

    Då inget annat hjälpte prövade jag en "reset", och visst - som tur var verkar det ha fungerat utmärkt. Felet verkar löst. Kanske lika bra det då jag haft en rad mindre mjukvarurelaterade problem med telefonen. Nu vet jag inte alls vad felet, (felen), berott på från första början, men ska i vilket fall som helst till att börja med vara mera noggrann med vad jag lägger in på telefonen och hur jag sköter allt kring den i fortsättningen.