Hur installerar jag tillbaka alla mina apps efter jag installerat en custom rom?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Hultner, 21 maj 2011.

  1. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nyligen börjat leka med custom roms och har märkt att vissa roms som t.ex. CyanogenMod installerade tillbaka alla apps som jag har haft förut åt mig direkt vid installation/flashning medans många andra inte gör det. Nu så är jag inte så sugen på att kör CM så jag undrar hur jag gör med en annan rom för att installera tillbaka alla mina roms, är det någon som vet?
     
  2. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Titanium backup.
     
  3. windmark

    windmark Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag använder annars App List backup vilket när jag gör en backup innan jag installerar en ny rom låter mig välja vilka appar jag vill ta backup på. En fil sparas då på sd-kortet och när jag har rensat telefonen och startar app list backup igen så kommer market upp med förfrågan om jag vill installera de apparna jag markerade.

    @OliverG: Har titanium en bättre funktion?
     
  4. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag installerade CM 7 så installerade alla de apps jag hade förut, hur funkar det?

    Till saken hör att jag inte brytt mig om någon backup och innan jag installerade CM 7 så hade jag nyligen downgradat, whipat telefonen samt caches, soffat (s-off:att), bytat bootloader samt bytat SD-kort helt och hållet så praktiskt taget borde det ju nästan lika gärna kunnat vara en ny telefon. Allt jag skrev in var mitt google apps konto sen så visste den vad den skulle installera.
     
  5. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Titanium gör ju backup både på appen och inställningarna.


    Jag har bytt telefon med min dotter mha Titanium backup, vi hade olika ROM t.o.m.

    Jag körde alltså först varsin backup. La in rätt ROM på SD-korten. Sen bytte jag SD-kort, full wipe, flasha ROM och återställa backupen.

    Det enda som inte följde med till 100% var hemskärmarna, alla widgets visade felmeddelande, men det var inte så mycket jobb att återställa (och det är möjligt att Titanium fixar det numera, det här var i höstas). Alla appar, inställningar, SMS, samtalslistor osv följde med.
     
    windmark gillar detta.
  6. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag brukar använda mig av MyBackup Root,. tycker är smidigare än Titanium.